• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Feagnoli

Någon som vill förklara för mig? :) Har börjat med ägglossningstest. Tog ett i fredag som visade ett svagt streck. Ett igår som visade ett tydligare streck men inte fullstarkt. Har enligt min kalender ägglossning idag men idag så visar tester ett jättesvagt streck. Vad händer? Så ska det väl inte vara? Kan det gå från streck till inget utan eller med ägglossning?

• Glädje
    copycat skrev 2016-09-18 21:20:56 följande:
    Grattis! Klart pos!! :)
  • lingonrisig
    mosterJenny skrev 2016-09-18 19:56:07 följande:

Grattis!! Ser fram emot att höra på tisdag om det har ändrats till ett starkare plus :)

Tack! Vågar dock inte tro helt innan testet är starkt. Återkommer på tisdag! :D
  • lingonrisig

[quote=76981931][quote-nick]copycat skrev 2016-09-18 21:20:56 följande:[/quote-nick][/quote]

Oj det syns ju jättetydligt! Vet inte vad fukt gör med testen men jag tycker di ska testa igen imorgon och se om det blir tydligare. Så där mycket kan det väl inte synas ens efter tiden om det inte är nåt... Eller?

• Tesse88
    Feagnoli skrev 2016-09-18 21:51:51 följande:

Någon som vill förklara för mig? :) Har börjat med ägglossningstest. Tog ett i fredag som visade ett svagt streck. Ett igår som visade ett tydligare streck men inte fullstarkt. Har enligt min kalender ägglossning idag men idag så visar tester ett jättesvagt streck. Vad händer? Så ska det väl inte vara? Kan det gå från streck till inget utan eller med ägglossning?

Ett tips är att testa flera gånger under en dag. Jag fick jättesvaga streck när jag testade på fm, sen på kvällen vid 22 så fick jag tokpositivt!
  • Ritva
    Glädje skrev 2016-09-18 20:37:42 följande:

Predictor early på bim-3, eftermiddag

Såg linjen inom tiden, efteråt plockat isär..

Mörkat kontrasten på bilden men visst tusan är där två streck!!? Annars får jag skriva in mig på psyket i morgon! :/

Jag det också två streck :) Grattis!
  • FyrAAAA
    copycat skrev 2016-09-18 21:26:51 följande:

Har alltså haft testen i badrumsskåpet under duschen, inte på handfatet:)

[quote=76981932][quote-nick]copycat skrev 2016-09-18 21:21:08 följande:[/quote-nick]

[/quote]Helt klart positiva skulle jag säga! Vågar mig på ett grattis! Vilket försök är ni på? När efter äl började de vita flytningarna för dig? Gud så roligt!!!
  • Ritva
    copycat skrev 2016-09-18 21:20:39 följande:

Alltså hörrni, hur funkar det nu med fukt/vatten och gravtest? Har för att det finns nåt test för att avgöra torkstreck och äkta, att man ska blöta dom och beroende på om det försvinner eller stannar kvar så betyder det nåt?

ÄL+9-10 idag och har tidigare idag lagt upp bilder på vad jag tycker är svaga streck. Nu på kvällen - 12h senare går jag och duschar. Efter duschen är badrummet såklart fuktigt och det är ånga på speglar osv. Får för mig att titta på testen igen (ett från igår, ett från idag) och plötsligt ser jag verkligen strecken TYDLIGT. Inget att fundera på. Förstår att dom måste reagera på fukten men vad fan BETYDER det? Tycker dock det är svårt att avgöra färg, är ju inte klockrent rosalila. Lägger upp två bilder, en icke redigerad och en redigerad (ett test från igår, ett idag).

Ohh vad spännande! Vet inte hur de reagerar på fukt. Men det ser ju mycket lovande ut! :)
  • copycat

Nä hörrni tjejer, testen verkar ha spelat mig ett spratt:( de som uppenbarligen reagerade på fukt är väldigt mycket svagare igen nu på morgon, måste vinkla och greja för att se det där svaga jag såg igår. Tog ett på morgonen nu där jag återigen tycker mig aaaana nåt, orkade inte ens skicka med en bild för det syns fan inte:/ hade hoppats på att det igår betydde nåt och att jag skulle få det bekräftat med ett lite tydligare idag. ÄL+11. Vi får väl se om mensen kommer..

• StinaLisa

Som jag skrev igår.

Alltså. Blir mer hoppfull med en viss rädsla haha. Skulle då mens i fredags. Idag söndag kväll. Och. Nada mens !

Testade i fredags vid förväntad mens med en digital och fick negativt. men ska fasiken köpa en till. Kanske bara sen mens för ja för mycket tankar. Psyket säkert. Men men. Spännande detta ! Alltså två tre dagar över tiden nu om inte mensen bara är sen ...... tänker att ja brukar få nå flytbing dagen innan mens som är blandad brunblod men inte fått någonting ännu.

Uppdatering: tagit ett ägglossningstest som visar detta. Hört att de kan visa graviditet ELLER att mensen är väääldigt nära. Spännande. Får köpa ett test och ta imorgon. MEN jag tog ett digitalt gravtest dagen vid förväntad mens i fredags som dock visade negativt så försöker inte hoppas för mycket men visst fan gör man det ! Första månaden vi kört med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad vi trott så ja. Spännande !

Svar på tråden Bim september