Inlägg från: Madeeleenee |Visa alla inlägg
  • Madeeleenee

Utredning på gång, stötta varandra?

Ellencassandra skrev 2017-04-28 09:16:08 följande:

Hur går det för er alla? Ska ha mens om fyra dagar.. Ömma bröst precis som vanligt så känns inte så positivt.. Däremot har jag sen förra helgen sovit oroligt varje natt drömt flera drömmar per natt å vaknar väldigt lätt.. Läst att gravida drömmer mer intensivt. Ganska långsökt men ja man hoppas ju..

Väntar på första blodprovet efter att ha börjat med levaxin. Ska ta prov nästa fredag och se om värdet blivit bättre. Antar att eventuell ivf för oss inte kommer ske förrän i höst. Vill få värdet under kontroll och kliniken har sommarstängt. Dock hade jag min första regelbundna (iaf relativt korta) naturliga cykel NåGONSIN. 27 dagar och positiv äl test på dag 12. Helt sjukt! Hoppas verkligen det håller i sig, jag som alltid haft oregelbundna och låååånga cykler.

Kan det vara så att dessa 5 kurer med letrozol fått kroppen att fatta galoppen själv? Har ju trots allt varit på paus i 15 år pga p piller innan... hoppas att det inte var en engångsföreteelse. Tyvärr fick jag mens ändå, dag 8 idag och hoppas äl dyker upp nästa vecka..
  • Madeeleenee

Hej! Blir så ledsen... vi var i Falun på IVF

konsultation 30 mars. Allt såg bra ut och fick instruktioner för hur vi skulle börja behandlingen. Fick råd att gå och hämta ut mediciner så de fanns hemma. Blev noga påminda att otrivelle måste ligga i kylen men övriga (orgalrutan och gonal f) i skafferiet. Vi behövde inte heller börja behandlingen direkt utan kunde ha dem hemma tills vi blir redo. Nu är vi det. Mens idag och ska börja spruta imorgon. Läste nu på förpackningen och foldern som kom med att gonal f ska förvaras i KYLSKÅP! Hållbarhet till januari 2018. Och max 3 månader i tumstemperatur oöppnad. Sedan ska den kasseras. Nu lär ju vår medicin vara förstörd? Vi frågade detta flera gånger.. Men ändå blev det visst fel... apoteket är stängt imorgon och då måste vi ju vänta en månad till, minst. Och dessutom hämta ut ny medicin. Kan man chansa och använda sprutorna ändå? Är det endast effekten som avtar eller kan det vara skadligt att använda dem nu? :(

• Madeeleenee
    Upprepade missfall skrev 2017-08-26 20:26:21 följande:

Jag hade kört på ändå, tror inte det är farligt. Oftast så handlar det ju bara om att dom inte kan garantera effekten efter. Men om du inte vågar använda den, har ni ingen möjlighet att åka en bit till något apotek som är öppet? Vet inte vart du bor, men i sthlm är väll nästan alla apotek öppna på söndagar iaf. Borde väl vara så i de flesta städer? Det är klart att ni ska köra på nu när ni känner er redo!

E

nligt hemsidan ska ett apotek i Falun ha öppet imorgon och ha gonal i lager.. Så vi bränner ner imorgon! Bor i mora. Vi vill inte chansa så hämtar ut nya sprutor. Men ska påpeka det till ivf falun angående infon vi fick.. rena turen att jag läste detta idag och inte imorgon kväll när vi ska ta sprutorna...
  • Madeeleenee

Nu är första sprutan tagen! Var ganska nervös faktiskt trots att jag inte är spruträdd. Sambon fick ta på mig. Kände inte sticket sen spände det lite bara. Kliar lite efteråt. Känns himla skönt att vara igång!

• Madeeleenee
    Upprepade missfall skrev 2017-08-29 19:27:34 följande:

Vad bra att ni hittade ett apotek som var öppet! Bättre att inte chansa. Hur känns det, hur länge ska dom tas innan äggplock?

