• Calliope

    Storkklinik Köpenhamn

    Jag har gjort både inseminationer och IVF/FET med donatorsäd på klinik i Danmark. Jag har ingen erfarenhet av Stork eftersom jag valde Vitanova. Är det något speciellt du undrar och vill ha hjälp med?

  • Calliope
    Mallangbg skrev 2017-04-13 16:57:46 följande:

    Det var längesen du skrev här ser jag men jag chansar. Vi funderar på att vända oss till Vitanova för spermie donator. Får man göra det genom IVF i Danmark ? I Sverige är det jätte lång väntetid. Jag har förstått att insemination är inte lika bra som IVF.


    Det går bra att använda spermadonator och göra IVF. Det har jag själv gjort och nu har jag två små guldklimpar som ligger och sover.

    Vitanova har ett eget spermalager med både anonyma och öppna donatorer men det går även bra att själv beställa från spermabank och leverera till kliniken.
  • Calliope
    NZZZZ skrev 2017-04-13 20:42:23 följande:

    Fick du tvillingar eller gjorde du två separata behandlingar med IVF? Gjorde du dem i Sverige eller utomlands?

    Vi har nämligen hittat en tänkbar donator från Cryos... beställer man då till exempelvis Vitanova som utför inseminationen?


    Jag fick ägg över till frysen efter min IVF-behandling och satte in två stycken och båda fäste. Hade otrolig tur och trodde inte jag skulle få tvillingar.

    Om ni har hittat en donator på en spermabank kan ni antingen beställa själva och frakta till kliniken när det är dags för behandling, eller så kan Vitanova hjälpa till med det.
  • Calliope
    Mallangbg skrev 2017-04-13 22:33:06 följande:

    Tack för ditt svar. Det gjorde verkligen mig lugnare tack !! Jag bor i Göteborg så ända jobbiga blir att behöva åka till Danmark för VUL . Upplevde du det som jobbigt när du var mitt uppe i allt ? Vi ska testa insemnation på kliniken i Göteborg i första hand men tror vi har större ods att lyckas i Danmark med hjälp av IVF donation.


    Du behöver inte åka till Danmark för VUL om du inte vill. Jag gjorde alla mina VUL hos min gynekolog här och mejlade svaret till kliniken. Åkte endast ner för äggplock och återföring.
Svar på tråden Storkklinik Köpenhamn