• hope88

BF maj 2017

ika_109 skrev 2016-11-02 11:18:47 följande:

Min BM ringde igår kväll och meddelad mig att jag hade lite låga Sköldkörtelvärden... och att jag behövde komplettera med 2 ytterligare prover.

När jag var där idag så var jag lite frågvis och fick då reda på att den provet som påvisade mitt låga värde hade 0,04 där gränsvärdet är 3... dem skulle återkomma till mig när dem analyserat färdigt dem 2 andra proverna.

Är det ngn här som varit med om nåt liknande? BM försäkrade mig om att allt var lugnt bara man sätter in medicinering (levaxin) snarast möjligast och att jag inte hade ngt att oroa mig för, men så går man ut på nätet och läser vilket man inte ska göra men hur kan man låta bli.. nu vet jag inte vad jag ska tro.

Försök att lita på BM. Google är farligt men vet hur det är. Jag är själv en mästare på att googla he he. Hoppas provsvaren kommer snabbt så de vet hur det ska behandlas. Tror inte det är någon fara <3 Fick också höra av BM att det är oerhört vanligt med problem med sköldkörteln igår på inskrivningen.
  • hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-02 12:25:21 följande:

Vi får se vem som tar hand om mig till slut. Fått en del hjälp av endokrin via telefon med olika mediciner osv. Ska prata med reumatologen med hur vi ska göra. Men tar det lugnt så länge. Man vet ju mkt själv efter många år som sjuk.

Lycka till med allt!

Skönt det i alla fall :) Tack detsamma!
  • hope88

Halloj!

Kul att läsa att det går bra för er och vad härligt att så många varit på kub och att allt ser fint ut! Grattis <3

Vi gjorde inte kub men ultraljud och nipt (blodprov som mäter fostrets dna i mitt blod) och ultraljudet såg fint ut och idag kom svaret från nipt testet. Vi väntar en frisk pöjk <3 Är idag i v13 (12+2) känns så overkligt men magiskt!

Hur mår ni?

• hope88
    Paincake skrev 2016-11-11 23:43:17 följande:

Grattis! :)

Jag har haft mammabyxor från dag 1, typ. Har varit så oerhört svullen så något annat har inte funkar (utöver mjukisbyxor, såklart. Men man vill väl vara lite stylish på jobbet i a f ;) )

Dem är ju så sköna så förstår dig ;) Har inte vågat köpa något innan v12 så har bott i träningsbyxor o mjukisbyxor haha :p
  • hope88
    ika_109 skrev 2016-11-04 14:44:43 följande:

Japp, har mitt på måndag! (Dock så har vi redan gjort nipt i privat regi) så sannolikhetsvärdet kommer spela mindre roll för oss, bara hoppas dem inte ser eller hittar nåt annat på ultraljudet..

Lycka till!

Ika hur gick det på kuben i måndags? :)

Vi fick svaret på nipt i fredags, en frisk pojke <3
  • hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-13 08:34:35 följande:

Jag är här men tycker med det är tyst. Skrev ett långt inlägg förra veckan om hur jag mådde men ingen som svarade, så tänkte att tråden inte var så aktiv längre. Jag har mailat om att vara med på fb men har inte blivit inbjuden dig. Någon som är med på fb?

Har så svårt att sova på nätterna. Hur har ni andra det?

Åh det missade jag! Har varit offline i ett par dagar fram till i fredags. Var så nervös över svaret på nipt och att något skulle gå på tok.

Är det fysiskt du inte mår bra eller är det nån oro?

Har också skrivit och bett om inträde till fb gruppen, hoppas man får komma med. Är inte med i någon fb grupp just nu men skulle vilja för det är nog mest aktivt där.

Har också svårt att sova. Vaknar mycket och går upp o kissar flera ggr om per natt. Vaknar alltid tidigt pigg också. Har alltid varit morgontrött men inte nu längre:p

Vilken vecka är du i nu? Jag går in i v14 på onsdag.
  • hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-13 08:50:39 följande:

Började få foglossningar förra veckan. Jättetidigt men hade stora problem sist med men inte så tidigt. Har väldigt ont i mina inflammerade höfter så vet inte hur jag ska sova. O illamåendet är sämre. Men börjat med lergigan nu så är lite bättre iaf. Det blir nog bättre o bättre. Känner mig bara så trött o har så ont.

Hur mår du i kroppen?

Har kub på ons. Jätteorolig för det men det går nog bra. Hade inte tänkt berätta för mina elever innan det men var läge i fredags när de stökade som tusan. Så nu vet alla. Det gör mig ännu mer nervös om nu kub skulle vara dåligt.

Är i 12+2 idag.

Vem är det mer som kan bjuda in till fb? Konstigt att alla inte blir inbjudna.

Åhh! Låter inte alls kul :( Kan du inte köpa nån avlastningskudde såg en jättebra på nätet så kanske det är lättare att hitta nån bra ställning? Som jag förstått beror foglossning pga hormoner trodde alltid det var pga belastningen av magen.

Vad skönt att illamåendet känns bättre nu, jag har bara illamående på morgonen nu innan jag äter frukost. Så det bärj8ar avta. Lite läskigt men har förstått det som att moderkakan tagit över och då kan symtomen minska.

Har också foglossning sen några v tillbaka. Vart så chockad när jag var hos sjukgymnasten. Har inte jätteont ännu men hat ont i svanskotan när jag sitter, strålar mycket i ljumskarna och ner på framsida lår och ibland hugger det till i både ländrygg och blygdben så jag skriker till.

Tror det kommer gå jättebra på kuben :) Snart dags! Men förstår att du är nervös. Tycker ändå det var ett bra beslut av dig att berätta för klassen.

Vet faktiskt inte :/ Hoppas bara på att få bli inbjuden!
Svar på tråden BF maj 2017