• vikikik

Pergotime September

Ellia skrev 2016-09-17 13:08:17 följande:
    Roligt :) innan jag började hade jag läst att många tog tabletten på kvällen ifall biverkningar uppkom, så jag har gjort likadant. Men annars ska det inte spela roll. 

Gissar att du ska dit tidigt för att se hur äggen har växt till sig och att det inte är för många inför ägglossningen. :) min gyn kanske inte trodde att det skulle vara någon risk för mig av nån anledning. Eller så tänkte hon inte på det.
    Hur går det för dig har du märkt något efter pillerstopp?
    Jag tog min sista tablett idag Glad är så förhoppningsfull inför morgondagens VUL hoppas hoppas att vi båda har fina och stora folliklar på G.
    Själv har jag haft ömma bröst i 2 dagar och det gör jätte ont :( samt har jag känningar runt äggstockar, det huger till då och då.
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-09-21 20:49:07 följande:
    Jag har inte känt av så mycket, tog sista tabletten i måndags och under kuren märkte jag inget egentligen. Men sen i söndags har jag känt något främst kring vänster sida, lite stramningar eller små hugg ibland. Har sen igår även märkt av mer flytningar, något jag aldrig annars brukar märka. 

Jag hoppas allt det här betyder att något är på gång. Eftersom jag i princip aldrig märkt någon ägglossning tidigare vet jag heller inte vad jag ska förvänta mig. :) tog ett äl-test idag och det såg ut som en liten stegring jämfört med ett test jag tog i måndags mest för att ha något att utgå från.

Verkar ju vara igång för dig med. :) Lycka till imorgon! Hoppas verkligen det ser fint ut hos dig :D 
    Hoppas att det är som du säger , att du får mer flyttningar kan verkligen vara något.Glad
    För min del var denna pergokur inte så lyckat om man kan säga så. Gyn konstaterade att jag inte har fått nån äggblåsa däremot hade jag än fin 36mm sista på vänster äggstock på 10CD Gråter vilket betyder enligt henne att min kropp har överreagerat.
  • vikikik

Det värsta var att jag var så övertygat att detta skulle fungera ???? Vi ska avvakta och se om mensen kommer nästa månad, då ska vi kontrollera cystan, och enligt min gyn finns det en liten chans att jag får en egen ägglossning, om inte så ska hon därefter minska dosen till en halv tablett om dagen. Jag åt en enkelkur.

• vikikik

Jag

Ellia skrev 2016-09-23 19:12:32 följande:

Vad bra om du kan få en egen ägglossning i så fall. Hur har det sett ut innan med din pcos, ägglossning men glest eller ingen alls?

Det kan gå månader mellan mina menstruationer. Jag har aldrig haft mens av att slemhinnan har blivit tjock alltså att den kan brista av sin egen tyngd som läkarna säger, så dem gångerna jag har mens har jag troligtvist ägglossning också hoppas jag.
  • vikikik
    Jossan82 skrev 2016-09-26 23:29:02 följande:

Var på vul idag och som tur är så hade alla äggen avstannat i växandet föutom ett ägg. Allt såg bra ut så nu är det bara att köra på! Detta blir andra försöket med pergotime för oss. Undra om det kommer att ta sig den här gången :)

Grattis till dig, hoppas att det tar sig denna gång och du får en junibebis som du önskade ????????

Hur stora var dina ägg på första VULen?
  • vikikik

Tjejer jag har en fråga.

Vad tycker ni om Rosenrot? Jag läste att det har hjälpt några att bli gravida, vet någon om det är okej att äta det även om man har cysta? Kan man börja när som helst eller ska den tas från första cykeldagen fram till ÄL?

• vikikik

Har du gjort Äl test? Min temperatur brukar också gå upp och ner från 36,8 till 37,2 men vet inte om PCOn har något med det att göra. Antar att nypningar nära naveln är förhoppningsvis ägget som fäster :):)

• vikikik
    Ellia skrev 2016-09-28 15:54:10 följande:
    Jag gjorde ÄL-test i torsdags och fick positivt, har aldrig varit med om starkare. Antar då att ÄL var i lördags vilket stämmer överens med temperaturhöjning jag hade. Så jag tror iaf att ÄL var då. Efter det så har testerna bara blivit svagare, testade senast i lördags.

Jag hoppas såklart på att mina känningar i magen betyder att nåt händer där inne :)
    Är så glad att din kropp går åt det rätta hållet. Håller verkligen tummarna för dig :)
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-02 18:00:46 följande:

Jag kanske ser en väldigt svag skugga, men vet inte om ögonen eller skärmen spökar. Vilken dag är du på? :)

Det syns ännu tydligare i verkligheten men vill inte hoppas på något. Är idag på ÄL+ 5. Trots cystan lyckades jag få ägglossning i tisdags.
Svar på tråden Pergotime September