• Anonym (Gillar strumpbyxa)

    Får kille ha strumpbyxor ?

    Jag gillar att gå i strumpbyxor hemma å min fru vet om det, vad tycker ni ?

  • Svar på tråden Får kille ha strumpbyxor ?
  • Anonym (Betty)

    Jag och många med mig hade också kalasbyxor men det var innan vi började skolan. Kan inte minnas mer än någon enstaka efter skolstarten.

    Vad man tycker eller inte tycker är såklart högst personligt.

    Jag var närmast överens med Ingela när hon dissade ribbstickat och täckande där och då.

    Varje gång jag ser nån klädd sådär tänker jag närmast; nej, varför tog hon inte tunna istället?

    Önskade och hoppades att det skulle hända.

    Ibland gjorde det, ibland inte.

    Tunna nylonstrumpbyxor har varit my love, my life på många sätt. Det har lockat mig, trissat mina sinnen, eggat fantasin och distraherat.

    Det har haft allt det där, jag som man inte kunnat prestera eller locka med. Ett hårt kvinnligt attribut. Ömtåligt, skört och bräckligt. Elegant och läckert på släta, hårlösa ben. Opraktiskt som bara den, som mycket annat kvinnor har för sig också.

    Kylan håller i sig så idag blir det ett par Dim Sublim i Terracottafärg under. Känns som de är gjorda av gummigarn.

  • Anonym (Strumpbyxan)
    Anonym (Betty) skrev 2019-11-30 15:04:05 följande:

    Jag och många med mig hade också kalasbyxor men det var innan vi började skolan. Kan inte minnas mer än någon enstaka efter skolstarten.

    Vad man tycker eller inte tycker är såklart högst personligt.

    Jag var närmast överens med Ingela när hon dissade ribbstickat och täckande där och då.

    Varje gång jag ser nån klädd sådär tänker jag närmast; nej, varför tog hon inte tunna istället?

    Önskade och hoppades att det skulle hända.

    Ibland gjorde det, ibland inte.

    Tunna nylonstrumpbyxor har varit my love, my life på många sätt. Det har lockat mig, trissat mina sinnen, eggat fantasin och distraherat.

    Det har haft allt det där, jag som man inte kunnat prestera eller locka med. Ett hårt kvinnligt attribut. Ömtåligt, skört och bräckligt. Elegant och läckert på släta, hårlösa ben. Opraktiskt som bara den, som mycket annat kvinnor har för sig också.

    Kylan håller i sig så idag blir det ett par Dim Sublim i Terracottafärg under. Känns som de är gjorda av gummigarn.


    Kanske fullt med ribbstickat men så mycket varmare! Jag köpte nya på nätet från tjeckien för en månad sedan. Det är barnstrumpbyxor men i stl 180cl så är dom nästan för stora för mej, jag är ändå 190cm lång. Dessa hade jag på mej under idag. (-4grader)-
  • Anonym (Strumpbyxan)

    Vart tog alla vägen??? Ingen kommentar om mina nya fina kalasbyxor....

  • Anonym (Betty)

    Om man studerar regelrätta transor är det närmast regel med få undantag att de är kädda i nylonstrumpor. Endast ansiktssmink och långt hår tycks ha högre prioritet. Kanske kan man i detta se nåt mönster om vad som bedöms väsentligt? En transa vill nog oftast bli sedd och kommenterad. Eller är själva handlingen i sig det viktiga? Att bryta normen och gå över gränsen?

    Idag blir det tågresa med ett par tunna i gråsvarta färgen Delphi under. Undrar hur vanlig jag är? Undrar också när kvinnor slutade använda tunna strumpbyxor som underställ?

    I början av 80- talet fanns bruket kvar, av insändare till Expressens B. O. att döma.

  • Anonym (Strumpbyxan)
    Anonym (Betty) skrev 2019-12-08 16:07:33 följande:

    Om man studerar regelrätta transor är det närmast regel med få undantag att de är kädda i nylonstrumpor. Endast ansiktssmink och långt hår tycks ha högre prioritet. Kanske kan man i detta se nåt mönster om vad som bedöms väsentligt? En transa vill nog oftast bli sedd och kommenterad. Eller är själva handlingen i sig det viktiga? Att bryta normen och gå över gränsen?

