• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Lee***

Vi gjorde också nipt av den orsaken att man kanske skulle få en lägre siffra o vara orolig o sedan visar det sig att man väntar en frisk liten. Vi betalde 7400 som vi tycker inte är så mkt, har lagt ut ca 100 000 kr nu.

• typjag
    Sjöblomman skrev 2016-12-15 16:36:35 följande:
    Nej, ingen särskild risk. Men eftersom KUB bara ger en sannolikhet så känns det inte tryggt alls för oss, vi vill veta och NIPT har ett resultat på över 99%.
    Men det där avgör man så klart själv.
    Dock känns 7000 inte speciellt dyrt, när vi lagt 250 000 på IVF...
    nä, så sett. hahah så mycke pengar man lagt på den lille redan liksom. ja å sambon har bestämt att vi gör KUB och får vi förhöjd risk så gör vi NIPT också. Längtar SÅ tills man får reda på kön...
  • vinterbebis12
    NovaRobin skrev 2016-12-02 09:20:27 följande:
    Återföringen blir på Tisdag. Ska börja med ovitrelle ikväll. Hoppas verkligen det lyckas denna gången.

Tråkigt att du måste vänta så länge. Så då blir det till din ÄL i januari då?
    Hur har det gått NovaRobin? Håller tummarna
  • vinterbebis12
    Sjuttiosjuan skrev 2016-12-12 16:37:25 följande:
    Det var dom som nekade oss..
    Hur har det gått? Hoppas ni fått hjälp! Kram
  • Sjuttiosjuan
    vinterbebis12 skrev 2016-12-16 21:30:10 följande:

Hur har det gått? Hoppas ni fått hjälp! Kram

Det går inget vidare. Vi har skickat ut våra journaler till några olika kliniker så vi hoppas att någon vill satsa på oss. Enligt läkaren på SH är chansen lika stor/liten att vi blir gravida på naturlig väg eftersom dom bara fått ut ett ägg så dom inte kan göra något urval.

Har sakta men säkert börja ställa mig in på att vi får gå vidare med ÄD..
  • NovaRobin
    vinterbebis12 skrev 2016-12-16 21:29:03 följande:

Hur har det gått NovaRobin? Håller tummarna

Hej

Jag vet inte hur det går.. Jag är på rd 12 och har testat negativt så jag antar att det inte gick vägen denna gången :( har testdag på tor så jag hoppas såklart fortfarande.

Har emellan åt känt mig riktigt gravid och tom sagt till min man att jag skulle bli förvånad om det visade negativt men nu sitter man ju här med negativt :(

känner ingenting just nu förutom att mitt humör har varit allt annat än trevligt sista dagarna. Så jag vet inte vad jag ska tro nu..

Hur mår du?
  • vinterbebis12
    Sjuttiosjuan skrev 2016-12-18 13:01:53 följande:
    Det går inget vidare. Vi har skickat ut våra journaler till några olika kliniker så vi hoppas att någon vill satsa på oss. Enligt läkaren på SH är chansen lika stor/liten att vi blir gravida på naturlig väg eftersom dom bara fått ut ett ägg så dom inte kan göra något urval.

Har sakta men säkert börja ställa mig in på att vi får gå vidare med ÄD..
    Håller ändå tummarna! Ett embryo kan räcka. Hur funkar det med ÄD, går det att få landstingsfinansierat? Vi stod i adoptionskö under senare delen av ivf-försöken så för oss fanns adoption och ÄD i tankarna från början.
  • vinterbebis12
    NovaRobin skrev 2016-12-18 15:24:30 följande:
    Hej

Jag vet inte hur det går.. Jag är på rd 12 och har testat negativt så jag antar att det inte gick vägen denna gången :( har testdag på tor så jag hoppas såklart fortfarande.

Har emellan åt känt mig riktigt gravid och tom sagt till min man att jag skulle bli förvånad om det visade negativt men nu sitter man ju här med negativt :(

känner ingenting just nu förutom att mitt humör har varit allt annat än trevligt sista dagarna. Så jag vet inte vad jag ska tro nu..

Hur mår du?
    Hoppas, hoppas! Om det inte går vägen får vi följas åt med att försöka igen i början av året.

Jag mår bra. Min mens var en vecka försenad. Händer aldrig så testade och var såklart inte gravid (har ju inte gjort något försök denna månad).
  • Sjöblomman
    vinterbebis12 skrev 2016-12-18 20:48:27 följande:

Hur mår alla gravida? Har de flesta BF i juli?

Jag mår bra. BF 14/7. Vecka 10 nu, magen är svullen som bara den på kvällen men på dagen är den mer som vanligt.
Svar på tråden IVF med start i september 2016