• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • MammaBecka
    Teresiat skrev 2016-09-07 19:16:34 följande:

Har få symtom. Trött som tusan, lite känningar i livmodern då och då, förstoppad till och från. Har även haft yrsel titt som tätt.. Ikväll bär det av på en flerdagars konferens. Så nu blir det att fejkdricka alkohol till middagarna.. Ursäkt som tex. penicillin känns genomskinligt.

Har du något bra tips på hur man fejkdricker? Jag behöver nämligen också göra det inom den närmaste tiden.
  • Crazzy

Hej alla!

Plusade i lördags, har BF 9/5! Första barnet och vi är het nygifta, vi är så exalterade att vi båda eventuellt kommer att hinna dö innan barnet faktiskt kommer, haha!

Jag har haft jättesvårt för att inte berätta för folk, man är ju så glad! Har berättat för närmsta släkten (vilket vi egentligen tänkte vänta lite med, men en skvallrig morbror fick reda på det för tidigt, och då var det ju bara att köra!). 

Känner mig konstant lite PMSig (arg/lättretlig), har varit lite illamående och är trött som en klubbad säl :o

Jag kan inte vara den enda som vill göra ALLT NU! Jag vill inreda barnrummet, köpa barnvagn (vi har redan bestämt vilken det blir :'D), köpa blöjor, helt enkelt KAN DET BLI MAJ SNART? Vill om inte annat få se gravid ut... Min syster visade inte förrän i v22 och jag är rädd att jag går samma öde till mötes, jag vill ha bulan så allt inte känns så abstrakt längre...

Oj nu blev det visst lite av en novell haha...!

• ika_109

Har inga känningar, känner mig kanske lite tröttare än vanligt, men det kan också bero på att jag precis börjat jobba efter första mammaledigheten på ett helt nytt jobb dessutom..

• lilaemma
    Crazzy skrev 2016-09-07 19:57:06 följande:

Hej alla!

Plusade i lördags, har BF 9/5! Första barnet och vi är het nygifta, vi är så exalterade att vi båda eventuellt kommer att hinna dö innan barnet faktiskt kommer, haha!

Jag har haft jättesvårt för att inte berätta för folk, man är ju så glad! Har berättat för närmsta släkten (vilket vi egentligen tänkte vänta lite med, men en skvallrig morbror fick reda på det för tidigt, och då var det ju bara att köra!). 

Känner mig konstant lite PMSig (arg/lättretlig), har varit lite illamående och är trött som en klubbad säl :o

Jag kan inte vara den enda som vill göra ALLT NU! Jag vill inreda barnrummet, köpa barnvagn (vi har redan bestämt vilken det blir :'D), köpa blöjor, helt enkelt KAN DET BLI MAJ SNART? Vill om inte annat få se gravid ut... Min syster visade inte förrän i v22 och jag är rädd att jag går samma öde till mötes, jag vill ha bulan så allt inte känns så abstrakt längre...

Grattis!
  • Teresiat

Ja det är ju nästan omöjligt om man är i ett mindre sällskap :s jag har tur som kommer gå på stora banketter denna konferens. Jag tänker mingla runt mellan måltiderna och passar då på att tömma mitt glas eller ställa undan glaset. Kommer inte bli lätt men då vi är flera hundra på middagen hoppas jag att ingen kommer notera.. Alla kommer ha fullt upp med alla.. Det blir värre om ett par veckor när jag ska på flerdagars konferens med 15 pers.... Huuuuva... Hur ser det ut för dig mammabacka? Är det med jobbet eller bekanta som det ska kalasas med?

• Crazzy
    lilaemma skrev 2016-09-07 20:01:13 följande:
    Grattis!
    Tack! <3 
    Teresiat skrev 2016-09-07 20:01:49 följande:

Ja det är ju nästan omöjligt om man är i ett mindre sällskap :s jag har tur som kommer gå på stora banketter denna konferens. Jag tänker mingla runt mellan måltiderna och passar då på att tömma mitt glas eller ställa undan glaset. Kommer inte bli lätt men då vi är flera hundra på middagen hoppas jag att ingen kommer notera.. Alla kommer ha fullt upp med alla.. Det blir värre om ett par veckor när jag ska på flerdagars konferens med 15 pers.... Huuuuva... Hur ser det ut för dig mammabacka? Är det med jobbet eller bekanta som det ska kalasas med?

Wow, det låter som lite av en utmaning! Men som du säger, om folk inte misstänker något sen innan lär de inte gå och spekulera över vad du gör med innehållet i glaset! Jag var på en möhippa för två år sen, bruden var gravid vilket bara en på hippan visste. Bruden lyckades låtsasdricka så väl att vi andra 8 inte märkte det under hela dagen! 
  • MammaBecka
    Crazzy skrev 2016-09-07 19:57:06 följande:

Hej alla!

Grattis! :)

Jag känner likadant trots att det är tredje barnet :) men min yngsta är 8 år så det är ju ett tag sen. Vi satt och kollade på barnvagn här precis haha :)
  • MammaBecka
    Teresiat skrev 2016-09-07 20:01:49 följande:

Det kommer vara med bekanta och familj och jag vill ju så gärna berätta redan nu men tänkte försöka hålla oss till efter UL i början av november.

Jag och min mamma har bokat in oss på en vinprovning om en månad, vet inte hur jag ska ta mig ur det utan att hon misstänker nåt ;)
  • Crazzy
    MammaBecka skrev 2016-09-07 20:11:25 följande:
    Grattis! :)

Jag känner likadant trots att det är tredje barnet :) men min yngsta är 8 år så det är ju ett tag sen. Vi satt och kollade på barnvagn här precis haha :)
    Haha vad bra, då känns det bättre! Man vill ju bara att det ska hända nu, är ju väldigt efterlängtat! Vad kollar ni för vagn? :) 
  • Teresiat

Haha är det möjligt att lura en hel möhippa så borde en vinprovning vara lätt som en plätt ;)

Svar på tråden BF Maj 2017