• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • stocktown85
    PuLoha skrev 2016-10-09 21:34:40 följande:
    Är du 7+5 från sista mensen? Jag blir helt snurrig på alla dessa veckor och hur man räknar.. Rynkar på näsan Hur många veckor var ditt foster på ultraljudet? Veckorna man får ut på ultraljudet måste väl vara räknat på när själva befruktningen skedde? För annars räknar man väl från sista mensen? Du kanske hade en senare ägglossning?
    Jag själv har ingen koll på när jag hade ägglossning för jag har så oregelbunden mens så jag kan ju ha blivit befruktad senare än vad jag har trott, men isåfall plussade jag väldigt tidigt..
    Jag hoppas verkligen på det bästa för oss! Uppdatera gärna hur det går för dig! Hjärta
    Ja idag är jag 7+6 enligt sista mensen. Var hos vasamamman i Sthlm igår och bm varken mätte el gjorde något annat än att snabbt kolla om det fanns ett hjärtslag. Så jag vet inte så mycket mer än så. Självklart uppdaterar jag dig, du får uppdatera mig hur det går. Jag håller tummen :)! Får ringa gyn istället och fråga om råd.
  • PuLoha
    stocktown85 skrev 2016-10-09 22:42:57 följande:
    Ja idag är jag 7+6 enligt sista mensen. Var hos vasamamman i Sthlm igår och bm varken mätte el gjorde något annat än att snabbt kolla om det fanns ett hjärtslag. Så jag vet inte så mycket mer än så. Självklart uppdaterar jag dig, du får uppdatera mig hur det går. Jag håller tummen :)! Får ringa gyn istället och fråga om råd.
    Jag var också hos vasamamman fast idag då. Så olika dom verkar göra. Själv har jag en tid hos gyn om en vecka, så kommer be läkaren göra ett vul då.
  • jooo

På mitt vul mätte de min böna till v 6+ 6. Fast jag enligt min beräkning efter mens va 7 +5. Läkaren sa att det är jättevanligt att bli flyttad så här tidigt och att det egentligen inte går att säga nått om bf datumet ännu. Det är därför man har RUL för att uppskatta bf. När de är så här små kan man råkat se fel på nån mm,fostrena växer olika fort osv. Hoppas din lille växer på sig i veckan :)

• FruHolmli
    jooo skrev 2016-10-10 06:54:26 följande:

På mitt vul mätte de min böna till v 6+ 6. Fast jag enligt min beräkning efter mens va 7 +5. Läkaren sa att det är jättevanligt att bli flyttad så här tidigt och att det egentligen inte går att säga nått om bf datumet ännu. Det är därför man har RUL för att uppskatta bf. När de är så här små kan man råkat se fel på nån mm,fostrena växer olika fort osv. Hoppas din lille växer på sig i veckan :)

Och på vårat sa dom att det var rätt säkert och mycket viktigt att det blir HELT korrekt, då vi ska göra kub-test får inte felmätning ske. Så 1 veckas skillnad i vårat fall skulle vara jättemisstag.
    Vi var exakt på dagen. Ingen ändring alls.
  • Pedagog200701
    sigge1235 skrev 2016-10-09 18:10:55 följande:

[quote=77035560][quote-nick]Pedagog200701 skrev 2016-10-09 10:24:31 följande:[/quote-nick]Hoppar med här!

Jag är i vecka 9. Började graviditeten med otrolig mensvärkssmärta nattetid och var på VUL i vecka 5-6. Då såg man bara en tom hinnsäck och då mitt HCG låg lågt fick jag höra att jag skulle åka hem och vänta ut ett missfall. Efter nytt HCG fick jag höra att det var normalt och i onsdags fick vi se ett litet liv med pickande hjärta.

Nu BÖRJAR det hela kännas mer verkligt men en verklighet fylld med magi!

Jag har mått lite illa några veckor och äter som en häst ;)

Magen är minst sagt svullen och brösten ömmar.

Menssmärtab har tack och lov ebbat ut och nu hoppas jag att detta ska gå vägen!

Hur mår ni alla? Spännande att följas åt!

Jag vill gärna gå med i FB-gruppen!

Vem kan lägga till mig? Mailar i så fall denne mina uppgifter ;)

[/

Vad roligt att höra en sån solskenshistoria! Hur lågt var ditt hcg där när du gjorde ditt första VUL?

Det låg på 187 och några dagar senare på 1800 ca.
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • MartingaleFootprints

Också varit hos vasamma på tidigt ul. Enligt min app var jag i v 8+1 men efter mätning av foster var det 7+4. Så inte så stor diff för mig... men så häftigt att höra hjärtat! ????

• MartingaleFootprints

Också varit hos vasamma på tidigt ul. Enligt min app var jag i v 8+1 men efter mätning av foster var det 7+4. Så inte så stor diff för mig... men så häftigt att höra hjärtat! ????

• Anotherone

Me too!!
    Jag var på Vasamamma i v 7+3 och kunde ju se ett litet hjärta där inne men visste inte att jag skulle få höra det också. MAGI!

• jooo
    FruHolmli skrev 2016-10-10 07:23:07 följande:

Och på vårat sa dom att det var rätt säkert och mycket viktigt att det blir HELT korrekt, då vi ska göra kub-test får inte felmätning ske. Så 1 veckas skillnad i vårat fall skulle vara jättemisstag.

Vi var exakt på dagen. Ingen ändring alls.

Aha oj. Är ju jättestor procent som aldrig gör något tidigt vul, utan första gången till Kub. Då chansar de ju bara när de sätter tid för kub i och med att man aldrig kan säga säkert när ägglossning skett utan ultraljud.
  • jooo

Hittade på 1177 att KUB kan göras i v 11 - v 14. Så det är ganska stora marginaler på veckor :) men alla verks rju jämt säga helt olika saker. Litar inte på någon inom vården hehe.