• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Elisabeth24

Ooh vad spännande :) det låter lovande. Jag har haft molande värk sen en vecka tillbaka, så det känns inte som ett gravsymptom utan mer min äl som spökar med molande värk. Känner av det mer eller mindre hela tiden. Inga andra symptom. Slutade med p piller i våras, men vi har skyddat oss fram till att vi bestämde oss för att vi nu är helt redo för drygt 1,5 v tillbaka :)

Whudup skrev 2016-09-04 18:43:07 följande:

Jaha okej :) har du ätit p-piller innan? Jag har slutat ganska nyligen med mina. Men jag hoppas vi fick till det denna månaden, sambon jobbar borta en del nu. Men två dagar innan ÄL, på äl och två dagar efter fick vi till det :p

Min sista mensdag var 14 aug, sen ÄL 27-28 och Bim 9-10 september. Vill väl kunna hålla mig tills dess med att testa, har lite molande värk, haft feberkänsla konstigt nog sen mått illa till och från, kan vara så att det är inbillning ;).

• Whudup

Jaha vad spännande :) man får ju försöka låta bli att känna efter också hehe. Det har ju faktiskt inte gått så lång tid ännu, men man vill ju gärna att tiden ska springa på lite ;)

Elisabeth24 skrev 2016-09-04 18:49:04 följande:

Ooh vad spännande :) det låter lovande. Jag har haft molande värk sen en vecka tillbaka, så det känns inte som ett gravsymptom utan mer min äl som spökar med molande värk. Känner av det mer eller mindre hela tiden. Inga andra symptom. Slutade med p piller i våras, men vi har skyddat oss fram till att vi bestämde oss för att vi nu är helt redo för drygt 1,5 v tillbaka :)

• Cfmilla

Bim i morgon. Känner mig så nervös! Fick ett nästintill osynligt streck på PE igår, ska testa i morgon. Kom liten blodblandad flytning igår kväll och i morse. Men inget mer. Stark mensvärk idag med. Trodde jag fick mens i affären förut för det kändes som det rann till ... Men det var inget.

Någon mer med bim i morgon???

• Lady K
    Tra3dockan skrev 2016-09-04 17:46:05 följande:

Ok... plus idag, svagt men starkare än de gånger jag plussat och fått tidigt mf. Hoppas fröet gror.

Anonym (Humlan) skrev 2016-09-04 17:59:28 följande:

Vågade mig på ett test till slut, kunde knappt tro mina ögon men nog stod det att jag var gravid 1-2 veckor 

Vågar knappt tro att det är sant

Åh, stort grattis till er tjejer!

Själv är jag mitt i väntan mellan äl o BIM nu. BIM beräknat till den 13 september, men lite osäkert då jag ganska nyss slutat med p-piller och inte vet om mensen fortsätter vara regelbunden...Inga direkta symptom denna gång, till skillnad mot förra gången då jag var bombsäker på att jag var gravid med molvärk både i nedre magen och i ländryggen, trött, yr och skakig i benen. Sen vart jag kissnödig hela tiden. Men ingen bebis vart det...

Kanske är bra att inte känna nåt denna gång då de andra symptomen uppenbarligen var pms för min del.

Hoppas iaf på bättre tur denna gång!
  • Anonym (Humlan)
    Anonym (Whooop) skrev 2016-09-04 18:01:12 följande:

Grattis tjejer!! :)

Är ni på Bim??

Har BIM på onsdag så jag borde vara Bim -3 idag, tog ett clearblue digital för att slippa otydlighetens vara eller icke vara.. :)
  • columbus
    Cfmilla skrev 2016-09-04 18:57:40 följande:

Bim i morgon. Känner mig så nervös! Fick ett nästintill osynligt streck på PE igår, ska testa i morgon. Kom liten blodblandad flytning igår kväll och i morse. Men inget mer. Stark mensvärk idag med. Trodde jag fick mens i affären förut för det kändes som det rann till ... Men det var inget.

Någon mer med bim i morgon???

Hoppar in här också, håller vanligtvis till i FF/tempar-tråden. Jag har inte BIM imorgon men däremot på tisdag.

