• vikikik

Pergotime September

Ellia skrev 2016-10-03 13:57:57 följande:

Men om det är tydligare så är det väl plus? Skrattande spännande!

Jag var och tog blodprov idag för att se om jag haft ägglossning. Förhoppningsvis hör min gyn av sig så snart som möjligt, om inte mensen hinner komma då. Jag åker utomlands nästa vecka ett längre tag så vore bra att veta hur jag ska göra.

Hoppas verkligen på det :D ska avvakta lite och göra ett digitalt på slutet av veckan.( om jag har så mycket tålamod :) ) 
    Håller tummarna för dig :)  Har du vågat dig på något test? Dela gärna med dig av resultaten :D
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-06 09:26:33 följande:

Hade ett röstmeddelande idag där jag fick reda på att mitt progesteronvärde låg på en normal nivå för ägglossning. :) så då antar jag att jag hade ägglossning när jag trodde. BIM är då på lördag eller söndag så nu är det bara att vänta och hoppas.

Näämen va braa :) !!! grattis Ellia. Det är väl det bästa röstmeddelandet man kan få :D Men har du fortfarande några känningar ?

Mitt test var tyvärr falskt:( men jag har också varit hos gyn som bekräftade att jag har haft ägglossning när hon gjorde VUL såg hon follikeln som hade spruckit:)
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-10 07:03:54 följande:

Tack! Men var tokblankt imorse. Lite besviken med tanke på hur min tempkurva ser ut, men så är det. Testade med sticka och vet inte hur tillförlitligt det är, så kommer inte mensen inom de närmsta dagarna testar jag nog igen med digitalt test.

Hoppet är det sista som överger en, inte sant? :)

För en vecka sen fick min kusin reda på att hon var gravid, då hade hon testat samtidigt med en sticka (graviditeskollen) med CB plus och CB digital. Stickan var helt blankt däremot fick hon ett plus med Clearblue och på det andra stog det tydligt GRAVID 1-2. Så tappa inte hoppet och testa igen. :)
  • vikikik

Hur har det gått Ellia, har du gjort fler tester?
    Ja det blir nog jätte konstigt om mensen inte dyker upp ifall ingen graviditet har inträffat.

• vikikik
    Sofiatn skrev 2016-10-12 16:58:53 följande:

Hej!

Detta blir min första månad med Letrozole, det motsvarar mer eller mindre pergotime. Har inte börjat med första tabletten än men efter ett år av ständiga försök och förhoppningar kan man inte mer än längta och hoppas efter att plusset ska komma snart. Började med provera idag för att få igång en blödning. Sedan blir det letrozole från dag 3 till dag 7. Hoppas hoppas för oss allihopa!

Hej Sofia!

Ett år låter ganska långt när man så gärna vill ha en bebis, men att få en chans att kicka igång allt detta känns så lättande. Hoppas att allt går vägen för dig :D
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-12 15:00:21 följande:
    Inget mer test än, har flugit långt över Atlanten och inte hunnit. Tänkte att jag köper ett test imorrn när jag fått sova mer ordentligt. Inga tecken på mens iaf, peppar peppar. :)

Däremot så kom jag ihåg att ta med en kur provera men inte pergo, så blir inget nytt försök förrän vi kommer hem i november i alla fall, haha.
    Näämen ha så kul nu och tänk inte på det så mycket. Jag försöker också koppla bort tankarna och syssla med något annat hahah.
    Imorse gjorde jag ett test  på( ÄL+9 ) som var helt blankt, så försöker lugna ner mig med att tänka på att jag kan göra ett till om några dagar. Rynkar på näsan 
  • vikikik
    Jossan82 skrev 2016-10-12 19:15:26 följande:

Ellia surt att du glömde pergo. Men har hört att effekten av pergotime brukar hålla i sig även månaden efter. Så flera blir gravida månaden som dom har uppehåll eller missar pergotime. Så kör på!!!

Själv vet jag ju inte riktigt när mensen bör komma? Kanske fre, lör eller sön? Kanske tidigare? Vet inte när jag ska testa, testar kanske på fredag? Har inga känningar men är ju så tidigt och har aldrig haft känningar fören tidigast vecka 6.

Då har vi bim nästan samtidigt, har testat varje dag fram till idag och blivit besviken varje gång då jag inte sett även ett svagt streck.
    Brukar du ha mensvärk innan mensen? Då kan du märka om den är på väg eller inte.( hoppas inte såklart)
  • vikikik
    Sofiatn skrev 2016-10-12 19:16:17 följande:
    Tack detsamma! Jag har inte pco eller så men mina ägg vill inte släppa så nu tror jag verkligen på denna medicin ! ?
    Ja om det är något som Pergotime så den bör hjälpa med att få igång ÄL.
  • vikikik

Så varje graviditet har varit individuellt i ditt fall det kanske är därför du inte kan känna efter så mycket.
    Jag har aldrig varit gravid för och vet inte riktigt vilka symptom just jag kan få, men sen förra veckan har jag haft ömma bröst och det gör ont när jag rör vid dem, så jag går runt och hoppas på att det har tagit sig.:( Ena stunden är jag glad och helt övertygat om att jag är gravid och någon timma sen blir jag ledsen och börjar gråta av besvikelsen, bara tanken av att det inte tog sig den här gången får mig att må så dåligt. Jag har absolut inget intresse för något annat, det känns som om jag blir gravid kommer allt vara annorlunda.

