• jooo

BF maj 2017

Pademelon skrev 2016-10-13 16:43:53 följande:

Det här med symptom och att känna sig gravid.. Känner ni er andra (lika) gravida hela tiden? Särskilt ni som inte lider av stark illamående?

Jag kan liksom inte längre avgöra om jag känner mig "ogravid" eller om det "bara" är magen som inte är lika svullen längre. Är extremt orolig för nytt MA och är stundtals helt övertygad om att bebis dött och att alla gånger jag tror något annat är det bara hoppet som talar. Men jag kan inte längre minnas hur det kändes i kroppen förut och känner mig lite lost. Ni med svullna magar (alla kanske): upplever ni att magen är konstant svullen eller har det gått lite upp och ned?

Jag har bara symtom ömma tuttar som börjar avta mer och mer..Och just svullen mage. Det går upp och ner hela tiden tycker jag. Från ena till andra dagen. Ingen tillstymmelse till illamående.
  • jooo

Någon mer som knaprar levaxin gör sköldis? Jag tar mitt andra blodprov sen plusset idag. Än så länge har de inte ökat nått av graviditeten. Hur ser det ut för er?

• jooo
    JoJoNo skrev 2016-10-14 10:43:58 följande:

Var på vul på ivf-kliniken i onsdags. Allt såg bra ut. Hjärtat slog o "bebisen" var 12 mm :). Inskrivning om 2 veckor. Gör alla kub-test? Finns så många olika tankar kring det, göra eller inte.

Åh mysigt. Vilken var är du i?? Jag ska göra nytt vul på måndag för att se att lillen växt som den ska.
  • jooo
    Bebisbubbla skrev 2016-10-14 09:23:41 följande:

Varför tar du levaxin? Och vad ska öka då?

Sköldkörtel problem sen innan som oftast förvärras när man blir gravid. Jag måste öka min dos levaxin regelbundet under hela graviditeten.
  • jooo
    JoJoNo skrev 2016-10-15 11:11:50 följande:

Vecka 8 när ultraljudet gjordes. Hoppas det går bra för er på måndag!

Åh ok :) ja nervöst värre :O
  • jooo
    annadenise skrev 2016-10-16 08:48:47 följande:

Jag har hört tvärt om. Att fram till ca v.14 växer alla foster lika (det är därför man inte kan göra kubb efter v.14 för då kan det skilja mycket på fostren och resultatet kan bli fel)

JO min bmi måste sagt fel eller missförstånd. Har läst på mer och också uppfattat de så nu. Som du skrev längre ner måste de ju snarare handla om att ägglossning / fästning blivit senare än man tror. Jag personligen har pco och lång mencykel och hittar aldrig ägglossningen utan hjälp. Så jag har ingen aning om mer än mitt sista första dag i mensen. Och blev ju tillbakadaterad en vecka. Mina bön var 9,2 mm då. Jag ska på vul imorgon igen för uppföljning och datering inför kub :)
  • jooo

V 9 (8 +3) och vul imorgon. Så spännande och se hur mycket som syns ny mot i v 7. Har ni gjort i v 9 någon?

• jooo
    FruHolmli skrev 2016-10-16 10:16:32 följande:

Jag gjorde i V 7+1 och i V.9+1

Från suddig ärta till mer böna med ansiktform :)

Åh!! ok mysigt :)
  • jooo

Jag var på min dateringskoll inför kub idag i och med att jag blev tillbakaflyttad så mycket på förra tidiga vulet. Idag såg vi att bönan växt ikapp och ligger nu bara 2 dagar efter beräknad ägglossning. Låg 7 dagar bakåt innan. Så på 9 dagar har de blivit sån stor förändring.

Är idag i v 8 + 6. Fostret börjar likna en minimänniska. Navelsträngen syns. 23 mm lång mot ynka 9 mm lång på 9 dagar.

Lycka till, ni andra som har vul snart :)

• jooo
    Pademelon skrev 2016-10-17 11:58:51 följande:

Jag har bokat ul i morgon, är då i v 8+6. Längtar och är livrädd på en och samma gång! Magen kom tillbaka, den svullnar upp och ned lite som den vill förstås. Förhoppningsvis är jag bara nojig efter mitt MA men vem vet. Smörjer med progesteronkräm också så jag vet egentligen inte vilka symptom som kommer från de extra hormonerna och vilka som kommer från grav. Men hoppas på ett pickande litet hjärta i morgon!

Åh samma som jag va idag. Är också 8 + 6. Man ser ganska mycket :). Stort lycka till!
Svar på tråden BF maj 2017