• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Dockan123

Jag vet inte om jag ska det, inte köpt några test då detta är första försöket :) men skulle få några test av min granne men inte fått dom ännu. Varför tror du inte det gått vägen? :(

Hoppas du också får ett fint plus :)

Micka! skrev 2016-09-03 21:53:32 följande:

Ska du testa imorgon? Jag har också bim imorgon, men tror inte det gått vägen denna månad, men tar ett test imorgon om mensen inte kommit! Mått lite illa, och tyckt det varit lite jobbigt att byta blöja på min dotter...

Hoppas du får ett fint plus

• Micka!

Jag hade mer symtom när jag blev gravid sist, vågar inte riktigt tro på att det är så. Vill inte bli besviken heller, haft spottings i flera dagar , så jag tror mer på mens!

Får se imorgon

• Samnovak03
    FrökenNypon skrev 2016-09-03 19:21:15 följande:

Hej!

Mens idag på försök 10 :(

Nån här inne som äter något preparat för att öka chanserna? Rosenrot? Bidrottninggele?

Fortsätt kämpa vännen <3

Jag tar folsyra, järntabletter & rosenrot. Mår bättre av det och är inte lika trött :) folsyra tar jag enbart för att det rekommenderas när man planerar graviditet. Vet dock ej om något av dessa ökar chanserna?
  • bebisdags
    Anonym (Spottings) skrev 2016-09-03 19:39:14 följande:

Har googlat runt en hel del nu och det som verkar funka för många är munkpeppar, tydligen ska det stabilisera menscykeln och hormonnivåer. Ska kila iväg till apoteket imorgon och se om man kan få tag på det.... Nu är det bara att invänta riktiga mensen och sen på't igen.... 

Antar att det är fler här som känner som jag, att livet liksom bara delas upp i att vänta på ÄL, sen stressa som tusan för att hinna få till det vid exakt rätt tidpunkt, sedan vänta, vänta, vänta på BIM och sedan besvikelsen och sen börjar det om igen... Känns som att jag inte har ork till något annat mer än detta, har tappat all lust att träffa vänner, hitta på aktiviteter, mm. Vi har försökt aktivt sedan maj så det är ju inte alls särskilt länge men jag är så enormt trött på det, all heder åt er som orkar kämpa i flera år... 

Usch, behövde bara klaga av mig lite... Nu tar vi nya tag. Jag håller tummarna för alla er som inte plussat ännu, hoppas på att få se många plus i den här tråden :)

Hej jag testade munkpeppar och har för mig att det var samma månad ( om inte månaden efter) som jag blev gravid. Tyvärr blev det MF sen men men.. Jag kollade iaf på alla apotek men hittade inte munkpeppar där, så beställde från gravidkollen.nu :)
  • LillaPyret

Känslan när man vaknar kl 5 och kan inte somna om =/ Känner mig sjuk men ingen feber. Dock förhöjd temp och känner mig varm. Jag tror inte jag blivit gravid denna månaden. Min kropp brukar lura mig och har gjort det de senaste två försöken. 

Dock fick jag fram att min ÄL va i tisdags via min app Natural Cykles. Första gången som appen verkligen hittar min ÄL :) Så nu är jag på ÄL+5 alt BIM-9. 13 september är mensen beräknad via Natural Cycles. Sist kom mensen på dag 31 men brukar ha ca 30 dagar cykel. Har tänkt testa nästa helg. Med sonen plussade jag på dag 27 så min plan är att nästa lördag morgon ta ett test om jag kan hålla mig tills dess :)

• L 91
    LillaPyret skrev 2016-09-04 06:38:03 följande:

Känslan när man vaknar kl 5 och kan inte somna om =/ Känner mig sjuk men ingen feber. Dock förhöjd temp och känner mig varm. Jag tror inte jag blivit gravid denna månaden. Min kropp brukar lura mig och har gjort det de senaste två försöken. 

Dock fick jag fram att min ÄL va i tisdags via min app Natural Cykles. Första gången som appen verkligen hittar min ÄL :) Så nu är jag på ÄL+5 alt BIM-9. 13 september är mensen beräknad via Natural Cycles. Sist kom mensen på dag 31 men brukar ha ca 30 dagar cykel. Har tänkt testa nästa helg. Med sonen plussade jag på dag 27 så min plan är att nästa lördag morgon ta ett test om jag kan hålla mig tills dess :)

Spännande! Men räknar appen med när man får positivt ägglossningstest eller när ägget faktiskt släpper? Lite dåligt insatt....
  • L 91

BIM+1 (tror jag, ungefär). Tempen var idag 0.3 grader mer än de senaste två dagarna och för tre dagar sen så var en liten tipp (inplantationstip?), men det vågar jag inte riktigt lita på just nu pga att jag blivit förkyld.. ni såg ju bilden på mina senaste dagars ägglossningstest och idag såg det ut såhär! Lite småspännande..

Tänkte testa imorgon eller tisdag men ska försöka komma in till stan idag för att köpa ett test att ta idag eller imorgon bitti.

• L 91
    L 91 skrev 2016-09-04 07:25:00 följande:

BIM+1 (tror jag, ungefär). Tempen var idag 0.3 grader mer än de senaste två dagarna och för tre dagar sen så var en liten tipp (inplantationstip?), men det vågar jag inte riktigt lita på just nu pga att jag blivit förkyld.. ni såg ju bilden på mina senaste dagars ägglossningstest och idag såg det ut såhär! Lite småspännande..

Tänkte testa imorgon eller tisdag men ska försöka komma in till stan idag för att köpa ett test att ta idag eller imorgon bitti.

Dipp!! ska det ju givetvis stå..
  • LillaPyret
    L 91 skrev 2016-09-04 07:20:03 följande:

Spännande! Men räknar appen med när man får positivt ägglossningstest eller när ägget faktiskt släpper? Lite dåligt insatt....

Jag vet inte men antagligen kring när det släpper för två dagar efter fick jag "sannolikt ej fertil"
  • LillaPyret
    L 91 skrev 2016-09-04 07:25:00 följande:

Jag skulle ta ett test idag!
Svar på tråden Bim september