Inlägg från: Anonym (hjälplös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälplös)

    inte träffat hen på 6v

    Har någon varit ut för att ert barn helt plötsligt ej velat vara hos er?

    sista gångerna har hen blivit hysteriskt ledsen strax efter att hen kommit hem till mig, Och velat åka tillbaka till pappan, för att hen saknar pappa.
    Fast hen varit med honom fler veckor före.

    Hen säger att det inte är något fel hos mig, tycker att det är roligt och vara här med mig, Hen vill inte prata om varför hen saknar pappa.....

    Det har tagit ca 10 min innan hen vill åka tillbaka till pappan, och det hjälper inte att jag försöker trösta hen. inget hjälper. Känner att jag inte kan tvinga hen att vara kvar hos mig.

    Känns som hen inte vill prata med mig på telefon heller, det känns ansträngt och jobbigt när jag ringer.

    Någon som har ett förslag vad jag kan göra??? Något känns väldigt fel...

    Jag vet inte vad som händer hos pappan, Men han sa vid separationen att
    han visste precis vad han skulle säga och göra för att hen inte skulle vilja vara med mig.

    Ska jag bara förlora mitt barn utan anledning???

  • Svar på tråden inte träffat hen på 6v
  • Anonym (hjälplös)

    Har försökt prata med honom men han säger att han inte kan göra något.

  • Anonym (hjälplös)

    Nä de kan jag inte påstå att han är

  • Anonym (hjälplös)

    vi har varit där men dom menar på att hens skola och kompisar är viktigare än jag

  • Anonym (hjälplös)

    jag bor 6 mil från hen, när det är skola så har jag haft varannan helg.
    nu till sommaren skulle de vara varannan vecka. hen hann vara hos oss 2 hela veckor, sen hände något ?

    hen tjatade om att hon ville åka på husvagns semmester med oss tyckte de skulle bli roligt och längtade.
    men det blev aldrig av att hen följde med, hen kunde inte säga varför?

    hen pratade om att prova byta skola till mig, men sen när hon åkte till pappan så ville hen inte, för att pappan sagt att hen skulle förlora alla vänner om hen provade ny skola.
    de här hände strax innan jul

  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 13:08:34 följande:
    Jag förstår henne! Vem vill vara sex mil ifrån sina vänner? I den åldern hamnar man lätt utanför gemenskapen också om man inte är närvarande. Du får nog lägga ditt ego åt sidan och se till ditt barns bästa.
    så du tycker att jag bara ska lägga ner, och låta hen vara hos pappan på heltid?
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 13:14:36 följande:
    Det verkar ju vara vad hon vill, så ja.
    men något har hänt i sommar med hen

    känner att jag inte kan acceptera hens svar jag vet inte

    för hen säger att hen vill träffa mig men kan inte, för har frågat hen om hen vill bo hos pappan på heltid, men de vill inte hen
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 13:27:00 följande:
    Det något som har hänt är förmodligen att hon mognat och just nu prioriterar vänner framför dig. Hon bor med sin pappa som bor där hennes vänner finns, och hon vill antagligen inte såra dig genom att säga att hon inte vill spendera så mycket tid hos dig och riskera att hamna utanför.

    Varför måste du tvingas henne att välja. Kan hon inte få komma och hälsa på dig när hon själv vill och inte för att du bestämmer att hon ska komma? Det är knappast hon som valt att du ska flytta sex mil bort!
    jag har aldrig tvingat henne att vara hos mig, eller att hon måste välja.
    har sagt åt henne att de är bara ringa när du vill komma så hämtar jag dig, de tar ju inte mer än 35 min och hämta henne.

    har även kört henne till kompisar när hon vart här, eller så har hennes kompisar kommit hit.

    så tror inte de är problemet.
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 10:50:10 följande:

    Hur gammalt är barnet?


    10år
Svar på tråden inte träffat hen på 6v