Fick en rosabrun-flytning som jag aldrig tidigare sett i fredags på ÄL+7. Hoppas ju såklart att det var en nidblödning. Idag fick jag dock pyttelite blod vid ett toalettbesök, vilket är extremt märkligt. Har aldrig tidigare haft spottings under alla år så antingen har kroppen börjat balla ur nu eller så vet jag inte vad det är frågan om. Hoppas för allt i världen inte att det är mensen som kommer för tidigt, i så fall har jag kommit ner på 8-9 dagars lutealfas bara :/

Håller tummarna för oss båda imorgon och tisdag! :)
  • Tra3dockan
    Lady K skrev 2016-09-04 19:04:23 följande:

Åh, stort grattis till er tjejer!

Själv är jag mitt i väntan mellan äl o BIM nu. BIM beräknat till den 13 september, men lite osäkert då jag ganska nyss slutat med p-piller och inte vet om mensen fortsätter vara regelbunden...Inga direkta symptom denna gång, till skillnad mot förra gången då jag var bombsäker på att jag var gravid med molvärk både i nedre magen och i ländryggen, trött, yr och skakig i benen. Sen vart jag kissnödig hela tiden. Men ingen bebis vart det...

Kanske är bra att inte känna nåt denna gång då de andra symptomen uppenbarligen var pms för min del.

Hoppas iaf på bättre tur denna gång!

Tack. Även om jag inte vågar hoppas fullt ut.

Jag har bara haft ömma bröstvårtor den här gången, och väldigt pigg.

De andra två gångerna det visat svagt plus innan tidigt mf så hade jag ont i brösten upp mot armhålan och kände mig småkonstig.

Jag hoppas verkligen att det går bra för båda oss.

Det här är vårt femte försök och jag släppte stressen den här gången. Jag accepterade att det kan ta tid och att det blir barn när det blir. Jag har intehållit mig borta från saker jag gillar den här gången, unnat mig ett glas vin, kaffe, snus, utan valt att inte fokusera så mycket på det. Jag tror att stressen sätter en del griller i huvudet på en som påverkar kroppen. Förhoppningsvis så blir resultatet av det att plutt blir kvar:)
  • babydreams
    Tra3dockan skrev 2016-09-04 19:15:22 följande:

De andra två gångerna det visat svagt plus innan tidigt mf så hade jag ont i brösten upp mot armhålan och kände mig småkonstig.

Det här är vårt femte försök och jag släppte stressen den här gången. Jag accepterade att det kan ta tid och att det blir barn när det blir. Jag har intehållit mig borta från saker jag gillar den här gången, unnat mig ett glas vin, kaffe, snus, utan valt att inte fokusera så mycket på det. Jag tror att stressen sätter en del griller i huvudet på en som påverkar kroppen. Förhoppningsvis så blir resultatet av det att plutt blir kvar:)
    Tror det är bäst att göra så! Jag gör detsamma. Dricker kaffe då och då, dricker även alltid en celsius till frukost, och det är inte rekommenderat för gravida. Man ska inte ställa in sig för mycket, som du sa - blir det en plutt så blir det :)
  • babydreams
    babydreams skrev 2016-09-04 19:29:20 följande:
    Tror det är bäst att göra så! Jag gör detsamma. Dricker kaffe då och då, dricker även alltid en celsius till frukost, och det är inte rekommenderat för gravida. Man ska inte ställa in sig för mycket, som du sa - blir det en plutt så blir det :)
    Naturligtvis ska jag sluta med C när jag vet att jag är gravid (via test)
  • Lady K
    Tra3dockan skrev 2016-09-04 19:15:22 följande:

Tror det är jättebra som du säger att släppa stressen! Man kan ju inte hur gärna man än vill bli gravid med tankekraft. Så att försöka slappna av och lita på kroppen är väl det bästa man kan göra. Lättare sagt än gjort när man så gärna vill...Känns också som att man nästan skapar gravidsymptom hos sig själv också när det är det enda man tänker på.

Jag har också tagit nåt glas vin denna gång plus att jag har nya arbetsuppgifter som stjäl en del fokus vilket känns välkommet!
Svar på tråden Bim september