• Axioria1

BF maj 2017

JoJoNo skrev 2016-12-21 16:32:28 följande:

Ultraljudet var oförändrat. Nytt ultraljud om 2 veckor. Njurarna funkar iaf även om de är stora o inte som det ska. Får se hur det utvecklas. Kan vara många olika sjukdomar eller växer det bort om vi har himla tur. Vi får se. En dag i taget. Vi fick inget riktigt grepp om läkaren idag o hur hon menade med saker. Iaf är njurarna fungerande men är en indikation på

Ngt annat o kan vara mkt saker. Men allt annat såg ok ut iaf.

Tack för alla era tankar.

Skönt att lungorna fungerar iaf. Hoppas lillen kan få det hela att vända så 2 veckor gör att de växer bort snart. Hoppas att ni snart kan få mer besked om det nu ligger något mer bakom. Kram
  • Axioria1

Nu har även jag varit på ultraljud. Var nervös eftersom jag blev magsjuk eller matförgiftad förra onsdagen och mått pyton tills söndag kväll. Och under tiden har jag knappt känns lillkillen.

Misstänker starkt att de var frysta hallon i en tårta från kondisen som var boven eftersom de bar fler som mådde dåligt och blev dåliga. Naturligtvis blev jag som gravid sämst....

Allt såg iaf bra ut men bebisen samarbetade inte så mkt utan låg åt fel håll så de var ett himla bökade gör att kolla hjärtat, men tillslut så.

Moderkakan låg i bakväggen så buffarna kommer nog börja kännas mer och mer nu. ;-D

• Axioria1

Vi är nyfikna så vi valde att få veta kön både när vi gjorde NIPT och vid rutinultraljudet. Men de är ju en helt ny individ så de känns inte som vi vet så mkt i alla fall.

Ska bli spännande att se skillnader i utseende och personlighet jämfört med vårt andra barn. För de är nästan som att jag har svårt att föreställa mig att bebisen kommer se annorlunda ut. Vet ju att de inte kommer se lika ut men har svårt att visualisera det hela. Sen känns de även spännande att det blir en helt ny person att älska känns ju som kärleken till vårt andra barn kan va svårt att matcha även om jag logiskt sett förstår att de finns oändligt med kärlek över till flera individer.

Så de känns superspännande!

Idag var jag även på ett VUL för en studie de gör på vårt universitetssjukhus där de undersöker livmodertappen och ser om de finns samband med den och för tidigt födda barn (dvs om den börjar utplånas eller minska tidigt i graviditeten). Bra att det forskas och förhoppningsvis kan de rädda bebisar i framtiden.

Såg bebisens rumpa/rygg/hjärta med. Men de var en himla skillnad från UL där de syns mycket tydligare.

• Axioria1
    Ankissen skrev 2016-12-29 19:43:03 följande:

Allt gick super på mitt RUL idag. Bebisen var jättefin och hade full aktion i magen. Skönt att se för jag känner inte jättemycket än.

Härligt att höra!
  • Axioria1

Börjar känna av bebisen lite mer nu vilket är mysigt men längtar till sparkarna (dock ej att de gör ont ).

• Axioria1

Har oxå varit och klämt på några vagnar. Med sonen hade vi en begagnad Teutonia Cisco som liggvagn och sen dagisvagn. Köpte sen en ny Babyjogger citi mini för att ha en smidig vagn i bilen (lätt att fälla ihop med en hand och tar liten plats). Sen vann jag Bob Revolution i en tävling. Den har vi med haft när vi varit hemma. Tar sig fram superbra i lite terräng och går att jogga med (vilket jag ej gjort )

Nu var jag inne på en Britax Smile 2 eller en Britax Go. Den första tycker jag är snyggast och så är den högre så barnet sitter närmare en. Den andra har grymt gung i sig. Ville även kolla på Britax go next men den hade de ej. Sen när jag kom hem börja jag snegla mer på en britax go big eftersom den har fullt liggläge och man därför kan ha en mjukost i själva sittdelen. Den klämde jag dock ej på så jag måste åka tillbaka...

Sen är jag sugen på att köpa ett babyskydd man kan sätta fast på vagnen för de sakna jag sist. Verkar så smidigt att kunna sätta babyskyddet på vagnen pm bebisen sover. Dock har vi fått ett babyskydd från Axkid och den passar ej på vagnen om man inte köper dubbla adaptrar vilket jag är orolig att de ska bli rangliga. Så funderar på ett babyskydd i varje bil.

Svåra men roliga (och dyra) bekymmer....

• Axioria1
    Paincake skrev 2017-01-04 21:23:45 följande:

*fniss* Lägga mjukost i vagnen. Hej autocorrect! :D

Det ÄR himla smidigt att kunna klicka fast bilstolen i chassit. Har köpt adaptrar till vagnen. Väntar bara på att rätt modell Sv babyskydd ska komma på rea. ;)

Ha ha såklart man ska ha en mjukost med sig man kan ju bli hungrig...

Men borsett från att man kan ha en mjukost så funkar ju in mjuklift med. Tycker de är snyggare med en hårdlift men mjuklift är skönt att kunna plocka med sig lätt då den inte väger lika mkt som hårdliften.

Funderar på att köpa vagn och invänta rea på babyskyddet jag med. Har ju en axkid så de är juinte panik heller.
  • Axioria1
    Ankissen skrev 2017-01-05 09:32:50 följande:

Vi kommer få ärva en vagn från min kusin och en säng från en annan släkting. Vi har själva gjort oss av med allt från de andra två barnen och det känns inte jätteekonomiskt att tokshoppa när det bara blir en till. Vi satsar på nytt babyskydd och bilbarnstol. Känns viktigt att ha nytt och fräscht där. Bärsele ska vi också handla, en ergobaby 360.

I dag har jag mitt utökade UL. Ett läkarultraljud där bebisens alla organ ska gås igenom. Jag är inte så speciellt nervös eftersom bm gjorde detsamma i torsdags. Ska mest bara bli en mysig liten utflykt hoppas jag.

Bärsele är grymt att ha. Har två Babybjörn active, en vanlig och en Maduca. Funderar dock på en ny men avvaktar och ser vilket behov bebisen har. Skulle vilja ha en babybjörn one tror jag. Manducan var så bökig att få på sig och Active blir lite tungt. Har du testat Ergobabyn?

Lycka till på ultraljudet!
  • Axioria1

Vi kommer få ärva en vagn från min kusin och en säng från en annan släkting. Vi har själva gjort oss av med allt från de andra två barnen och det känns inte jätteekonomiskt att tokshoppa när det bara blir en till. Vi satsar på nytt babyskydd och bilbarnstol. Känns viktigt att ha nytt och fräscht där. Bärsele ska vi också handla, en ergobaby 360.

I dag har jag mitt utökade UL. Ett läkarultraljud där bebisens alla organ ska gås igenom. Jag är inte så speciellt nervös eftersom bm gjorde detsamma i torsdags. Ska mest bara bli en mysig liten utflykt hoppas jag.

Bärsele är grymt att ha. Har två Babybjörn active, en vanlig och en Maduca. Funderar dock på en ny men avvaktar och ser vilket behov bebisen har. Skulle vilja ha en babybjörn one tror jag. Manducan var så bökig att få på sig och Active blir lite tungt. Har du testat Ergobabyn?

• Axioria1

Svar på tråden BF maj 2017