• Anonym (Angel1)

Storlek på strumpbyxor

Hej!

Vilken storlek på strumpbyxor brukar ni kvinnor använda?

• Svar på tråden Storlek på strumpbyxor
  • Anonym (XL)
    11101 skrev 2016-09-11 09:44:25 följande:
    Så hur kan kvinnor gå med de på vintern då? Verkar som självplågeri
    Jag har tunna på vintern också. Det funkar ok trots att jag nästan alltid har kjol eller klänning. Jag tycker nog att de värmer en hel del. Sen kanske mina tjocka ben är mindre känsliga för köld än många andras. Man kan ju se till att en del av benen är lite bättre skyddade. Lite längre kappa om man har låga skor, stövlar om man har kort kjol och kort jacka etc. Och så kompenserar man delvis med att vara varmt klädd i övrigt. Sen är förstås tiden en viktig faktor. Kortare promenader till jobbet, kyrkan, restaurangen, bussen etc går bra, men ska jag på långpromenad tar jag långbyxor om det är kallt, eller om jag annars ska vistas ute i timmar.
  • 11101
    Anonym (XL) skrev 2016-09-12 09:05:10 följande:

Jag har tunna på vintern också. Det funkar ok trots att jag nästan alltid har kjol eller klänning. Jag tycker nog att de värmer en hel del. Sen kanske mina tjocka ben är mindre känsliga för köld än många andras. Man kan ju se till att en del av benen är lite bättre skyddade. Lite längre kappa om man har låga skor, stövlar om man har kort kjol och kort jacka etc. Och så kompenserar man delvis med att vara varmt klädd i övrigt. Sen är förstås tiden en viktig faktor. Kortare promenader till jobbet, kyrkan, restaurangen, bussen etc går bra, men ska jag på långpromenad tar jag långbyxor om det är kallt, eller om jag annars ska vistas ute i timmar.

Hur sitter de över stjärten då, har du fyllig rumpa med då?
  • Anonym (XL)
    11101 skrev 2016-09-12 09:19:30 följande:
    Hur sitter de över stjärten då, har du fyllig rumpa med då?
    Jag fyller upp alla delar av dem rätt bra. Men de flesta sitter helt ok.
  • 11101
    Anonym (XL) skrev 2016-09-12 09:36:14 följande:

Ålder?
  • 11101
    11101 skrev 2016-09-11 19:56:30 följande:

Ja så klart är det så, nu när du säger det

Så dom är högre från grenen och upp då?
  • 11101

Du är lång, brukar du använda högklackat?
  • 11101

Du som e lång har du högklackat?
  • Anonym (Strumpan)
    11101 skrev 2016-09-12 21:27:56 följande:
    Så dom är högre från grenen och upp då?
    Ja precis. Högre och har större omfång liksom. Det ska rymmas mer i dom. Ibland gör det att de sitter lösare på magen om man inte är gravid men samtidigt har det gått med vissa att dra upp dem och fästa under bh:n, så att de hålls fast och inte kasar.
  • 11101
    Anonym (Strumpan) skrev 2016-09-12 22:51:07 följande:

Ja precis. Högre och har större omfång liksom. Det ska rymmas mer i dom. Ibland gör det att de sitter lösare på magen om man inte är gravid men samtidigt har det gått med vissa att dra upp dem och fästa under bh:n, så att de hålls fast och inte kasar.

Tycker du det är skönt med strumpbyxor?

Är det en skön känsla, känner du att benen blir snyggare?
  • Anonym (Strumpan)
    11101 skrev 2016-09-12 23:32:39 följande:
    Tycker du det är skönt med strumpbyxor?

Är det en skön känsla, känner du att benen blir snyggare?
    Ja, jag känner att benen blir snyggare. Jag hade gärna haft tunna ljusa strumpbyxor oftare om de inte var så ömtåliga och gick sönder så lätt. Det känns som ett helt projekt att ta på dem, så det görs sällan.

Men de ger ju benen lite (enhetlig, utjämnande) färg och lyster. Det gillar jag. Brukar köpa sådana som skimrar lite. Det ser fint ut.

Har aldrig vågat prova stay ups.

(Jag är f.ö bara 26 år.)
Svar på tråden Storlek på strumpbyxor