• Paincake
    Lotten skrev 2016-09-28 07:14:30 följande:

När har ni skrivit in er hos mödravården?

Jag har tid för inskrivning 17 oktober (v 10+4) och kub-ul 28 okt. En evighet tid.
  • Paincake
    saraSa skrev 2016-09-28 11:57:07 följande:

Hello!

Min beräknade BF är 11maj ????.

Va har ni för bivärkningar än så länge?

Då har vi samma bf. :)

Jag mår dåligt på eftermiddagar/kvällar. Jag har börjat drömma mycket, har ömma bröst och molvärk. Annars mår jag fint.
  • Paincake

1/5

FruHolmli

2/5

3/5

4/5

5/5

6/5 Freijah

7/5

8/5

9/5

10/5

11/5 Paincake

12/5

13/5

14/5

15/5

16/5

17/5

18/5 Ika_109

19/5

20/5

21/5

22/5

23/5

24/5

25/5

26/5

27/5

28/5 - Tiiffany

29/5

30/5

Vi259

31/5

• Paincake

Jag väntar tredje barnet och är nojigare än någonsin. Jag trodde i min enfald att man blev coolare med åren och erfarenheten men icke... Fick en liten blödning igår och gick hem från jobbet storgråtande. "Bara att avvakta" sa 1177 och barnmorskan. Bokade ändå in ett ultraljud på onsdag så får vi se då hur det ligger till. Tror egentligen inte det är någon fara - innerst inne. Brösten ömmar och illamåendet är där, även om det börjar klinga av. Fast det brukar det göra för mig runt v 9-10 i alla fall så det är nog ingen fara.

Nåja. Hemma från jobbet och vilar idag.

• Paincake

Jag fick en liten blödning förra veckan och fick tid till ultraljud idag. Vi såg en liten böna med tickande hjärta men blev framflyttad 11 (!) dagar, från 11 maj till 22. Knappt att jag får vara kvar i den här gruppen.

Det kan förklara varför jag inte plussade förrän mensen var en och en halv vecka sen.

Drygt bara att behöva "göra om" vecka 8 och 9... hade ju tänkt att gå in i v 10 imorgon, har berättat på jobbet och så där. Känns ju lite i tidigaste laget.

• Paincake

Just nu är verkar illamåendet ha gett med sig så kvar är lite molvärk, ömma bröst och en rejält svullen mage. Och en bismak av banan vad jag än äter. Blä.

• Paincake
    Lundis skrev 2016-10-05 16:54:18 följande:
    Vilken vecka är du i? :)

jag är i vecka 10 och illamåendet börjar försvinna för mig med. Den svullna magen känns inte heller lika svullen (trots att den fortfarande är svullen, men ej lika mycket) det enda jag egentligen känner är lite molvärk då o då samt SUPER ömma bröst, sen liiiite illamående till o från. Men ligger liksom inte i soffan DÖD hela dagarna längre pga illamående.
    7+1, tydligen. Fram tills i morse trodde jag att jag var i 8+6 men gjorde ul i förmiddags.
  • Paincake

Jag gjorde ju ul i onsdags och blev flyttad från 8+6 enligt senaste mens till 7+1, alltså 11 dagar framåt. Men hjärtat slog och allt såg fint ut så förmodligen har ägglossningen varit sen och ägget har tagit god tid på sig att fästa. Jag plussade dessutom inte förrän på cykeldag 37 och då ytterst svagt så då stämmer det säkert.

Svar på tråden BF maj 2017