• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Pademelon

Det här med symptom och att känna sig gravid.. Känner ni er andra (lika) gravida hela tiden? Särskilt ni som inte lider av stark illamående?

Jag kan liksom inte längre avgöra om jag känner mig "ogravid" eller om det "bara" är magen som inte är lika svullen längre. Är extremt orolig för nytt MA och är stundtals helt övertygad om att bebis dött och att alla gånger jag tror något annat är det bara hoppet som talar. Men jag kan inte längre minnas hur det kändes i kroppen förut och känner mig lite lost. Ni med svullna magar (alla kanske): upplever ni att magen är konstant svullen eller har det gått lite upp och ned?

• jooo
    Pademelon skrev 2016-10-13 16:43:53 följande:

Det här med symptom och att känna sig gravid.. Känner ni er andra (lika) gravida hela tiden? Särskilt ni som inte lider av stark illamående?

Jag kan liksom inte längre avgöra om jag känner mig "ogravid" eller om det "bara" är magen som inte är lika svullen längre. Är extremt orolig för nytt MA och är stundtals helt övertygad om att bebis dött och att alla gånger jag tror något annat är det bara hoppet som talar. Men jag kan inte längre minnas hur det kändes i kroppen förut och känner mig lite lost. Ni med svullna magar (alla kanske): upplever ni att magen är konstant svullen eller har det gått lite upp och ned?

Jag har bara symtom ömma tuttar som börjar avta mer och mer..Och just svullen mage. Det går upp och ner hela tiden tycker jag. Från ena till andra dagen. Ingen tillstymmelse till illamående.
  • Freijah

Mitt illamående går upp och ner, vissa dagar kan jag knappt röra mig utan att bli spyfärdig, andra märker jag det knappt. Dom andra gravsymptomen börjar lägga sig, mina tuttar e mindre ömma nu, och magen inte lika svullen. Även om jag fortfsrande e konstant trött.
  • Miichz
    emmaaz skrev 2016-10-12 10:44:47 följande:

Jag är gravid med mitt första. Vecka 10+1. BF 15:e maj! Plussade vid bim -6 dagar ????

Hej tänkte bara höra hur du kan ha BF den 15 maj när du är i vecka 10+2 idag?? Jag är i vecka 9+5 och har BF den 12 maj?:o
  • Daniiiiiellaa
    Miichz skrev 2016-10-13 18:44:39 följande:

Hej tänkte bara höra hur du kan ha BF den 15 maj när du är i vecka 10+2 idag?? Jag är i vecka 9+5 och har BF den 12 maj?:o

Hejsan! Det undrar jag med. Jag är lika långt gången men jag har bf den 9 maj :)

• Melam

Jag känner mig jätteogravid idag och nojjar jättemkt pga det. Egentligen ska man väl njuta av att man mår bra, men när symptomen bars försvinner blir man ju orolig..
    Var sjukt illamående idag och täppt i näsan medan jag idag inte har varit illamående alls och knappt haft ngn nästäppa...
  • Melam
    Melam skrev 2016-10-13 21:37:59 följande:
    Jag känner mig jätteogravid idag och nojjar jättemkt pga det. Egentligen ska man väl njuta av att man mår bra, men när symptomen bars försvinner blir man ju orolig..
    Var sjukt illamående idag och täppt i näsan medan jag idag inte har varit illamående alls och knappt haft ngn nästäppa...
    Illamående igår ska d givetvis stå.
  • Muffinstilllunch

Känner inte av något illamående, brösten gör mindre ont och förutom hunger har jag inga särskilda symtom! Men idag fick jag se ett tickande hjärta på vul! Så symtom säger ju ingenting egentligen! Nu känns graviditeten mer verklig! Även om jag är smärtsamt medveten omatt det aldrig finns några garantier!

• Teresiat

Åh härligt! Jag har ul om 1,5 vecka.. Läääänngtar :D känns som att tiden har gått ganska fort ändå. Är i v 12 nu och nästa vecka blir det v 13. Ska bli så skönt. Sen så är det ju inte heller jätte långt kvar till RUL den 2 dec :D

• Melam

Känner mig precis som vanligt idag.. Väldigt konstigt att symptomen bara försvunnit såhär snabbt utan att ngt skulle va fel..
    Mina två tidigare graviditeter har jag verkligen mått illa i flera veckor och varit jättetrött..