• johannajw

Utredning på gång, stötta varandra?

Marrelita85 skrev 2016-10-23 20:10:34 följande:

Ja ursch, förstår inte varför det skall drygas ut och ta i upp till ett år innan man kanske är lite nära sitt mål?!

Önskar vi kunde gå privat, dock är det så dyrt! Ett par vänner till oss har betalat 100 000kr för att bli gravida. något som jag anser borde vara varjes människas rätt att få utan massa massa pengar! 

Jag håller med dig! Varför ska allt ta tid och varför ska de kosta ?! Orimligt..
  • johannajw

Man kan alltid be om att få sin journal utskriven. :) många läkare dikterar journaler och sen är det en sekreterare som skriver in de i journalen, så det kanske är så att dom inte har hunnit?

Ang. Provsvar så kan man alltid ringa samma dag. Jobbar på sjukhuset så jag vet att man kan få reda på svaren rätt fort. ;)

• johannajw
    Mjbo skrev 2016-10-24 10:44:04 följande:

Ja det är spännande. Nu längtar jag med skräckblandad förtjusning tills på fredag. Då ska jag spolas och kolla passagen hur de ser ut. Nervös som tusan är jag men de är ändå skönt att få det gjort. Det är sista steget i utredningen om allt ser bra ut alltså. Sen gör dom inget mer tydligen.

Då stämplar dom oss "ofrivillg barnlöshet" ... Alltså att de inte är nå fel på nån av oss men att de inte går ändå. Konstigt tycker jag, men då får vi se hur man får vidare..

Håller tummarna för dig att det går bra på fredag!! Håll mig uppdaterad kram!
  • johannajw
    Madeeleenee skrev 2016-10-25 20:31:04 följande:

Ja visst borde man få det? Till mig sa de när proven togs att jag får reda på det av läkaren när vi skulle träffa henne (blev nästan en månad senare) men att de skulle ha svaren samma vecka. Kan jag som patient ringa och kräva svar över telefon? Eller kan de hända nån policy att läkaren ska ge dem personyligen? Igen, andra på samma klinik ha tex fått dem per post..

Jag tror inte att du kan kräva dom svaren tyvärr :/. Men man kan alltid chansa och se om dom är snälla och berättar ;) . Eller så kan du be dom skicka svaren via post. Men det är nog så att det är en läkare som måste berätta. Bara för att "ifall" det är något avvikande.
  • johannajw
    Marrelita85 skrev 2016-10-24 23:38:10 följande:

Är det på någon speciell dag i cykeln som man som kvinna får lämna prov? Ska på vårt första möte med BM och steg i utredningen på onsdag och kommer inte i håg hur det var med provlämningen. Kommer vara på dag 18, gissar att jag hade äl i lördags eller söndags. 

Det beror på vad du ska lämna för prov. Men hormon prover tar dom cd2-cd5 . Och progesteron (ifall du har släppt ett ägg) tar dom cd 21-23. :)
  • johannajw
    Madeeleenee skrev 2016-11-07 16:04:09 följande:

Hej igen! Fick ju somsagt mens i tisdags.. blödde ganska mkt i två dagar sedan har det mest varit bruna flytningar/spotings fram till i lördags ungefär.. kan fortfarande klämma fram vit vätska ur brösten skall tilläggas. Har spolning inbokad på onsdag och av nån konstig intuition så kollade jag med äl test nyss.. de blev positivt?! Tänkte att de kan inte stämma så tog ett till.. Ja ni ser ju själva.. jag som aldrig brukar få utslag, bara hänt två gånger på ett år! Kan jag redan ha ägglossning? Vågar jag göra en spolning på onsdag? Kram

Jag skulle också rekommendera att ta ett gravtest för att utesluta. Och även ringa till kvinnokliniken och rådfråga med dom vad dom tror att det är. Ifall det är ägglossning så kan dom se de med vul och blodprover. Men som du säger så känns de lite tidigt för att vara ägglosning :O kram påre!
  • johannajw
    Nykär15 skrev 2016-11-07 08:27:22 följande:

Kram! Förstår hur det är...jag fick ju veta att jag inte hade haft nån ÄL denna månaden, så nedräkningen till BIM blev ju ist nedräkning till mens...så den hoppas jag kommer framåt slutet på veckan så vi kan börja om.

Ska ju stimuleras denna cykel och ser mycket fram emot att komma igång med det! Skönt med att jag fått både Trombyl och Lutinus...vill så hemskt gärna att det ska bli vår tur snart igen...och att vi får gå hela vägen. 

Låter spännande! Håller tummarna för er! :)
  • johannajw

Wiho!!! Ikväll kom min mens! Efter ett helt år utan mens så kom den idag! Utan provera! Jag är så lycklig just nu! Hoppas mensen kommer igång nu.. varje månad. ;)

• johannajw

Vad roligt att alla är igång med tabletter osv! :) på tisdag ska min sambo äntligen få lämna spermier prov. Hoppas att få snabbt svar, men antar att de lär dröja förens efter ny år att dom hör av sig.. :/ dom vill inte ge mig något för äl förens dom vet hur spermierna är.

• johannajw
    Nykär15 skrev 2016-11-17 22:45:23 följande:

Tre veckor sa vår klinik det skulle ta att få svar på spermieprovet. Vad sa er?

När jag frågade på telefon så kunde dom inte svara på hur lång tid det skulle ta innan vi fick svaret, det kunde variera så mycket. Men jag vet att det bara tar dom 5 minuter att få svaret. Så lite surt. Jag får ringa dom efter en vecka så får vi se vad dom säger då ;)
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?