Inlägg från: Madeeleenee |Visa alla inlägg
  • Madeeleenee

Utredning på gång, stötta varandra?

Mila skrev 2016-10-13 09:20:59 följande:

Hur har det varit för er? Jag lämnade prover i förrgår. Mannen lämnade spermaprov igår. Hälsodeklarationen lämnades i början av september. Hur länge brukar man få vänta och vad händer sen?

Hej! Jag lämnade mina första blodprover den 24 augusti. Veckan efter lämnade sambon spermaprov som vi fick svaret på via brev någon vecka efter, det var normalt. Vi har fått tid hos läkaren på måndag den 17 oktober då vi ska få svar på mina blodrover plus göra VUL. Så för oss har det tagit nästan två månader från första blodprov till första läkarbesök. Vi bor i Mora, vart går du?

Undrar dock en sak, hur kan det komma sig att jag måste väna på svar på proverna tills vi träffar läkaren? Medan sambons resultat skickades med posten? Det hade ju faktiskt kunnat vara ett dåligt besked för honom, men då krävdes inget face to face möte? hhm..
  • Madeeleenee
    Mila skrev 2016-10-13 10:42:56 följande:
    Okej.

Jag gick in på mina vårdkontakter på 1177 så kunde jag se mina provsvar samma dag
    Ja tydligen är det olika beroende på län/landsting. I dalarna kan man inte se provsvaren på vårdkontakter :(
  • Madeeleenee

Imorgon ska vi äntligen träffa läkaren och få provsvar och förhoppningsvis en förklaring till min konstiga cykel osv... börjar bli riktigt nervös inför vad som ska komma fram. Känner mig sjukt deppig idag och ställer in mig på det värsta möjliga:( hur går det för er andra? Kram

• Madeeleenee
    Norrlandskvinnan skrev 2016-10-15 07:58:04 följande:

Om jag ska lita på mitt första ägglossningstest så skulle jag ha fått mens i måndags alltså 10/10. Men jag har rätt oregelbunden mens, så jag ser det inte så konstigt att mensen inte har kommit. Och sen så tänker jag så här, jag var ju VUL den 5/5, borde inte läkaren ha sett en graviditet isånnafall om det skulle ha varit en? Och skulle inte S-LH ha stigit då? =) 

Jag är ingen expert men det tar ju ett tag innan det går att se en graviditet på ultraljud.. vet inte hur många veckor det handlar om dock?
  • Madeeleenee

Får jag fråga vart ni går? Vi tillhör Mora och ska dit idag och träffa läkaren för första gången. Så otroligt nervös och mår illa av oro för vad de ska komma fram till.. eller ännu värre nästa, inte ha några svar på vad som är fel...

• Madeeleenee
    Mjbo skrev 2016-10-17 08:33:30 följande:
    Vi tillhör oxå Mora :)
    Förstår att de är nervöst. Är det första mötet? gjort spermaprov och blodprov osv?
    På riktigt? Haha vad lustigt.. Ja det är första mötet. Jag lämnade blodprov i augusti och min sambo prov i september. Hans var hel normalt. Så idag ska vi få reda på mina prover och göra gyn undersökning som jag har förstått det.. vet inte om det är basutredningen de gör eller om vi kan väntas göra fler steg innan de tar beslut om ev behandling, och kan sätta en diagnos av något slag?
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-10-17 09:13:22 följande:

Men skönt komma dit och få svar? Veta vad ni kan göra för att komma vidare? Jag tycker det är värre perioderna när man inte kan göra nåt..som fram till nästa ÄL har ju varit över 3 månaders väntan för mig att bli ok att få starta ens igen. Så jag ser fram emot att få träffa någon, ta prover och se vad som kan göras för att få behålla ett barn...går ju även på akupunktur en gång i veckan, nästa vecka ska jag dit två gånger för då har jag ÄL och det ska vara extra bra med lite fler behandlingar då. Hoppas hoppas!

Nu har vi varit på besök hos läkaren. Precis klara. Usch känner mig bara mer deppig nu. Alla blodprover såg bra ut. De tog dock testosteronprov för att komplettera idag. Ultraljud/gyn såg också bra ut. Så inga direkta svar :( Hon sa att det såg ut som att jag ska ha ägglossning snart, man fattar ju inte så myxket men hon pratade om 6 cm slemhinna och en stor 13 mm (?) äggblåsa på varje sida, och några mindre. Har dock inga större förhoppningar att nåt ägg ska lossna, antar att det inte finns nån garantii för det. Vet att jag ska vara 'glad' att allt såg bra ut men denna ovisshet är fruktansvärd och jag är bara ledsen nu.

Ska få tid för äggledarspolning efter nästa mens.. Snart 60 dagar sedan förra så vet inte hur länge jag måste vänta denna gång:(
  • Madeeleenee

Testade med äl test nu iom vad gyn sa idag.. det blev positivt. Typ 3 e gången på 1 år men har inte heller testat så mycket sista tiden så jag tappat lusten lite. Som sambon sa nu, då får vi väl ligga i närmsta dagarna. Känner mig ändå utan hopp att det ska funka, vet inte hur jag mår!

• Madeeleenee

Ja... Hoppas på mens/tid snart så man slipper vänta för länge på det.. Vi har försökt i ett år. Ni då? Då min mens är så oregelbunden och alltid har varit ska jag somsagt komplettera med testosteronprov som de tog idag. Plus spolning. Efter det blir det troligen äl stimulerande som första steg. Skulle ledarna vara täppta eller stimulering inte funkar är det IVF.

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?