• hope88

BF maj 2017

Teresiat skrev 2016-11-13 19:35:04 följande:

Här är en bild från v 6 och nu v 16... Jag känner mig tio resor större men vågen har inte spårat än iaf.. Även brösten har gått från b till d kupa.. men de gjorde de med sonen också sen så försvann allt när jag slutade amma :)

Hur är status med era magar ? :)

Åh så fin! Jag gick upp 5 kg undee ivf behandlingen så ligger redan lite plus men men.

Tog ingen förebild men här är i början på v13 :)

• hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-13 20:18:25 följande:

Villa fina magar. Vilken app använder du hope88 för att få den fina texten?

Tack :) Babypics heter den, superbra :)
  • hope88
    FnR96 skrev 2016-11-13 20:23:06 följande:

Den här bilden knäppte jag igår ikväll, då jag fick för mig att det inte syndes alls att jag var gravid.. (orotankar) men min sambo tyckte att jag hade fel, haha. Jag var lite extra svullen pga gaser men nära inpå är det vanliga fall. ;) Tror de blir v 14 på tisdag. :)

Wiiie! Syns fint där ju :))
  • hope88
    Teresiat skrev 2016-11-13 20:24:59 följande:

Det är härligt när det börjar synas :) snart kommer vi alla vara tokrunda :)

Ja <3 Exakt :D
  • hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-13 20:34:03 följande:

11+0, 1,5 veckor sedan

Åh där putar det på fint :)
  • hope88
    Paincake skrev 2016-11-14 19:42:42 följande:

Herreminje, vad trött jag är. Jag har liksom passerat trötthetsstadiet och lider numera av tröttma.

Idag har jag varit på intervju (kändes bra, vi håller tummarna) och dessutom jobbat lång dag. Är helt slut. Imorgon är det glukosbelastning som gäller.

Jag tror jag kände ett litet bebisfladder i magen idag. Så himla mysigt!

Har ni känt något än?

Här är en till. Så trött så trött.

Åh kul! Håller tummarna! Gör man glukosbelastning som standard?

Så mysigt det var det säkert <3

Inte än men längtar. Men dröjer nog ett par veckor. V14 på onsdag :)
  • hope88
    FnR96 skrev 2016-11-14 20:09:47 följande:

Jag sov middag varje dag fram tills v 11. Men då mådde jag fruktansvärt illa också. Sen nu, nästan v 14 så är jag helt slut, fast på ett helt annat sätt. Kroppen är totalt orkeslös! Enorm huvudvärk varannan dag har jag också.. Har du någon huvudvärk? :)

Järnbrist och högt blodtryck kan tyda på huvudvärk men högt blodtryck brukar komma senare tror jag. Men prata med din BM. Jag har min vanliga spänningshuvudvärk från nacken lite då och då.
  • hope88
    Paincake skrev 2016-11-14 20:21:51 följande:

Trött och huvudvärk kan vara järnbrist, kolla upp det där!

Jag har ingen annan huvudvärk än vanlig spänningshuvudvärk. Men tröttheten, ack denna trötthet.

Min pappa har diabetes så jag ligger i riskzonen. Men det har gått bra med de andra två så jag tror inte jag skulle få det nu.

Okej ja har det gått bra med de andra två gör det säkert det nu med :) Men bra att det kollas i alla fall.
  • hope88
    FnR96 skrev 2016-11-14 20:42:06 följande:

Järnbrist har jag troligen, försöker hålla det stabilt. Högt blodtryck har jag inte, tvärtom. Jag hade lågt sist jag var hos BM v 9. Men det var vanligt. Fick ta pauser när jag var ute på promenader, att gå upp för backar var inte min grej! Haha! :)

Ja det är ju rätt vanligt med järnbrist. Jag har hb på gränsen men försöker äta mycket med järn i och äter extra folsyra utöver gravidvitaminerna som min bm rådde mig till för att se om hb och ferritin stabiliseras.

Okej men då så ;)

Haha har svårt att gå i backar och trappoe här med. Flåsar som vet inte vad :p tydligen allt extra blodsom bildats i kroppen hehe
  • hope88
    jooo skrev 2016-11-14 21:06:27 följande:

Får nån av er magknip? Jag hade magkatarr under några veckor innan men nu har de bytts ut mot magknip på kvällarna efter middagen /:

Känner av lite magkatarr sen en vecka tillbaka. Tarmarna blir ju så påverkade så tror det är vanligt. Jag har fått mycket gaser och då blir det magknip också :p Så trevliga symtom haha.

Det börjar hugga till ordentligt i sidorna om livmodern när jag reser mig från sittande till ståendes speciellt om jag gör det för fort. Känns lite läskigt. Kan det vara ligamenten kanske?
Svar på tråden BF maj 2017