• Axioria1

BF maj 2017

Teresiat skrev 2017-05-03 07:16:41 följande:

Jaa man får försöka tänka på annat :O Mannen är inte riktigt lika plågad idag men för dålig för att jobba eller lämna sängen. Bäbisen verkar inte ha bråttom ut så det blir nog bra...

Är det farligt att vara gravid och ha vattkoppor? Håller tummarna för positivt besked så du slipper oroa dig.

Nja inte farligt för mig men bebisen kan bli dålig. Sen är väl allt jobbigare nät man är höggravid. Orkar inte ens tänka på att va sjuk och genomgå förlossningen. Hua!

Men förhoppningsvis är jag immun och då får bebisen antikroppar av mig.
  • Axioria1
    MartingaleFootprints skrev 2017-05-03 10:59:25 följande:

Ja, just stora barn har dom sagt till mig brukar vara sämre att göra igångsättning med pga att värkarna oftast inte blir lika starka och effektiva som när dom startar själv, så för mig är det främst det andra som påverkade men att det är samlade bilden. Jag har liksom rätt högt blodtryck trots medicin och senaste dagarna har jag bara kräkts upp medicinen.. och gör inget annat än att sitta i soffan och gråta typ för illamåendet och kräknignarna sen v 4 harhelt kört slut på mig. Och det är SÅ svårt att hålla ett ok blodsocker med så helvetiskt illamående. Man kan inte heller ge mig bättre mediciner mot illamåendet då jag redan har allt. Tack! Önskar all lycka till dig med... vet hur det är med "vila", varit sjukskriven sen v 10. Såå påfrestande.

Usch vad jobbigt det låter att du mått dåligt så länge! Själv har mitt illamående kommit tillbaka, men jag kräks inte.

Hoppas att du snart mår bättre så att du får vila innan förlossningen!
  • Axioria1
    jooo skrev 2017-05-04 21:10:58 följande:

I tisdags kom vår lilla vän efter igångsättning i och med min havandeskapsförgiftning i v 37 +1. Var helt omogen i måndags kväll, Cytotec hela natten öppnat mig 2 cm på förmiddagen på tisdagen. Vattnet gick vid läkarundersökning vid 13- tiden. Värkstimulerande dropp på de och ute vid 18 tiden. Öppnade mig 8 cm på 5 timmar. Läkarna hade förberett oss på att de kunde i värsta fall bli upp till 3 dygn då jag var omogen och förstföderska men väldig smidig förlossning måste jag säga :Det

Och på tal om jag tyckte jag kände hicka över hela magen och hade också fruktansvärd halsbränna men lillen hade fixerat sig långt ner i bäckenet :)

Lycka till alla ni andra. Här bebisgosas de :)

Ett stort grattis!!
  • Axioria1

Hurra är jätteglad för igår fick jag veta att jag haft vattkoppor. Så skönt att slippa fundera på om bebis (och jag) kommer få det om sonen är smittad.

Ser att de börjar titta ut bebisar nu. Jättekul! Känns jättekonstigt att det när som helst kan dra igång. Själv gissar jag på att min förlossning drar igång nästa vecka. Har sagt att det ska bli bebis den 13 maj (BF den 15 maj). Men det är ok om de blir lite tidigare.

I natt sov jag även den bästa natten på typ hela graviditeten. Så konstigt och underbart. Så om de blir fler såna nätter så är de ok om bebis är kvar en stund till för det blir nog lite si och så med sömnen sen kan jag tro....

• Axioria1
    emhese skrev 2017-05-08 14:49:37 följande:

Idag har vi vart inne för ev igångsättning men denna lilla bebis hade än en gång vänt sig på tvären så de va bara att ta sina grejer och åka hem igen...

Fick ny tid imorgon för vändning då man måste va fastande. Funderar nu på hur man ska gå tillväga.. Ska man be om igångsättning direkt så bebis inte hinner vända sig igen eller ska man avvakta och låta kroppen sköta sitt? Va hade ni andre valt? Och varför?