    Idag blir det tågresa med ett par tunna i gråsvarta färgen Delphi under. Undrar hur vanlig jag är? Undrar också när kvinnor slutade använda tunna strumpbyxor som underställ?

    I början av 80- talet fanns bruket kvar, av insändare till Expressens B. O. att döma.


    När det gäller transor i Sverige så är dom ju tyvärr mest klädda som 75år+ tanter samt översminkade, fattar inte varför dom inte försöker se ut som kvinnliga tjejer i 20-45års åldern?

    Du gillaqr säkert dina tunna strumpbyxor, men jag tycker allt att nu när det är kallt så värmer bomulls-kalasbyxor bättre! Har själv ett par röda under på jobbet i dag.
  • Anonym (Ej själv)
    Anonym (Betty) skrev 2019-12-08 16:07:33 följande:

    Undrar också när kvinnor slutade använda tunna strumpbyxor som underställ?

    I början av 80- talet fanns bruket kvar, av insändare till Expressens B. O. att döma.


    Vad är det för insändare du syftar på?
    Min fru använder fortfarande strumpbyxor under långbyxorna och flera bekanta också.
  • Anonym (Betty)

    Alla mer eller mindre nördiga har en fallenhet att grotta ner sig och samla en hel del information. Sånt som för de flesta är oväsentlig överkurs.

    Till Expressens B. O- sida kom det den 20 december 1981 en insändare från signaturen Carola i Björklinge. Hon undrade vad andra tjejer tyckte om vanliga tunna strumpbyxor. Varför skall man ha dem under jeansen varje dag? Hon tyckte de spände så pass om magen att de blev obekväma. Så därför använde hon strumpbyxor endast till kjol och klänning.

    Svaret kom den 30 december från en Bollnästjej som menade att 
    " strumpbyxetjejer" var kloka och förståndiga. De ville undvika att frysa och få reumatisk värk senare i livet. Dessutom tyckte hon att Carola borde köpa en storlek större på sina strumpbyxor om de spände runt magen.

    ( B. O. stod för Barnombudsmannen och var en spalt på sista sidan i Expressen under många år.)

    Det finns som synes en praktisk dimension i användandet, även om inte tunna strumpbyxor är speciellt kända för det. Jag torkar ut huden och får klåda av tjockt
    underställ. Det händer aldrig med tunna nylonstrumpbyxor. 

  • Anonym (Strumpbyxan)
    Anonym (Betty) skrev 2019-12-13 15:26:12 följande:

    Alla mer eller mindre nördiga har en fallenhet att grotta ner sig och samla en hel del information. Sånt som för de flesta är oväsentlig överkurs.

    Till Expressens B. O- sida kom det den 20 december 1981 en insändare från signaturen Carola i Björklinge. Hon undrade vad andra tjejer tyckte om vanliga tunna strumpbyxor. Varför skall man ha dem under jeansen varje dag? Hon tyckte de spände så pass om magen att de blev obekväma. Så därför använde hon strumpbyxor endast till kjol och klänning.

    Svaret kom den 30 december från en Bollnästjej som menade att 
    " strumpbyxetjejer" var kloka och förståndiga. De ville undvika att frysa och få reumatisk värk senare i livet. Dessutom tyckte hon att Carola borde köpa en storlek större på sina strumpbyxor om de spände runt magen.

    ( B. O. stod för Barnombudsmannen och var en spalt på sista sidan i Expressen under många år.)

    Det finns som synes en praktisk dimension i användandet, även om inte tunna strumpbyxor är speciellt kända för det. Jag torkar ut huden och får klåda av tjockt
    underställ. Det händer aldrig med tunna nylonstrumpbyxor. 


    Jag har förmågan att också minnas alla frågor till KP mm som gällde strumpbyxor från det att jag var 11år! Det var 1-2år efter jag slutat med kalasbyxor som alla i klassen hade till 10-12års ålder. Då började jag låna syrrans strumpbyxor då jag var ensam hemma.
    Idag var jag fint julklädd under tycker jag!
  • Anonym (Betty)

    Är numera en betydligt mer flitig användare av förbjudna kläder under än många kvinnor. Idag har jag just vågat mig på att klä av mig i delad sovtågkupé. Inte så svårt. Bara att skala av sig alltsammans i samma drag. Det kluriga blir imorgon bitti när det blir dags för påklädning.

