Inlägg från: Anonym (hjälplös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälplös)

    ej träffat hen på 6v

    Har någon varit ut för att ert barn helt plötsligt ej velat vara hos er?

    sista gångerna har hen blivit hysteriskt ledsen strax efter att hen kommit hem till mig, Och velat åka tillbaka till pappan, för att hen saknar pappa.
    Fast hen varit med honom fler veckor före.

    Hen säger att det inte är något fel hos mig, tycker att det är roligt och vara här med mig, Hen vill inte prata om varför hen saknar pappa.....

    Det har tagit ca 10 min innan hen vill åka tillbaka till pappan, och det hjälper inte att jag försöker trösta hen. inget hjälper. Känner att jag inte kan tvinga hen att var kvar hos mig.

    Känns som hen inte vill prata med mig på telefon heller, det känns ansträngt och jobbigt när jag ringer.

    Någon som har ett förslag vad jag kan göra??? Något känns väldigt fel...

    Jag vet inte vad som händer hos pappan, Men han sa vid separationen att
    han visste precis vad han skulle säga och göra för att hen inte skulle vilja vara med mig.

    Ska jag bara förlora mitt barn utan anledning???
  • Svar på tråden ej träffat hen på 6v
  • Anonym (hjälplös)

    hen är 10 år, men jag känner att jag inte kan tvinga hen att vara kvar hos mig när hen inte vill, för att hen säger att hen saknar pappa

  • Anonym (hjälplös)

    Hen säger att hen inte kan sova hos mig, har erbjudit bara några dagar hos mig.

    Har försökt prata om vad som kan vara fel, det ända jag får till svar är jag vet inte, vill inte prata om det. 
    jag kan inte hjälpa hen om jag inte vet vad som är fel.

    just nu känns de som hen kommer välja bort mina varannan helg dagar när skolan borjar.

  • Anonym (hjälplös)

    Har frågat om min sambo gjort något eller hans barn, men hen säger att det inte är det. hen säger att hen bara saknar sin pappa och måste dit.

    har fått reda på av pappan att hen inte längre kan sova hos kompisar, för att hen säger att hen saknar pappan.  det är så konstigt alltihopa

  • Anonym (hjälplös)
    Anonym (bibo) skrev 2016-08-07 13:31:03 följande:
    Då får man hoppas att pappan kontaktar bup och tar reda på vad denna helomvändning beror på. Det kan ju ha hänt något allvarligt som han/hon inte vill säga.

    Eller så är det bara pga åldern. Den är känslig. Dom börjar förstå mer och oroa sig mer. Men det får ni ju reda på isf.
    har pratat med pappan om att gå till bup, men han säger att han inte kan tvinga henne att gå dit och prata om hon inte vill. för hon vägrar prata om det.

    jag var tvungen att ringa honom och fråga vad som hänt, för han hörde aldrig av sig till mig och frågade om det hänt något hos mig?
  • Anonym (hjälplös)
    Anonym (bibo) skrev 2016-08-07 13:38:00 följande:

    Sen undrar jag.

    Har du nyligen flyttat?

    Har ni nyss blivit sambo?

    Finns det en möjliget för dig att flytta närmre.och på så sätt få till ett umgänge dagtid en period?

    Vad tycker pappan om att ert barn låser sig så hos honom?

    Sen tror jag att det är dumt att ge upp sitt barn om det inte finns något fel hos dig. Då får ni föräldrar bestämma och stå fast vid det en period och se om det släpper. Men det behöver ju inte innebära att du inte ska få träffa barnet. Kan soc hjälpa om pappan vägrar, för det kan ju inte vara barnets bästa att förlora en förälder och att den andra står bakom det beslutet. Han måste ju kunna ge barnet positiv hjälp att vara hos dig. Har du bevis på vad han sa när ni gick isär?

    Du behöver inte svara om du inte vill, men det kanske kan få dig att se något du missat iaf.


    jag flyttade för ca 3år sedan de var då jag blev sambo

    kan tyvärr inte flytta närmare, har funderat på det.

    han tycker att hon får vara där hur mycket hon vill, och när hon varit hos mig varannan helg när de varit skola så har han ringt henne varje dag, och ett tag så va de så att han ringde å sa att dom skulle göra roliga saker på söndagen, och då ville hon åka tidigare till honom, som hon även fick för mig.

    fast jag tog upp det med honom att inte göra så på min tid, men han menade på att han måste få göra saker med sin familj som han inte kan göra på vardagar när han jobbar.

    de va ju bara jag som hörde när han sa så, tog upp de på familjerätten, då sa han att han sa så för att han var arg.
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 13:42:42 följande:

    Varför har du startat två trådar med samma ämne?


    de råkade bli fel
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 13:51:05 följande:

    Hon vill ju inte vara hos dig eftersom hon har sina vänner sex mil bort hos sin pappa! Det konstaterades i din ANDRA tråd!


    så de är helt normalt för barn att över en natt bara bli hysterisk och vilja vara bara med sin pappa, hon kan inte sova över hos kompisar längre heller.
  • Anonym (hjälplös)
    Anonym (Didi) skrev 2016-08-07 14:35:54 följande:
    Det finns barn som övernattar regelbundet hos morföräldrar/farföräldrar också p.g.a. att mamma och pappa jobbar oregelbundet.

    Att acceptera en så här pass kraftig reaktion och plötslig rädsla för att vara ifrån pappa, och bara rycka på axlarna som föräldrar tycker jag är helt oförsvarbart.

    Man måste som förälder självfallet vara öppen för förändringar i barnets behov, kanske glesa ut umgänget till en dag per helg utan övernattning, men när barnet inte ens klarar av att vara hos mamma i 10 minuter då blir det märkligt.

    Låter ju som att tjejen är helt ur balans.
    ja har verkligen försökt prata med henne, även sagt åt pappan att prata med henne men de känns mest som han rycker på axlarna.

    känns mest som jag inte kan göra något åt situationen, vill hjälpa henne men jag kan inte.

    det är de jag undrar över finns de någon annan som haft eller har samma problem? vad har varit orsaken? eller hur har ni hanterat situationen.

    jag kan ju inte vara ensam i världen med detta problem.
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 14:37:57 följande:
    Eller så är det en egoistisk mammas tolkning av verkligheten.

    Dottern kanske inte trivs hos henne just nu helt enkelt.
    varför tror du jag är egoistisk?

    för att jag vill träffa mitt barn som jag fött? de är inte så att jag sagt åt henne att nu ska du vara hos mig då och då punkt slut. 

    har hon velat åka tidigare har hon fått eller komma tidigare. hon har bara kunnat ringt.

    De är inte ett normalt beteende att bli hysterisk som hon blir när hon ska vara hos mig eller en kompis.eller för den delen mor och far föräldrar
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 14:07:08 följande:
    Så lät inte din version i förra tråden. Och hur vet du att hon inte kan det när du hävdar att hon inte vill prata i telefon med dig heller, du har hört det från pappan som du inte litar på?
    de va pappan som sa de ja, varför skulle han ljuga om de?
Svar på tråden ej träffat hen på 6v