Inlägg från: Bebisbubbla |Visa alla inlägg
  • Bebisbubbla

BF maj 2017

Nitcirc skrev 2016-09-25 13:53:32 följande:

Ja jag förstår dig, känns jobbigt. Fick göra min första lögn i fredags då vi egentligen skulle på AW med jobbet o jag hade längtat efter det men fick ju annat kul att tänka på när jag var hemma ändå :D hoppas man slipper mycket smusslande...

Hoppas också att man inte behöver smussla så mycket.:)

Förresten, någon fler som sover hela natten och sedan måste sova på eftermiddagen med? Mellan 15-17. Varit så trött de senaste dagarna.!
  • Bebisbubbla
    hey bae skrev 2016-09-26 10:32:06 följande:

Samma här, är konstant trött! Lägger mig tidig om kvällarna och på dagarna vilar jag så fort jag får chansen. Känns tufft på jobbet nu. Hur mår du annars?

Mår lite illa och sen kunde jag inte hålla in magen på samma sätt som jag kunnat förut. Någon mer som varit med om/upplever det?
  • Bebisbubbla
    An89 skrev 2016-09-26 09:37:50 följande:

Hej!

Första graviditeten för mig och sambon och känns sjukt roligt, spännande och lite nervöst :) Är enligt appen beräknad till 30 maj så är i v 5 :) Vet inte hur vi ska kunna hålla oss från att berätta för alla... Hur har ni andra gjort? Väntar ni till v 12 innan ni berättar för familj och nära vänner? Vi berättade för bådas föräldrar igår eftersom vi håller på och flytta, så jag bör ju inte lyfta tungt.

Tycker det är svårt att behöva hålla sig så länge till då det är det bästa i livet just nu och något vi är så glada för.. :) Ni som fått mf, hur tidigt i graviditeten var det då?

Grattis! Första graviditeten här med och vi tänkte vänta till v11 eller v12 innan vi berättar för familj och närmsta vännerna. Men det är jobbigt! Är i V8 imorn så räknar ner :)
  • Bebisbubbla
    Patriciakarolina skrev 2016-09-27 15:20:51 följande:

Åkte in akut på gyn och missfallet var i v8

Så tråkigt :/
  • Bebisbubbla
    Lotten skrev 2016-09-28 07:14:30 följande:

När har ni skrivit in er hos mödravården?

Jag har tid för inskrivning 19 oktober. I v11 (10+1). Därefter tar vi beslutet om KUB osv. Lång väntan!
  • Bebisbubbla
    Teresiat skrev 2016-09-29 15:03:19 följande:

Ja det är ju en mäktig känsla och alltid bara skönt att konstatera :) jag tycker mina symtom har tilltagit liiiiite. V 5 till v 8 kände jag verkligen NOLL.. Nu i v 10 har brösten svällt, förstoppad och lite molande känsla i livmodern varannan dag typ. Men i övrigt mår jag prima. Man får vara glad att man slipper illamåendet :)

Skönt att du slipper illamåendet. Själv har jag stora problem just nu. Var till och med tvungen att åka hem från jobbet idag. Mådde så illa att jag trodde jag skulle spy rakt ut. Jag ber till gudarna att tabletterna sambon skulle köpa på Apoteket idag hjälper!
  • Bebisbubbla
    JoJoNo skrev 2016-09-29 17:08:07 följande:

Är det postafen du ska testa?

Var på ultraljud idag 5+6 och vi fick Se ett litet hjärta pulsera :). Fortfarande överstimulerad sedan provrörsbefruktningen men inte sämre iaf.

Ja precis. Hoppas det ska hjälpa.

Kul att ni såg ett hjärta :)
  • Bebisbubbla

Mått så illa senaste veckan. Även varit extremt trött. Hoppas verkligen det klingar av snart! Hur mår ni andra? Tips för att bli av med illamående? (ej medicin).

• Bebisbubbla
    vi259 skrev 2016-10-03 16:08:51 följande:

lämnar nu tråden då jag har färskt blod som kommer och gravtestet har blivit jättesvaga. så ett mf var det här

Så tråkigt! Är du helt säker? Kollat med gynakut?
  • Bebisbubbla
    Tiiffany skrev 2016-10-04 15:01:03 följande:

Illamåendet är här! Kunde inte njuta av bullar idag utan tvingade i mig dem istället :p 

Stackare! Jag själv mår också illa. Inne på 3:e veckan och dygnet runt. Väntar på att det ska ge sig snart.
Svar på tråden BF maj 2017