Risken finns ju att hon vänder sig igen och vattnet går då de blir akutsnitt eller så ligger hon rätt och förlossningen startar av sig själv.. Anledningen från början att vi diskutera igångsättning är för att storasyster vägde närmare 5kg (född 41+6) och lillasyster beräknades idag väga 4500g.

Va hade ni andra gjort om ni fått välja?

Hade antingen bett om igångsättning direkt efter vändningen (om den lyckas) alt skippat vändningsför sök om de ej gick att sättas igång direkt och då får kejsarsnitt inplanerat. Ev skulle jag fundera på att vägra vändningsförsök och satsat på kejsarsnitt om bebisen väger mycket (lite beroende på hur din förra förlossning gick och kändes).

Hade känts för osäkert att skickas hem efter vändningsförsöket om bebis vill snurra runt fler gånger.

Lycka till!
  • Axioria1
    Teresiat skrev 2017-05-08 17:37:11 följande:

I fredags kom vår plutt! Hade en jättebra förlossning. Intensiv men snabb. Helt tvärt om än vår förstföddes förlossning. Hade värkar i totalt 11,5 timmar innan han kom ut. Är det något som min man är riktigt bra på så är det att stötta mig genom värkar. Han var så lycklig när jag ringde till honom och sa att han behöver komma hem från jobbet då värkarna var täta. Sen så körde vi varenda värk tillsammans. Mannen kom hem vid lunchtid, vid 15-tiden åkte vi in till förlossningen, 15:39 så kom han ut. Födde helt utan smärtlindring. När vattnetgick i undersökningsrummet på förlossningen så kom krysvärkrna på en gång och då fick de springa med mig liggandes på en brits för att hinna till en förlossningssal.. 9 minuter senare var han ute :) Föda barn är verkligen en mäktig upplevelse! Lycka till er alla som har era förlossningar kvar att se fram emot ;)

Grattis!
  • Axioria1
    MartingaleFootprints skrev 2017-05-10 16:21:08 följande:

Vår lilla dotter tittade ut precis efter tolvslaget natten till måndag. Exakt hvå veckor innan bf. 40 timmars på förlossningen blev det, en rätt trög igångsättning. Var inte alls som jag tänkt mig i slutet men är ändå supernöjd konstigt nog. Jag som mått så dåligt under graviditeten känner mig nu superpigg och frisk nyförlöst, gick upp och klädde på mig och åt fyra mackor bara ca 45 min efter förlossningen och direkt på BB sa jag att jag ville hem så snabbt som möjligt! Det gick bra, vi stannade där ca 1.5 dygn. :)

Grattis!
  • Axioria1
    svartspets skrev 2017-05-12 07:19:39 följande:

Igår kom vår lilla Hailyn en dag tidigare än beräknat. Jag var helt inställd på att gå över tiden men allt kom igång av sig självt. Vi är så lyckliga och ser fram emot att få komma hem till storasyster imorgon.

Grattis
  • Axioria1

Jaha då var det den 13 maj och jag har hela tiden gissat att de ska bli bebis idag! Men än så länge verkar han inte va så sugen på att komma ut. BF den 15:e så de är ju inte konstigt om det dröjer, men hade trott att de skulle bli samma tid (2 dagar innan BF) som med storebror.

Hade lite molvärk i natt men de var bara förvärkar eftersom de molade hela tiden och gick över med alvedon.

Får se när de sätter igång. Funderar på att ut och gå och hoppas de händer ngt.

Läser att många på familjeliv verkar göra hinnsvepningar och kolla om de är öppna något. Om ni gjort det är det hos läkare eller hos barnmorskan? Har själv inte hört ett ord om detta hos barnmorskan (har iof ej frågat om det) inte heller hade nån kompis gjort de.

• Axioria1
    Vicke skrev 2017-05-14 08:01:31 följande:

I måndags den 8/5 föddes våran lilla Line, hon kom som en raket 12 dagar innan bf. Helt underbar är hon ????

Grattis!
Svar på tråden BF maj 2017