• johannajw

Utredning på gång, stötta varandra?

Annabola skrev 2017-02-13 21:47:27 följande:

Tack Marrelita85!

Vet du om de även gör en koll efter ÄL för att liksom checka att den ägt rum?

Dom bruka vilja ta ett blodprov, progesteron, på cd 21-23. Om siffran är över 20 så har du haft ägglossning. :)
  • johannajw

Snackade med en läkare i telefonen idag. Ska käka klart provera (5 dagar kvar) och sen käka dubbel dos av letrozole och sen få ta vul på cd 12-14. Ska bli spännande! Så peppad. Haha! Andra omgången nu. Första omgången med enkel dos av letrozole blev ju en flopp.

• johannajw
    Annabola skrev 2017-02-15 19:00:08 följande:

Håller tummarna! Varför en flopp??

Blev ingen ägglosning på första kuren tyvärr. Äggen var 0.7 och 0.8... dom ska vara lite större för att det ska bli ägglossning. ;)
  • johannajw

Hej hallå vänner!! En fråga.. jag äter dubbeldos av letrozole nu, sista dagen idag. Äntligen! Alltså är det bara jag, eller har fler fått jätte jobbiga biverkningar? Jag tänker att dom är ännu jobbigare den här gången eftersom att man äter dubbelt så mycket.

Typ irritation har varit värst för mig. Jag har typ inte kunnat umgås med människor för jag har varit arg över ingenting.

Sen klåda på kroppen, mag och tarm besvär, blodvallningar, värk i kroppen, lite domningar i händer, muntorrhet ... Vill bara höra med er om jag är onormal eller inte. Haha. Tacksam över svar! :)

• johannajw
    Nykär15 skrev 2017-02-24 13:21:45 följande:

Har inte känt av så mycket annat än att jag vart uppsvälld lite när jag tog dubbeldos Letrozol. Prata med din läkare, låter som du har lite för många biverkningar, kanske är för hög dos för dig.

Tack för svar! Ska prata med dom på torsdag, ska på VUL då så får se vad dom säger. :)
  • johannajw
    Annabola skrev 2017-02-26 19:17:21 följande:

Tack för ditt svar.. ja, exakt! Undrar hur många cykler med letozol man ska försöka innan det är dags att ta nästa steg tänker jag? Annars blir det en ond cirkel där också av hopplöshet.. hur många cykler brukar man köra innan man ordinerad högre dos tex? Någon som vet på ett ung?

Oftast..om ägget inte släpper på första kuren, så höjer dom till andra gången. Jag tycker väl ändå att man kan testa i minst ett halv år innan man börja tänka på nån ivf. Jag har läst någonstans på nätet att det Kan ta iaf tre försök innan man kanske ens släpper ett ägg. Så ge inte upp hoppet på en gång! :)
  • johannajw

Var också på VUL igår, slemhinnan på 9 cm, och ett ägg på 19-22. Vilken lycka!! Hon skrev ut en spruta, otriville som jag tog igår på EM. Så jävla kul att dubbeldos av letrozole funkade på mig! Nu är de bara att ligga å hålla tummarna. Hurra!

• johannajw
    Annabola skrev 2017-03-09 21:45:33 följande:

Just ätit klart första kuren med Letrozol.. bara att börja missbruka ÄL stickor igen då.. Hua! Ska på vul cd 14 och kolla ÄL..

Känner mig hoppfull ena stunden och hopplöshet andra.. men man kan ju inte ge upp!

Du vet att du inte behöver använda äl stickor om du ändå ska på VUL? Då sparar du massa pengar ;)
  • johannajw
    Ellencassandra skrev 2017-03-13 10:00:33 följande:

Oj.. Jag började ändå igår med tabletterna.. Hoppas det ska gå bra ändå.. Fick mensvärk å lite blod på fredagen å så kom det ju igång under natten..

Min läkare sa att om man får spottings första dagen och det drar igång på riktigt dagen efter då ska man räkna spottingsdagen som första mensdagen. Men om man har spottings i 3 dagar så avvaktar man tills den drar igång på riktigt.

Så jag gjorde likadant som dig, och fick äl typ cd 14-15. Väntar på min mens som kanske dyker upp på fredag (cd 28).
  • johannajw
    Nykär15 skrev 2017-03-13 13:54:38 följande:

Konstigt. Jag räknade bort min spottingdag och hade ändå ÄL på CD10, känns väldigt tidigt om den isf kommit på CD9....

Säger bara vad min läkare sa.. :(
  • johannajw

Var på VUL igår, cd 25.. bara några få dagar kvar till bim. Jag hade en fin å tjock slemhinna, och en gulkroppscysta, som var bra? Hon ville inte ta nåt gravtest då hon tyckte att de var för tidigt.. vi skulle bara hålla tummarna! Så till helgen tänkte jag nog ta ett test?! :)

• johannajw
    Pinglann skrev 2017-03-15 07:12:02 följande:

Variför fick du gå på VUL på dag 25?? Vad härligt med lite goda hoppfulla nyheter:)! Håller tummarna för dig, för ett pluss. Jag har Bim på fredag, igår trodde jag att min mens skulle komma, har haft lite menskänsla i typen vecka men igår trodde jag verkligen att den skulle komma men det blev inget, kommer väl snart har så svårt och tro att det skulle kunna bli något.

Håller tummarna för dig ändå! Kanske är växtvärk du känner? :) ja du, det är en bra fråga; jag har faktiskt ingen aning! Tyckte att de var bli onödigt.. skulle ha räckt med ett progesteron prov typ.. men de tog jag inte heller. Dom kanske bara ville dubbel kolla med mig att allt hade gått bra?
    Nykär15 skrev 2017-03-15 08:53:59 följande:

Undrar med varför du var på VUL så sent?

Gulkroppscysta får man alltid efter man haft ÄL, den håller sig kvar tills kroppen vet om den är gravid eller inte, är man det inte så skrumpnar den ihop och är man gravid så är den kvar ungefär fram till v 12. 

Håller tummarna för positivt test om några dagar då! När tänkte du testa?

Ingen aning, men jag gjorde ett VUL på cd 14 också, men dom kanske bara ville dubbel kolla så att allt hade gått bra. Jag orkade inte fråga, de va tydligen ultraljudsmottagningen doktor som hade beställt tiden åt mig för att träffa kvinnoklinikens doktor. Jag ska försöka att hålla mig tills på söndag kanske. Vet ju inte riktigt när jag hade äl, men antingen så har jag bim imorn eller lördag. Får se vilket humör jag är på imorn ;)
  • johannajw

Jag får också frågan väldigt ofta, då alla mina vänner är gravida, väntar deras andra eller första barn, och jag är även yngst på jobbet. Men jag bruka bara svara "det kommer när de kommer" så bruka dom bara bli tyst efter de. Vissa förstår jag inte att det kan vara svårt att skaffa barn. Det är sällan folk som pratar om det högt. Men när och om jag väl blir gravid funderar jag på att berätta för folk, om dom nu är så nyfikna liksom. Jag tycker att det är lite personligt dock, att folk frågar om när man ska ha barn. Det är bara för att dom vill åt skvaller.

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?