Inlägg från: Vinterankan |Visa alla inlägg
  • Vinterankan

Ombyte i simhall

Tycker absolut att barn bör gå själva i den åldern. Dottern på sju går själv när hon är med pappa. Då går de igenom varsitt omklädningsrum, möts på andra sidan och hon lämnar sina grejer till honom. In igen och duscha och sedan ut och mötas igen. Hon är värdelös på att tvätta håret själv så det får hon göra hemma efter badet.

Hon stör sig oerhört på de killar som är med sina mammor in samtidigt och tycker att det är jättejobbigt, ofta är de till och med äldre än henne.

• Vinterankan
    Punkster skrev 2016-09-15 11:04:47 följande:

Där jag jobbar (F3-skola) så tränas eleverna redan från förskoleklass i hur man beter sig i ett omklädningsrum i samband med skolgymnastiken. Dvs. hur man håller ordning på sina saker, byter om, duschar, att man inte springer runt och lever rövare osv. Det bör rimligtvis vara så på de flesta skolor. Av den anledningen så tycker jag att barn från 7-8 år och uppåt ska vara i "rätt" omklädningsrum. Om ens äldre barn av någon anledning inte klarar av det så får man som förälder se till att någon av rätt kön (ex. förälder, kompis, badvakt eller liknande) kan följa med och hjälpa till. Rätten att bada till vilket pris som helst smäller inte högre än rättigheten att känna sig trygg från möjligheten att träffa sin klasskompis av motsatt kön i omklädningsrummet enligt mig.

Instämmer helt i detta. Rätten till ens egna kropp och att få slippa träffa jämnåriga i duschen är större än att få bada.
Svar på tråden Ombyte i simhall