• Anonym (Angel1)

Storlek på strumpbyxor

Hej!

Vilken storlek på strumpbyxor brukar ni kvinnor använda?

• Svar på tråden Storlek på strumpbyxor
  • Anonym (Strumpan)
    11101 skrev 2016-09-11 09:44:25 följande:
    Så hur kan kvinnor gå med de på vintern då? Verkar som självplågeri
    Ja. När jag var barn så var det plågeri. Jag hade då så torr och ömtålig hud på benen att nylonstrumpbyxorna "frös fast" på mina ben under vintern och jag fick dra av dem. Smärtsamt.

Idag är jag ju vuxen och kan förebygga, men jag har sällan strumpbyxor. Ibland som underställ när det är jättekallt.
  • 11101
    Anonym (Strumpan) skrev 2016-09-11 11:07:16 följande:

Ja. När jag var barn så var det plågeri. Jag hade då så torr och ömtålig hud på benen att nylonstrumpbyxorna "frös fast" på mina ben under vintern och jag fick dra av dem. Smärtsamt.

Idag är jag ju vuxen och kan förebygga, men jag har sällan strumpbyxor. Ibland som underställ när det är jättekallt.

Låter ju hemskt :-/
  • Anonym (Strumpan)
    11101 skrev 2016-09-11 13:57:16 följande:
    Låter ju hemskt :-/
    Ja, det var ju jobbigt just då. Jag grät ibland vet jag, men det gick över fort. Förstår inte varför min mor klädde mig så mer än en gång, egentligen. (Hon har alltså inte varit en omdömeslös eller på annat sätt dålig förälder, det var väl bara inte så genomtänkt med just min hud. Min syster hade ju inga problem.)

Det var ju inte på hela benen, utan jag har för mig att det var ovanför där skorna satt åt runt smalbenen/vaderna som det blev så.

Idag kan jag som sagt styra mer över min hudvårdsrutin. Men som 10-åring funderade jag ju inte på att smörja in mig kvällen före eller så. Hur som helst så kan jag gilla nylonstrumpbyxor idag, och hade gärna haft det oftare om det inte var för att de gärna kasar så fasligt.
    Men då funkar tricket med manma-strumpbyxor ganska bra.
  • 11101
    Anonym (Strumpan) skrev 2016-09-11 14:04:42 följande:

Ja, det var ju jobbigt just då. Jag grät ibland vet jag, men det gick över fort. Förstår inte varför min mor klädde mig så mer än en gång, egentligen. (Hon har alltså inte varit en omdömeslös eller på annat sätt dålig förälder, det var väl bara inte så genomtänkt med just min hud. Min syster hade ju inga problem.)

Det var ju inte på hela benen, utan jag har för mig att det var ovanför där skorna satt åt runt smalbenen/vaderna som det blev så.

Idag kan jag som sagt styra mer över min hudvårdsrutin. Men som 10-åring funderade jag ju inte på att smörja in mig kvällen före eller så. Hur som helst så kan jag gilla nylonstrumpbyxor idag, och hade gärna haft det oftare om det inte var för att de gärna kasar så fasligt.

Men då funkar tricket med manma-strumpbyxor ganska bra.

Ja föräldrar visste så klart inte om sånt förr Barn skulle ha det, punkt slut inget knussel. Mamma strumpor, låter intressant(fatta inget) som du förstår. Är ju man och tycker om det på kvinnor, eller kanske mer stayups då.
  • Anonym (Strumpan)
    11101 skrev 2016-09-11 15:31:03 följande:
    Ja föräldrar visste så klart inte om sånt förr Barn skulle ha det, punkt slut inget knussel. Mamma strumpor, låter intressant(fatta inget) som du förstår. Är ju man och tycker om det på kvinnor, eller kanske mer stayups då.
    Mamma-strumpbyxor = gravidstrumpbyxor.
    Man kan dra de högre upp då de ska kunna nå om en gravid kvinnas mage. Då kasar de lite mindre.
  • 11101
    Anonym (Strumpan) skrev 2016-09-11 19:33:14 följande:

Mamma-strumpbyxor = gravidstrumpbyxor.

Man kan dra de högre upp då de ska kunna nå om en gravid kvinnas mage. Då kasar de lite mindre.

Ja så klart är det så, nu när du säger det
  • 11101
    11101 skrev 2016-09-11 19:56:30 följande:

Ja så klart är det så, nu när du säger det

Då finns de i samma storlekar som vanliga med då?
  • Anonym (XL)
    11101 skrev 2016-09-11 08:10:25 följande:
    Stor kvinna m.a.o.
    Stämmer. Men jag tycker att jag bär mina kilon med stil. Men det är en viss utmaning att hantera strumpbyxor.
  • Anonym (Angel1)
    Anonym (XL) skrev 2016-09-12 07:37:12 följande:

Stämmer. Men jag tycker att jag bär mina kilon med stil. Men det är en viss utmaning att hantera strumpbyxor.

Vadå utmaning?
  • Anonym (XL)
    Anonym (Angel1) skrev 2016-09-12 08:26:36 följande:
    Vadå utmaning?
    Det är lätt hänt att de brister vid påtagning, eftersom jag fyller upp dem rätt väl så att säga. Men med försiktighet och rätt teknik går det bra.
Svar på tråden Storlek på strumpbyxor