BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hur många veckor var ditt foster på ultraljudet? Veckorna man får ut på ultraljudet måste väl vara räknat på när själva befruktningen skedde? För annars räknar man väl från sista mensen? Du kanske hade en senare ägglossning?
På mitt vul mätte de min böna till v 6+ 6. Fast jag enligt min beräkning efter mens va 7 +5. Läkaren sa att det är jättevanligt att bli flyttad så här tidigt och att det egentligen inte går att säga nått om bf datumet ännu. Det är därför man har RUL för att uppskatta bf. När de är så här små kan man råkat se fel på nån mm,fostrena växer olika fort osv. Hoppas din lille växer på sig i veckan :)
På mitt vul mätte de min böna till v 6+ 6. Fast jag enligt min beräkning efter mens va 7 +5. Läkaren sa att det är jättevanligt att bli flyttad så här tidigt och att det egentligen inte går att säga nått om bf datumet ännu. Det är därför man har RUL för att uppskatta bf. När de är så här små kan man råkat se fel på nån mm,fostrena växer olika fort osv. Hoppas din lille växer på sig i veckan :)
[quote=77035560][quote-nick]Pedagog200701 skrev 2016-10-09 10:24:31 följande:[/quote-nick]Hoppar med här!
Jag är i vecka 9. Började graviditeten med otrolig mensvärkssmärta nattetid och var på VUL i vecka 5-6. Då såg man bara en tom hinnsäck och då mitt HCG låg lågt fick jag höra att jag skulle åka hem och vänta ut ett missfall. Efter nytt HCG fick jag höra att det var normalt och i onsdags fick vi se ett litet liv med pickande hjärta.
Nu BÖRJAR det hela kännas mer verkligt men en verklighet fylld med magi!
Jag har mått lite illa några veckor och äter som en häst ;)
Magen är minst sagt svullen och brösten ömmar.
Menssmärtab har tack och lov ebbat ut och nu hoppas jag att detta ska gå vägen!
Hur mår ni alla? Spännande att följas åt!
Jag vill gärna gå med i FB-gruppen!
Vem kan lägga till mig? Mailar i så fall denne mina uppgifter ;)
[/
Vad roligt att höra en sån solskenshistoria! Hur lågt var ditt hcg där när du gjorde ditt första VUL?
Också varit hos vasamma på tidigt ul. Enligt min app var jag i v 8+1 men efter mätning av foster var det 7+4. Så inte så stor diff för mig... men så häftigt att höra hjärtat! ????
Också varit hos vasamma på tidigt ul. Enligt min app var jag i v 8+1 men efter mätning av foster var det 7+4. Så inte så stor diff för mig... men så häftigt att höra hjärtat! ????
Me too!!
Jag var på Vasamamma i v 7+3 och kunde ju se ett litet hjärta där inne men visste inte att jag skulle få höra det också. MAGI!
Och på vårat sa dom att det var rätt säkert och mycket viktigt att det blir HELT korrekt, då vi ska göra kub-test får inte felmätning ske. Så 1 veckas skillnad i vårat fall skulle vara jättemisstag.
Vi var exakt på dagen. Ingen ändring alls.
Hittade på 1177 att KUB kan göras i v 11 - v 14. Så det är ganska stora marginaler på veckor :) men alla verks rju jämt säga helt olika saker. Litar inte på någon inom vården hehe.