• Anonym (Gräsklippning)

Hur mycket är det rimligt att ta svart för gräsklippning i rask takt?

Hur mycket är det rimligt att ta svart för gräsklippning i rask takt?

Alltså inte för slö men inte heller i Usain Bolt hastighet om ni förstår vad jag menar.

Vad är rimligt att ta då för gräsklippning per timme? Jag kommer inkludera kostnaden för bensin för gräsklippningen och gå runt i villaområden & knacka på dörren ifall dom vill ha gräsklippning.

Vad tror du?

• Svar på tråden Hur mycket är det rimligt att ta svart för gräsklippning i rask takt?
  • Anonym (Villavillerkulla)

I vårt bostadsområde är det ganska små och platta tomter på 500-1000 kvm ungefär. Tar definitivt mindre än en timme att klippa. 100-200 kr hade jag kunnat betala och brukar göra när tonåringarna behöver pengar.

• Anonym (rimligt)

En enkel men god middag och pengar för bensinen.

• Anonym (Gräsklippning)
    Anonym (rimligt) skrev 2016-08-20 21:21:58 följande:

En enkel men god middag och pengar för bensinen.

Såklart mycket varierande hur stor tomt man har.

Vissa har 300 kvm medans vissa andra har 3000 kvm osv, underlättar mycket genom att skriva hur stor tomt ni har.
  • Jill 79

Anledningen att det tar lång tid för mig är att jag är ganska petig och det tar lång tid mellan alla j-la buskar och träd. Har en mellanstor gräsklippare. Alla grannarna kör med åkklippare men det blir inte riktigt snyggt tycker jag.

• jannajamtland

Om du nu ska börja klippa gräs så kanske det är lite bättre att ha ett fast pris/kvm och inte på tid.

Skulle jag nu betala någon för klippning av gräset så skulle jag hellre ha ett fast pris än timpris

• Anonym (Gräsklippning)
    Haskel skrev 2016-08-20 22:06:57 följande:

100 kr/h

Tror ni folk kommer gå med på 150 kr för 2000 kvm? Alltså folk där genomsnittsinkomsten är 25.000 SEK brutto per person?
  • Anonym (Gräsklippning)
    jannajamtland skrev 2016-08-20 22:13:53 följande:

Om du nu ska börja klippa gräs så kanske det är lite bättre att ha ett fast pris/kvm och inte på tid.

Skulle jag nu betala någon för klippning av gräset så skulle jag hellre ha ett fast pris än timpris

Aa ett fast pris som jag skrev i det tidigare inlägget, annars tappar jag all trovärdighet.
  • Jill 79

150 kr för mina 2000 kvadrat hade du fått klippa för. Men mer är nog svårt att motivera. Här får grannarna som klipper allmänningen 300 kr var per år. Men mina grannar gillar tydligen att klippa gräs.

• Anonym (Gräsklippning)
    Jill 79 skrev 2016-08-20 22:38:24 följande:

150 kr för mina 2000 kvadrat hade du fått klippa för. Men mer är nog svårt att motivera. Här får grannarna som klipper allmänningen 300 kr var per år. Men mina grannar gillar tydligen att klippa gräs.

Jag kanske klipper 2500 kvm/h utan stopp, men då måste man räkna in att man måste tömma på gräset + snygga till det så det inte blir fult.
Svar på tråden Hur mycket är det rimligt att ta svart för gräsklippning i rask takt?