• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • aprilhimlen95

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

• copycat

Jag anar nåt:)

aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

• Ellan1

Spännande!
    Har också BIM runt lör-sön men tror tyvärr inte de blir något för oss denna månad.. :(
    Men jag tycker mig ana 2 sträck på ditt test!!! Så kul :)
  • aprilhimlen95
    Ellan1 skrev 2016-09-19 17:22:42 följande:

Spännande!

Har också BIM runt lör-sön men tror tyvärr inte de blir något för oss denna månad.. :(

Men jag tycker mig ana 2 sträck på ditt test!!! Så kul :)

Kul att vi har samma! Ska hålla tummarna för dig. Jag anar med nåt men när det är så tidigt blir man tveksam. Läser så mycket om spökstreck...
  • Ellan1
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 17:38:57 följande:
    Kul att vi har samma! Ska hålla tummarna för dig. Jag anar med nåt men när det är så tidigt blir man tveksam. Läser så mycket om spökstreck...
    Ja verkligen! Vilket försök är ni inne på? :)
    Tack men känns just nu hopplöst :(

Joo men säger dem inte att 2 streck alltid är positivt oavsett stryka? För jag anar åtminstone också 2!! :)
  • aprilhimlen95
    Ellan1 skrev 2016-09-19 17:42:40 följande:

Ja verkligen! Vilket försök är ni inne på? :)

Tack men känns just nu hopplöst :(

Joo men säger dem inte att 2 streck alltid är positivt oavsett stryka? För jag anar åtminstone också 2!! :)

Vi började försöka i maj, blev då gravid men fick missfall på midsommarafton. Har tagit en paus sen missfallet men börjat försöka nu denna månad. Så första försöket sedan missfallet :)

Förstår dig. Och denna jäkla väntan. Varje dag går i slowmoation innan bim. Fick ni till de kring äl då? Isf är ju inte hoppet ute. Och många känner ju inga symptom alls.
  • copycat

Ett ÄL-test nu på eftermiddagen efter att ha hållt mig bara två 2,5h. Tycker det är rätt starkt för att vara på ÄL+11. Om det indikerar på mens eller graviditet återstår ju att se...åååh vill bara ha nya morgnar hela tiden för att få testa:P

Brukar ni testa med ÄL-test efter ÄL? Hur brukar de se ut?:)
    Säger ju egentligen ingenting men nåt tidsfördriv ska man väl ha...

• Kolan91

Jag tror du är på smällen! Hoppas hoppas!!

Några symtom? Jag är också på äl+9 och fått lite mensvärks liknade värk men tror inte att det är något men lite hopp tändes idag! :)

• Emlin

Hade ägglossning i torsdags 15/9 så är bara på ÄL + 4. Vi satte igång förra månaden men blev inget. Efter ÄL förra gången hade jag stick och ilningar typ under en vecka efter. Likadant nu men lite annorlunda kanske, i helgen kändes det som att det strålade ner i ljumskarna. Men dessa känningar alltså.... Börjar ha känningar typ 1 v före ÄL också. Snark. BIM 30/9 så det är långt kvar. Har inte provat med ÄL-test än men får nog bli nästa månad om det inte tagit sig nu. Grattis till alla som plussat!!

• Ellan1
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 17:51:38 följande:
    Vi började försöka i maj, blev då gravid men fick missfall på midsommarafton. Har tagit en paus sen missfallet men börjat försöka nu denna månad. Så första försöket sedan missfallet :)

Förstår dig. Och denna jäkla väntan. Varje dag går i slowmoation innan bim. Fick ni till de kring äl då? Isf är ju inte hoppet ute. Och många känner ju inga symptom alls.
    Okej!
    Jag beklagar missfallet :(
    Då håller jag tummarna :)

Aldrig varit gravid någonsin så vet inte hur det känns alls.. Men dagarna går verkligen sååå sakta..
    Ja vi fick till det 3 dagar innan jag fick maximalt utslag, sen på Max dagen, dagen efter och även dagen efter det så hoppas vi täckte in!
    Men känns ändå inte som det tagit sig :/
Svar på tråden Bim september