• Unhappy

    ensam mamma söker ensam pappa

    Anonym (EnsamMamma) skrev 2016-08-20 00:05:14 följande:

    Hej. Jag är en 26 årig nybliven ensamstående mamma. Lämnade min partner för han var extremt frånvarande både som pojkvän, sambo och pappa till våra barn. Allt handlade bara om honom och han var nästan aldrig hemma, typ varannan helg och då satt han bara med sin mobiltelefon.

    Vi har två döttrar, 1 och 2 år. De är mitt allt. Jag skulle gå genom eld för dem tusentals gånger om alla dagar i veckan.

    Jag vet att detta inte är någon dejtingsajt, men det är inte ett förhållande jag är ute efter här, behöver återhämta mig efter ett par kämpiga år. Men det skulle vara skönt att prata lite med singelpappor, och se lite hur ni ser på livet, er situation och på framtida relationer m.m. Så jag vill bara snacka lite, inte gifta mig. Eller ja det vill jag ju nån gång.. Äsch ni fattar.. :)


    Det är alltid kämpigt när man blir själv. Men jag kan garantera att du har det bättre själv med barnen. Det är en jobbig tid under omställningen från att varit sambo till att vara ensamstående. Han är nog en person som inte ska ha barn eller familj! Har man barn och familj kommer de ju alltid först. Jag hade ensamvårdnadom min dotter från att hon var 2 1\2 år, nu är hon utflugen. Bor idag själv med grabben och trivs med det. Han valde själv att han ville bo hos mig pga av hans mammas sambo. Fördelen är att vi gör som vi själva vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan, slipper städa upp skiten efter någon annan. Njut av tiden du har med barnen.
  • Unhappy
    ivar37 skrev 2019-09-06 08:50:17 följande:

    Men vad är det för svar? Nu lär ju TS säkert få massor av svar här, men ensam är definitivt inte stark, sällan behöver man en vuxen vid sidan om som i småbarnsåldern. Även om TS man kanske inte var rätt person.

    Jaja. Lycka till alla. Och nej, inget fiskeförsök här????

    Har nock upp med mitt.


    Det beror ju lite på vad det är för förhållande man har. Sen finns det både för och nackdelar med att vara själv. Får man ingen hjälp och stöttning av partnern så är det bättre att vara själv
Svar på tråden ensam mamma söker ensam pappa