Du måste logga in för att svara i en tråd.

• SFSpappan

Otrohet via sms/snapchat

Hej! Behöver lite vägledning i livet så kollar lite här vad ni tycker jag ska göra.

Jag och min sambo har varit tillsammans i 12 år nu och för 1 månad sen fick jag reda på av en annan att min sambo skickat och tagit emot nakenbilder av en annan man.

Tydligen ska detta ha skett för 2 år sedan.

Är många som vetat om detta (inkl. Min mor och syskon) och inte kunnat säga nå till mig även om dom försökt säger dom.

Jag har frågat ut henne men får till svar att hon inte minns vad som är skickat och vad som skrivits. Fick oxå reda på att på någon bild hon skickat så skrev hon "jag saknar dig eller din ..."

Men de minns hon förstås inte.

Sen nu för 2 veckor sedan fick jag reda på att hon skickat men en till snubbe och ställde då frågan till henne så här " nu ska jag kolla om du är helt ärlig mot mig, vem är de du pratar med på snapchat? Hon svarar och visar sina kontakter.

Då säger jag: nu får du en sista chans på att vara ärlig. Vem har du pratat med och nu tagit bort från listan? Hon: ja de är ......... (killens namn). Detta var ju en ren chansning när jag frågade.

Okej sa jag och fråga varför hon tagit bort han?

Hon: jag visste att de skulle bli bråk om du fick reda på de.

Sen har jag kollat på både instagram och på Facebook vad hon gillar och hon gillar väldigt många av hans bilder.

Långt skrivet och de finns lite mer å skriva men orkar inte just nu.

Vad skulle ni gjort i detta läge? Hur ska man kunna lita på henne igen när hon fått flera chanser att svara ärligt.

• Svar på tråden Otrohet via sms/snapchat
  • Anonym (tt)

tråkigt verkligen! Tyvärr är ju en del personer såna att de söker uppmärksamhet utanför vardagen. De flesta tycker inte det är speciellt schysst, om man inte avtalat innan att det är ok.

antingen har hon tröttnat på dig eller så är hon "sån" att din uppmärksamhet inte räcker för henne. Då måste du ta ett beslut om du vill leva med henne eller inte. Hon lär inte ändra på sig om detta ger henne något

• SFSpappan

Tack för ditt svar.

Jag har vet inte vad jag ska göra. Jag går å grubblar på det som hänt dagligen.

Vi har 2 barn tillsammans och vill samtidigt inte förstöra för dom.

Känslan jag har nu är att jag inte kommer kunna lita på henne igen då hon ljugit för mig i 2 års tid.

Kanske är som du säger att hon är en sån som inte klarar sig med den uppmärksamheten hon får av mig. Visst jag är lite dålig på den fronten då jag är väldigt upptagen med skift jobb och sen är mycket med barnen på fritiden. Frågan är hur länge jag vågar gå å tänka på ett beslut innan jag själv går in i väggen som står bakom hörne?????

• Anonym (tt)

fråga henne om hon är villig gå i parterapi? Då kan ni prata om saken på ett neutralt sätt och även ta upp om ni inte är nöjda hemma.

• SFSpappan

Tanken har slagit mig att göra de men frågan är om hon kan vara ärlig där.

Är sjukt rädd att bli sårad igen.

Hon säger själv till mig att hon inte kommer göra om detta men vad vet jag.

Har fått väldigt dålig självkänsla efter detta och vågar som sagt inte lita på någon. Parterapi kanske är enda utvägen eller sätta . på förhållandet. Är kluven.

• Anonym (tt)
    SFSpappan skrev 2016-09-05 12:53:14 följande:

Tanken har slagit mig att göra de men frågan är om hon kan vara ärlig där.

Är sjukt rädd att bli sårad igen.

Hon säger själv till mig att hon inte kommer göra om detta men vad vet jag.

Har fått väldigt dålig självkänsla efter detta och vågar som sagt inte lita på någon. Parterapi kanske är enda utvägen eller sätta . på förhållandet. Är kluven.

terapeuter brukar vara rätt bra på att "se igenom" när folk försöker ljuga. De ställer listiga frågor så att man till slut måste svara, eller tiga och då är ju det ett svar det också.
    Sen behöver inte terapi betyda att ni blir lyckliga och fortsätter tillsammans, men det kan göra att ni kan prata utan at tråka i luven på varann och du kan få klarhet på dina frågetecken.
  • mipe6969
    SFSpappan skrev 2016-09-05 12:06:52 följande:

Tack för ditt svar.

Jag har vet inte vad jag ska göra. Jag går å grubblar på det som hänt dagligen.

Vi har 2 barn tillsammans och vill samtidigt inte förstöra för dom.

Känslan jag har nu är att jag inte kommer kunna lita på henne igen då hon ljugit för mig i 2 års tid.

Kanske är som du säger att hon är en sån som inte klarar sig med den uppmärksamheten hon får av mig. Visst jag är lite dålig på den fronten då jag är väldigt upptagen med skift jobb och sen är mycket med barnen på fritiden. Frågan är hur länge jag vågar gå å tänka på ett beslut innan jag själv går in i väggen som står bakom hörne?????

Du kanske skulle fundera på vad hon behöver och om du kan och vill ge det till henne istället för att antyda att du inte riktigt kan ge henne tid och uppmärksamhet eftersom du jobbar skift och är med barnen...om man vill så kan man...just sayin.
  • Anonym (Sad)

Hänger inte med riktigt, dina släktingar har vetat om det i flera år och inte sagt något, varför??
    Har dom inte vågat för att du blir galen eller vadå?

Har hon träffat någon av killarna i irl?

Att ni träffar en terapeut kan vara er lösning.

• Anonym (Prinsen)

Om man bara ska utgå från den info du angett, tråkigt att säga kanske men seriöst dumpa henne.. :/

• SFSpappan

Japp min mor och mina syskon och vänner har vetat om detta utan att sagt något. Nä galen blir jag inte snarare jävligt sårad.

Ja hon har träffat dom men jag har inte varit med så vet inte om mer har hänt. Ibland känns de som att hon ljuger men magkänslan säger nå helt annat.

Det är pga magkänslan som jag fått reda på allt som hänt oxå.

Förstår hur du menar med att dumpa henne men de är duktigt svårt när vi har 2 barn ihop.

• Anonym (kanelbulle)
    mipe6969 skrev 2016-09-05 20:52:11 följande:
    Du kanske skulle fundera på vad hon behöver och om du kan och vill ge det till henne istället för att antyda att du inte riktigt kan ge henne tid och uppmärksamhet eftersom du jobbar skift och är med barnen...om man vill så kan man...just sayin.
    OM det är därför hon gör det dvs, hon kanske bara är ett bekräftelsefreak?

Sen kan jag iof tycka att skitbeteende (som sextjatta med andra snubbar bakom ryggen på sin partner) inte ska premieras genom att han bekräftar henne. Om hon nu tyckte att det var så viktigt med bekräftelse så borde hon kanske sagt det till TS istället för att hålla på åma sig på snapchatt.... just sayin
Svar på tråden Otrohet via sms/snapchat