• prinsessan15

BF April 2017, syskon

Hej!
    Tänkte att det kunde vara kul att samla dem som väntar syskon i April 2017. För mig skulle det vara skönt att prata med andra som är i samma sits och hur det är att vara gravid igen.
    Jag har en son född -15 och väntar nu nr 2 som är beräknad till den 20/4. Känner förväntan men mest oro då det är svårt för mig att se hur det kommer bli med en till liten krabat!

• Svar på tråden BF April 2017, syskon
  • lillami79

Ungefär samma grejer här. Tofflor är bra att ha oxå! Tjocka bindor, amningsinlägg o blöjor till bebis. Man får ju några men skönt att ha egna om man får stanna längre. För mig blev det 5 dagar med bägge barnen pga amning o blodtransfusion. Man vet ju aldrig vad som händer.

Vad har ni för bf-datum? 24 april här men hälsan blir allt sämre så jag hoppas på tidigare. Första barnet kom +1 dag o andra barnet -10 dagar.

• Ztiwie

Vi har bf 13 april, tredje barnet. Slemproppen började lossna nu ikväll. Även om jag är väl medveten om att det egentligen inte behöver betyda någonting, så har det ändå gett förnyat hopp och extra krafter här hemma, för denna mensvärken och sammandragningarna slipper jag mer än gärna! Tänk om det bara hade kunnat starta ... typ nu!

• Teresiat
    Ztiwie skrev 2017-03-20 23:46:47 följande:

Vi har bf 13 april, tredje barnet. Slemproppen började lossna nu ikväll. Även om jag är väl medveten om att det egentligen inte behöver betyda någonting, så har det ändå gett förnyat hopp och extra krafter här hemma, för denna mensvärken och sammandragningarna slipper jag mer än gärna! Tänk om det bara hade kunnat starta ... typ nu!

Det låter som att det är på G :) för mig gick slemproppen typ en vecka innan jag födde..
  • lillami79

Jag har aldrig märkt av slemproppen nån av gångerna. Var dock på förlossningen igår. Blev skickad dit av BM då blodtrycket var rejält högt. Allt okej med bebis o blodtrycket gick ner när jag vilade så nu får jag inte jobba mer o måste vila. Hade en hemsk natt o dag med konstant ryggont på en speciell punkt o illamående. Känner mig extremt dåsig. Supertufft. Hoppas på början på april trots bf 24/4

• Ztiwie

Teresiat - Ja, man kan ju alltid hoppas! Hade en rejäl fuskstart idag, som givetvis avtog och nu bara sporadiska, halvsmärtsamma sammandragningar.. Mina tidigare förlossningar har varit segstartade, så blir nog tyvärr så även denna gången.

Lillami79 - fy va jobbigt! Låter verkligen som din kropp vill få vila. Men problemet med de är ju oftast att man snart klättrar på väggarna av tristess och tiden till fl går ännu långsammare ???? Hoppas du mår bättre snart!

• Trillian80

Bf 6 april, båda mina andra barn kom en vecka tidigare så vore finfint om även denna ville kika ut tidigare. Har fått så svullna fötter att det är superjobbigt att ta på mig skor, allt klämmer åt... Kan knappt gå 10 m utan att behöva stanna då bebisens huvud trycker ner nåt så kopiöst ibland. Och sömn är en bristvara...

Slemproppen lossnade samma dag som båda förlossningarna, men jag fick också höra att det inte betydde något...

Ang blöjor på BB så låg jag inne fyra dagar med första sonen och behövde inte bidra med varken blöjor eller bindor men det kanske är olika mellan sjukhusen.

Lillami, bara att hitta en bra tv-serie så går dagarna ändå :) Hoppas vilan får allt att kännas bättre!

• Teresiat

Spännande tider! Nu är det nära för många av er... Kommer eran partner försöka stanna med er och sova på BB eller kommer partnern åka hem till syskonen över natten?

• lillami79

Känner igen det där Trillian80! Kan knappt gå nånstans utan rejält tryck nedåt.

Varierar på förlossningen två gånger denna vecka o pga högt blodtryck o ev havandeskapsförgiftning på g. Legat inlagd inatt men ska åka hem strax. Blir liggläge tills det är dax nu. 1 månad kvar idag. Hoppas den kommer tidigare!!!

Jag är inte tillsammans med pappan så han åker nog hem... hoppas jag. Tufft nog att ha honom med på förlossningen. Har ju en annan pappa till storasyskonen så han tar hand om dem. Han var kvar hela tiden med första barnet men bara första natten med andra barnet

• Ztiwie

Igår kom min grabb i V. 39+1 :)
    Vaknade med värkar kl6. Inga tvivel om att de va igång. 6 timmar & 45 minuter senare (kl 12:46) va han ute!
    Snabbaste - och intensivaste - förlossningen jag varit med om. Men helt klart den bästa!

• Teresiat
    Ztiwie skrev 2017-04-09 02:35:26 följande:

Igår kom min grabb i V. 39+1 :)

Vaknade med värkar kl6. Inga tvivel om att de va igång. 6 timmar & 45 minuter senare (kl 12:46) va han ute!

Snabbaste - och intensivaste - förlossningen jag varit med om. Men helt klart den bästa!

Underbart! Grattis! Var tidsåtgången stor skillnad mot dina tidigare förlossningar?
Svar på tråden BF April 2017, syskon