• hope88

BF maj 2017

Paincake skrev 2016-11-15 08:13:45 följande:

De där ligamenten. Det räcker med en hastig rörelse så får man kippa efter andan, så ont gör det. Himla onödigt. ;)

Första dosen sockerlag intagen. Har huvudvärk och längtar efter frukost (och kaffe!!!) men ska sitta still i en soffa i två timmar till. Men sen blir det gofrukost på Espresso House. :)

Hehe jo tack har märkt det :) Ont kan det göra!

Åh tufft! Kämpa på och tänk på frukosten du får njuta av sen ;)
  • hope88
    Lägtarså skrev 2016-11-15 10:00:23 följande:

Hej.

Här är en till som har bf i Maj :)

Välkommen :)
  • hope88
    Tiiffany skrev 2016-11-15 10:10:59 följande:

Inte nog med att jag spydda i provrummet på H&M, imorse spydde jag vid trappuppgången på jobbet 

Åh fyy vad jobbigt :( Min största fasa är att kräkas offentligt
  • hope88
    Teresiat skrev 2016-11-15 10:42:31 följande:

Någon mer som ut huvudvärk? Den släpper inte :(

Nä :/ bara min gamla vanliga spänningshuvudvärk. Kolla blodtryck och järn hos bm för säkerhetsskull
  • hope88
    FnR96 skrev 2016-11-15 12:31:18 följande:

Hur är det med illamåendet för alla nu? Jag mådde illa som satan fram tills v 11. Sen var det bra ett tag, men nu i slutet av 13 och nu v 14 så har jag börjat må illa igen.. :'(

Varierae från dag till dag här. Mest jobbigt på morgonen :/
  • hope88
    Paincake skrev 2016-11-15 11:29:28 följande:

Äsch, glukosbelastningen gick sådär. Ligger visserligen inom normalvärdet men högt. Har därför godis- och kakförbud. Helvete..

Skönt att du öndå ligger inom normalvärdet! Jobbigt med godisförbud :( men du klarar det! Lyxa till med massa god frukt :)
  • hope88
    Ankissen skrev 2016-11-15 18:03:56 följande:

Får jag hänga med här fast jag kommer lite sent. Har hängt i Junigruppen men fick nytt bf på mitt KUB, 22/5. Jag är gift och har två barn 11 och 7 år så denna lilla om allt går väl blir en sladdis. Väntar just nu dock på ett Nipt eftersom jag inte fick så bra resultat på Kub. Attans, först oroa sig för mf och sen för detta. Trots att bebis såg så fin och sprattlade ut.

Välkommen :) Har läst och svarat i din andra tråd! Håller tummarna för att nipt svaret kommer snabbt och att bebis är frisk! Försök tänka att kuben bara är en sannolikhet och inget diagnosistiskt svar! Kram
  • hope88
    Frost skrev 2016-11-15 20:35:18 följande:

Hej på er :)

Har bf 26/5 så jag hoppar in här! Ni som inte vågar ta värktabletter, har ni läst janusinfo? Otroligt bra info om alla olika läkemedel och dess påverkan på foster www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/

Vill inte berätta för nån hur den ska göra, alla väljer själv vad som känns bäst! Jag har diskuterat detta flera gånger med flera olika läkare och alla säger samma sak-normal dosering av paracetamol är inte farligt så jag känner mig trygg. Själv har jag tagit alvedon, citodon, oxycontin och blivit sövd i den här graviditeten och jag är bara i v12+3. Hoppas jag inte är för jobbig nu och att jag får vara med ändå :)

Välkommen :) Då är du bara 3 dagar efter mig:) Klart du får hänga med här ;) Har också operarat mig tidigt i denna graviditet och det var på gynakuten (min äggstock) och det och alvedon är ok enligt överläkarna där. Ja janusinfo är superbra!
  • hope88
    Frost skrev 2016-11-15 20:54:23 följande:

Tack! Kul! :) Äter även lergigan comp som godis då jag mått/mår så otroligt illa. Plus cyklokapron och antibiotika så risken är väl att mitt barn utvecklar 8 armar av alla mediciner, haha. Näe skämtar bara :)

Ja :) Första barnet? Åh nej fy vad jobbigt men tur det finns medicin som hjälper! Hahah ingen risk hörru ;) Fick en kur antibiotika i vecka 6 för urinvägsinfektion. Utöver det har det varit narkosen, morfin och alvedon efter operationen men försöker ändå bara ta det när det verkligen är akut.
  • hope88
    Frost skrev 2016-11-15 21:07:12 följande:

Ja jag tror inte läkarna skulle ge en mediciner som skulle vara skadliga :) Nja förhoppningsvis är det första barnet vi får ta med hem. Haft två "sena missfall". Fick förra året en flicka som föddes i v21 och i somras en flicka som föddes i v22 så det är en rätt orolig graviditet detta.. men vi hoppas och tror att det är vår tur nu! Har du barn sen innan? :)

Precis man får lita på dem plus janusinfo :)

Men gud så hemskt! Beklagar verkligen :( Går inte ens föreställa sig den smärtan och sorgen! Vet de vad som orsakat de sena missfallen så man kan göra allt i denna graviditet mot det? Det är första barnet och första graviditeten efter flera års kamp. Vi fick göra ivf provrörsbefruktning för att komma hit.

Håller mina tummar för dig och oss alla <3
Svar på tråden BF maj 2017