Ja det var tur! Det känns bra hittills! Skönt att vara igång. Inget datum satt än, blir blodprov på fredag och då vet de mer, sen ultraljud i början på nästa vecka. :)
  • Madeeleenee
    eelinh skrev 2017-08-31 23:25:46 följande:

Kul! Håller tummarna för er :) är det bra i Falun? :)

Tack! Har bara varit där en gång tidigare på konsultation men fick en bra känsla av personalen!
  • Madeeleenee

Hej! Nu har jag lämnat blodprov och ska idag börja med orgalutran och gå från 125 e gonal till 100. Precis som de förutspådde innan så verkar ha svarat på ett bra sätt på behandlingen! Tid för ultraljud på måndag och kanske tom äggplock i slutet på nästa vecka beroende på hur allt utvecklas:) hur går det för er??

• Madeeleenee

Jag som senast igår sa till sambon att vad fantastiskt det är att jag varit så glad och inte fått några emotionella svängningar, är väldigt het och nära till känslor till vardags, både glada och arga känslor. Tji fick jag....

Sista timmen har tårarna SPRUTAT! Är varken ledsen, glad arg eller något... Men tårarna sprutar. Vet inte om det är för att jag var på kliniken idag, blev verklighet...

• Madeeleenee

Nu är det över ett år sedan jag startade denna tråd... så glad att vi är så många som hjälper varandra, det är ett sådant stöd ????

Jag hoppas på många plus inom en snar framtid. Det är VÅR tur Nu! Kärlek till er alla.

• Madeeleenee
    Upprepade missfall skrev 2017-09-04 16:24:25 följande:

Hur har det gått idag? Hoppas det blev positiva nyheter för er :)

Här bör äl skett i helgen så nu väntar vi ca 2 veckor o ser va som händer. Ett halvår sen senaste missfallet nu ungefär så vi kan väl hoppas de händer nått snart iaf.. :/

Det gick bra! Ca 4 mindre på h äggstock och 8 stora fina på vänster. Fortsätter med 100 gonal + orgalutran ikväll. 75 gonal imorgon + orgalutran sedan orgalutran kl 18 på onsdag och kl 20.00 ovitrelle. Äggplock på fredag morgon :) risk för överstimulering därför de sänkt gonal plus orgalutran samma dag som ovitrelle.
  • Madeeleenee

Nu ligger jag i sängen i Falun och vi är efter äggplocket! Gick bra! De fick sticka och ha sig en hel del då min äggstockar inte riktigt ville vara still.. några blåsor kunde de inte ta då de låg så tokigt till. Gjorde lite ont när de fick böka runt så mycket men inte alls särskilt farligt! Trodde de tryckte i massa morfin men fick vara startdosen enligt sambon. Mer behövdes inte heller kände jag.. äggledarspolningen med tång och balllong var mycket värre tycker jag! Fick höra fem ägg där inne och hoppas såklart på fler.. får se vad de säger om ett tag...

• Madeeleenee

Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!

• Madeeleenee

Nu har de ringt från Falun! De ringde faktiskt sambon han var inte alls beredd på det haha. Brukar de ringa mannen? Vi tyckte bara det var fint för han är ju faktiskt och involverad i detta, innan har de alltid ringt mig.

Vi har sovit lite oroligt och förberett oss på det värsta, men gissa om vi blev chockade, 6 av 6 ägg blev befruktade! Kan inte tro det... mycket kan ju fortfarande gå snett men ET är nu bokat onsdag kl 13 :)

• Madeeleenee
    eelinh skrev 2017-09-09 10:41:54 följande:

Men vad otroligt roligt :)

Jag har låtit mannen ta alla telefonsamtal samt ringt varje gång vi ha måstat kontaktat läkaren för att han ska känna sig delaktig. (Kanske lite för att jag ska slippa å ;)

Vet du hur de gör i Falun med långa eller korta protokollet? Jag såg på mina vårdkontakter att de skickat vår remiss igår till kliniken. Så jag hoppas vi kan få ett första möte om nån vecka :) Hade ju varit grymt att slippa långa protokollet då jag vad jag vet aldrig haft problem med ägglossningen :)

Vi gjorde korta. Vad jag förstod har de främst korta om det inte föreligger någon särskild anledning för långa.. så hoppas på korta för er också :)
  • Madeeleenee

Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?