• Axioria1

BF maj 2017

Stina91 skrev 2016-12-02 16:52:43 följande:

Idag är det vecka 18+0. Men det har gått så fort från att känna något man inte riktigt kan tyda vad det är, till att verkligen känna bebisen. Det är så mysigt! Tror det blir en livlig krabat ;) Vilken vecka är du i? Är det första barnet?

Är i vecka 17 (16+2) med andra barnet. Förra gången låg livmodern fram så då dämpar de sparkarna lite. Känner bebis lite men de blir förhoppningsvis mer snart.
  • Axioria1
    Teresiat skrev 2016-12-02 17:10:00 följande:

De sa är det 10 cm eller mer så anses det "onormalt" och något som bör kollas upp. Vi hade exakt 10 cm i diff. Hmm.. skulle egentligen åka utomlands på söndag men jag skiter i resan för att gå på läkarbesöket på tisdag. Trist, men så länge jag får något mer konkret besked så känns det bätte än att sitta och fundera utomlands :/

Förstår att du skippar resan hade inte kunnat koppla av och njuta när man vill vara hemma och få mer besked. Hoppas de går bra. Nya resor går ju att lösa framöver och förhoppningsvis kan ni ta med er lilla bebis då.
  • Axioria1
    Ankissen skrev 2016-12-07 19:05:49 följande:

Ställer in mig på att jag kommer få avbryta den här graviditeten. Fick tag på KS i eftermiddags för jag var orolig för om de fått mitt prov eller om det var bortslarvat. Labbtjejen jag pratade med kunde se att KS mottagit provet 22/11 och att det var färdigt 29/11. Hon satt även med mitt resultat framför med men fick inte lämna ut det. Hon kunde oxå se att det hade gått tillbaka till Linköping 30/11. Och där har det tydligen stannat, i åtta långa dagar. Västervik, som jag pratade med i morse, hade inget fått. Då sa jag till labbtjejen att jag då fick anta ett negativt resultat eftersom det inte kommit ut på patientportalen, men det fick hon inte svara på. Mellan dig och mig är det mycket illa skött sa hon innn vi lade på.

Jag ringde då Kvinnohälsan i Linköping. De kunde inte ta något samtal pga lång telefonkö och hänvisade till nästa vardag. Jag fick därför inget bekräftat. Kul natt det blir. I morgon vet jag, antar jag. Känner mig kränkt för jag inget fått veta medan magen växer. Fattar de inte vad man lever med för ångest när man väntar på resultatet?

Men jisses. Hur illa som helst att de inte har gett dig något besked trots att de varit klart så länge!

Ännu jobbigare att du inte kunde få besked trots att den du pratade med kunde se det. Dock förstår jag att hon inte fick lämna ut resultatet. Men att de inte fanns någon möjlighet för henne att ringa internt till din vårdgivare för att jaga tag på nån.

Hoppas du kan sova även om jag förstår att det måste vara svårt. Hoppas innerligt att du får bra besked i morgon! Kram
  • Axioria1
    JoJoNo skrev 2016-12-07 21:47:24 följande:

Åh jag är så ledsen för din skull. Hoppas ändå beskeden imorgon är positiva. Sänder alla kramar jag har.

Vi har tyvärr ingen positivt hos oss eller. Kromosomavvikelserna var helt negativa men idag fick vi veta att njurarna är sjuka, båda två o risken nu är att vi för avbryta kommande veckorna med pga att barnet isf kommer dö i magen när njurarna slutar funkar. Känner inte att jag orkar hoppas längre. Fick veta att det var en liten pojk iaf som ligger o sparkar i magen.

Beklagar <3

Vet de med säkerhet? Har själv ingen aning hur man kontrollerar lungorna när bebisen är i magen. Kramar
  • Axioria1
    Ankissen skrev 2016-12-08 16:22:11 följande:

Bebis är frisk! Provet normalt på alla tre trisomier!

Datastrul hos KS som trodde att de lagt ut infon. Västervik trodde med att det låg ute eftersom de inte fick besked att det var negativt och inte ser min portal. Nu i eftermiddag blev det fart på både Lkpg, Vvik och KS och min syackars BM i Vimmerby som ringt om igen till varann innan läkaren äntligen ringde till mig. :D En liten kille är det!

Vad härligt med bra nyheter efter allt trassel! Stort grattis till den lilla pojken!
  • Axioria1
    JoJoNo skrev 2016-12-08 21:12:09 följande:

Nytt ultraljud 21 december då ser vi om det finns ngn chans eller om det blivit sämre eller han tom kanske dött redan i magen då. Finns många olika sjukdomar det kan bero på. Och hjärtat kan med vara påverkat. Känns så hopplöst just nu. Gick hem från jobbet idag gråtandes och får vara hemma ett tag tror jag.

Tänker på dig och hoppas att de på något magiskt sett ser bättre ut vid nästa ultraljud! Gör det som känns bäst, vare sig det är att jobba eller vara hemma. Ta hand om dig! Kram
  • Axioria1

Jag var optimistisk och var övertygad att mitt illamående skulle gå över efter v 12 (som med förra barnet). Det har tyvärr inte hänt. Mår otäckt illa på morgonen/förmiddagen och sen släpper de några timmar för att börja om igen.

Vecka 17+5 idag. Hoppas att illamåendet ger sig snart

• Axioria1
    ika_109 skrev 2016-12-15 16:21:12 följande:

Gravidillamående, dunderfökyld och med en 20 månaders som har energi som en hel jag vet inte vad... är försiktig med att konsumera nässpray och panodil och mår således som en kratta!! Behövde bara få klaga av mig lite..

Krya på dig! Själv är jag täppt i näsan hela tiden och försöker använda koksaltspray men sen är ju inte alls lika bra.

Själv blev jag magsjuk igår em. Så kvällen, natten och dagen hade kunnat vara bättre. Men hoppas de är på bättringsvägen nu och att ingen annan i familjen blir sjuk.
  • Axioria1
    ika_109 skrev 2016-12-15 17:39:46 följande:

då kryar vi på oss!!!

De gör vi. I morgon är en ny och förhoppningsvis bättre dag!
  • Axioria1
    JoJoNo skrev 2016-12-19 14:40:20 följande:

Vi har nytt ultraljud på onsdag 21 december. Livrädd att de säger då att vi måste avbryta efter jul i vecka 20. Är så oerhört ledsen o rädd. Vill så gärna få hålla min lille pojk o att han ska må bra. Hoppas på ett mirakel den 21:e.

Hoppas att de har vänt med lungorna och att allt ser bra ut på onsdag! Hur har tiden fram tills nu gått har du varit hemma eller orkar du jobba? Kram
Svar på tråden BF maj 2017