• vikikik
    Jossan82 skrev 2016-10-13 13:51:01 följande:

Åh förstår dig och känner igen det sååå väl. Har varit måååånga tårar och känt hopplöshet både första och andra gången vi försökte. Konstigt nog så var jag mer ledsen andra gången vi försökte skaffa barn vilket kanske är otippat men det tog längre tid då (tills jag fick pergo) och det var så jobbigt.

Längtan efter barn blir verkligen inte mindre efter att man fått ett.

Den här gången är jag mer lugn av naturliga skäl, då jag haft lyckat resultat av pergo tidigare.

Min läkare säger att jag har svårt att bli gravid, och att det på egen hand skulle troligtvis kanske ta 1-2 år men pergo har funkat så bra. Eftersom du än inte blivit gravid med pergomtime så kan det vara svårt att tro att det ska ta sig när man fått månad efter månad med besvikelse men så helt plötsligt så är du gravid och fattar inget!!??

Och jag trodde jag skulle vara coollugn när jag väl blev gravid och att man kunde andas ut men.....så blev det inte!!!

Istället så övergick oron till oro över missfall ända till säkert vecka 16 och sen övergick oron över andra saker som kan hända bebisen i magen.

Har aldrig haft ömma bröst vare sig runt mens eller graviditet. Brukar du ha det innan mens?

Det är ju annars för många ett väldigt vanligt tecken :)

Jag tror jag ska köpa ett graviditettest på vägen hem och testa imorgon.

Ja precis! jag har alltid trott att längtan blir mindre om man har ett barn, men du vet ju bättre hur det känns,
    Jag har aldrig haft ömma bröst innan mensen men nu kan det bero på att jag har haft ÄL. Vågar inte tro på att det är nått tecken.

Men vad spännande det är ..... hoppas att du får ett feeettt tjockttt +
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-13 15:59:33 följande:

Tack hörrni! Jag ska se till att njuta och bara koppla av under semestern. Händer nåt så gör det. NC säger grattis och tror jag kan vara gravid baserat på mina data nu, haha. Tänkte testa imorrn när vi landat på det ställe vi kommer hänga på ett tag sen.

Glad Såå roligt att den är så optimistisk, Önskar dig med ett feeett plus, Jag gör också ett test imorgon och så hör jag av mig. Hoppas hoppas på Gravid
  • vikikik

Tack ! ????Jossan82
    Ellia önskar att det bara hade varit så, känns som att jag aldrig kommer bli gravid.
    Testade neg imorse på Bim-3 ????????

• vikikik
    Jossan82 skrev 2016-10-14 08:44:56 följande:

Gick upp och testade i morse och fick Gravid 2-3 veckor!!! Helt sjukt! Kommer bli hatad av mina chefer ???? då jag nyss kom tillbaka från mammaledighet. Men vad gör det om 100 år ????

Lycka till ni andra som snart ska ta tester!

Guuud!!! Stoort grattis Jossan82 nu blir det massa bebiskläder :D
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-14 09:11:07 följande:
    Kan ju vara för tidigt för att det ska visa sig. :) tempar du också?
    Man vet ju aldrig förrens mensen uteblir. Jag tempar också min vanliga ligger på 36,9 men efter ägglossningen har det varierarat mellan 37,2 -37,3.
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-14 18:31:34 följande:

Små bruna spottings igår kväll och nu på morgonen. Mensen som faktiskt är på väg? :/

Kan även vara något annat :/ våga och testa igen.
  • vikikik

Idag sjönk tempen från 37,2 till 36,7 så nu kan jag säkert säga att det är ingen bebis denna månaden heller :(

• vikikik
    Ellia skrev 2016-10-18 18:28:15 följande:
    Inte här heller :/ min temp dök den med igår morse och mensen kom sen vid toabesök.

Även om jag är lite besviken är jag glad att pergon ändå verkat funka och att jag tydligt kunnat märka hur tempen stigit efter ÄL (och sen sjönk vid mens). Sen att den var hög väldigt länge utan att det var nåt är en annan sak. :)

nu hoppas jag på att pergon håller i sig den här månaden och att jag får ÄL utan ny kur.
    Ja det återstår bara att vara glad att åtminstone Pergon funkade som du säger, hoppas på bättre lycka för oss i November då :)
Svar på tråden Pergotime September