Jossan82 skrev 2016-10-13 13:51:01 följande:
Åh förstår dig och känner igen det sååå väl. Har varit måååånga tårar och känt hopplöshet både första och andra gången vi försökte. Konstigt nog så var jag mer ledsen andra gången vi försökte skaffa barn vilket kanske är otippat men det tog längre tid då (tills jag fick pergo) och det var så jobbigt.
Längtan efter barn blir verkligen inte mindre efter att man fått ett.
Den här gången är jag mer lugn av naturliga skäl, då jag haft lyckat resultat av pergo tidigare.
Min läkare säger att jag har svårt att bli gravid, och att det på egen hand skulle troligtvis kanske ta 1-2 år men pergo har funkat så bra. Eftersom du än inte blivit gravid med pergomtime så kan det vara svårt att tro att det ska ta sig när man fått månad efter månad med besvikelse men så helt plötsligt så är du gravid och fattar inget!!??
Och jag trodde jag skulle vara coollugn när jag väl blev gravid och att man kunde andas ut men.....så blev det inte!!!
Istället så övergick oron till oro över missfall ända till säkert vecka 16 och sen övergick oron över andra saker som kan hända bebisen i magen.
Har aldrig haft ömma bröst vare sig runt mens eller graviditet. Brukar du ha det innan mens?
Det är ju annars för många ett väldigt vanligt tecken :)
Jag tror jag ska köpa ett graviditettest på vägen hem och testa imorgon. 
Ja precis! jag har alltid trott att längtan blir mindre om man har ett barn, men du vet ju bättre hur det känns,
Jag har aldrig haft ömma bröst innan mensen men nu kan det bero på att jag har haft ÄL. Vågar inte tro på att det är nått tecken.
Men vad spännande det är ..... hoppas att du får ett feeettt tjockttt +