    Mörkt lär det vara, så jag får känna mig fram.

    Enda ledtråden är att tvättmärket sitter BAK i byxdelen. Hur skall detta sluta?

  • Anonym (Strumpbyxan)
    Anonym (Betty) skrev 2019-12-19 23:04:38 följande:

    Är numera en betydligt mer flitig användare av förbjudna kläder under än många kvinnor. Idag har jag just vågat mig på att klä av mig i delad sovtågkupé. Inte så svårt. Bara att skala av sig alltsammans i samma drag. Det kluriga blir imorgon bitti när det blir dags för påklädning.

    Mörkt lär det vara, så jag får känna mig fram.

    Enda ledtråden är att tvättmärket sitter BAK i byxdelen. Hur skall detta sluta?


    Hmmm det lär ju vara med en man så jag inte vad spänningen kommer att vara...

    Du svarade aldrig på varför svenska transvestiter väljer att klä sej som 75+ tanter... Tänker på just dej då du använder färgen på dina strumpbyxor som tanter på 75+ gör,,,, Vad är det för fel på svarta med sexiga mönster???
    Köpte själv in ett gäng på Maxi, betala för 2 ta 3 förra veckan.
  • Anonym (Betty)

    Det finns blandade sovkupéer numera. Jag väljer alltid sådan för att minimera risken för rumlare som gör allt annat än sover. I mitt fall var det denna gången 3 av varje kön.

    Vet inte varför transor väljer de yttre attribut de gör. Har heller aldrig sett några i tjugoårsåldern vad jag vet. Kanske tar det ett tag innan man förlikats med sitt öde? Föreställer mig att det är ett ganska stort beslut förenat med vissa risker

    lindrigt talat.

    De transor jag sett och känner till är alla så gamla att de förmodligen färgats av idealen under sin uppväxt. När det mesta var lite mer formellt. Kvinnor hade dräkt, klänning eller kjol.

    Nylonstrumpor skulle ge benen lite färg och finish.Dessutom ville man vara klädd, inte barbent annat än på fritiden på sommaren.

    Vet inte varför jag tycker som jag gör eller gillar det jag gillar men allt över 30 denier är arbetsmundering eller barnkläder för mig.

    Mönstrat eller nät är mest bara nej.

  • Anonym (Strumpbyxan)
    Anonym (Betty) skrev 2019-12-20 10:00:07 följande:

    Det finns blandade sovkupéer numera. Jag väljer alltid sådan för att minimera risken för rumlare som gör allt annat än sover. I mitt fall var det denna gången 3 av varje kön.

    Vet inte varför transor väljer de yttre attribut de gör. Har heller aldrig sett några i tjugoårsåldern vad jag vet. Kanske tar det ett tag innan man förlikats med sitt öde? Föreställer mig att det är ett ganska stort beslut förenat med vissa risker

    lindrigt talat.

    De transor jag sett och känner till är alla så gamla att de förmodligen färgats av idealen under sin uppväxt. När det mesta var lite mer formellt. Kvinnor hade dräkt, klänning eller kjol.

    Nylonstrumpor skulle ge benen lite färg och finish.Dessutom ville man vara klädd, inte barbent annat än på fritiden på sommaren.

    Vet inte varför jag tycker som jag gör eller gillar det jag gillar men allt över 30 denier är arbetsmundering eller barnkläder för mig.

    Mönstrat eller nät är mest bara nej.


    Nej när gillar jag inte heller! Men däremot prickar eller annat möster på 20 den svarta strumpbyxor är läckert!

    "Arbetsmundering"?   Själv har jag sk kalasbyxor när jag är på jobbet eller ute under vintern.
    När jag är ensam hemma har jag antingen bara kalasbyxor och tröja på mej. Men ofta nylonstrumpbyxor. Till det har jag en kort kilt bara för att det känns lite naket annars. Jag är inte transa annars men kilten känns ok.
Svar på tråden Får kille ha strumpbyxor ?