• Anonym (Sårad !)

Sambo åker till strippklubb !?

Min sambo började försvinna på nätterna och hans ursäkt var att han skulle till en kompis och sova över där.

Jag började förstå att något var skumt när denna kompisen ringde upp mig och undrade vart min sambo befann sig. Jag stod i köket som ett stort frågetecken.

Igår försvann han också och enligt honom skulle han till sin kompis, IGEN!

Denna gången bestämde jag mig för att åka efter så jag lånade min väninnas bil eftersom jag inte kunde åka med min. Han hade ju känt igen mig?

Vi bor i Malmö, och gissa vart min sambo åkte nånstans? Över bron till Köpenhamn!

Mitt hjärta började bulta (hjärtklappning) men jag fortsatte att följa efter. Han åkte till centrum, parkerade bilen och gick in till ett ställe som är okänt för mig. Jag känner ju inte till Köpenhamn så bra.

Jag slår upp stället på Google och det visar sig vara en strippklubb.

Tårarna började rinna. Jag väntar i mer än en timme på honom och när jag var på väg att vända hemåt igen så kom han ut.

Det är en till kille med honom och med dom är det även 2 unga tjejer. Kanske runt 25 års åldern?

Dom sätter sig i bilen och åker iväg. Men jag har ingen ork att åka efter. Varför ska jag ens åka efter? Jag har sett tillräckligt. Så jag åker hem och sover helt ensam. Trots att jag ringt honom flera gånger så vägrar han svara. Han skickar mig bara vidare till röstmeddelade.

Han kom hem vid 9 tiden idag och säger att han ska till sin "kompis" igen ikväll. Men vi vet mycket väl vart han ska ta vägen.

Hur säger man ens till honom att jag vet vad som händer?

Så jag sa bara rakt ut " Ha det kul på strippklubben ".

Och då började tjafset gå igång. Han försvarar sig själv genom att säga att alla män brukar gå på strippklubb och att jag överreagerar väldigt mycket.

Så han sa att han även skulle åka dit ikväll igen. Och till mig sa han " suck it up ".

Jag känner mig sårad, ledsen, besviken, arg och vet inte vad jag ska ta mig till.

Att män går på strippklubb kanske är normalt? Jag kanske överreagerar som han säger?

Tycker ni också det? Vad hade ni sagt/gjort om ni var i min situation nu?

Han är 31 år och jag är 20 år ifall det spelar roll?

• Svar på tråden Sambo åker till strippklubb !?
  • Anonym (Kalla mig kvinna)

Jaja...Det kan ju bero på vilken bakgrund man har som tjej. Hur självständigt hon har blivit uppfostrad till att vara. Tycker det lyser igenom rätt väl.

• Anonym (Vegas)

hej. Strippklub är en sak, har man bott i te.x las vegas blir det en del av vardagen. Man kollar NFL där istället för på sportsbarer. Men att ligga med strippor är nog extremt få som gör det. Flytta fort som fan. Och gå till RFSU och testa dig.

Passa på att flytta nästa gång han åker bort om du vill slippa konflikten. Be om hjälp från dina föräldrar och polare att hjälpa dig expresspacka när han är borta. Sen blockar du hans nummer.

• Studentpappa

Att vara kvar hos någon som går till prostituerade låter inte särskilt sunt, för du tror väl inte dom fick napp på en strippklubb? Utan där är ju tjejer för att dom får betalt för det. Sen verkar han vara en idiot rent allmänt så flytta så fort du kan.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (D'archangel)

Vem är han? Tony Soprano?

Jag har aldrig gått på stripklubb och känner ingen som gjort det.

• Anonym (rr)
    Anonym (Sårad !) skrev 2016-09-16 21:32:47 följande:

Jag gråter jätte mycket.

Han erkände att dom tog in på hotell och att dom låg med tjejerna.

Jag vill flytta men vågar inte. Han lovar att inte åka dit mera och att detta inte kommer hända igen. Han torkade mina tårar när jag grät och kramade om mig.

Men det känns inte okej. Detta kan man väl inte förlåta?????

vadå vågar inte flytta?

men du vågar stanna med detta kräk? Han gjorde detta på ett jävla drygt sätt och försökte sen snacka ner dig till att tro att det var du som överreagerade. Sen efteråt så erkänner han otrohet ovanpå lögnerna! och nu "vågar" du inte flytta? 
    Du inser väl att detta kommer ske igen? Om du stannar "lär" du honom att han kan göra vad han vill för du stannar och accepterar hans odrägliga beteende. Denne kille är inte mogen än att vara i ett riktigt förhållande. 

Klart han torkade dina tårar och var snäll efteråt, vad skulle han annars göra? hade han fortsatt vara dryg och översittartypig hade du säkerligen sagt att du verkligen skulle flytta. Men se det vill han inte ,det är ju både smidigt och bra att ha en tjej hemma som sköter hushåll och har sex då och då (ja, jag menar mellan tillfällena han har sex med andra!) 

Du är värd mycket mer än så! Om du har läst andra trådar här inne så ser du vad som sker om några år, om du stannar i detta.
  • Anonym (rr)
    Anonym (Sårad !) skrev 2016-09-16 23:30:36 följande:
    För att han blev vansinnig när jag sa att jag ville flytta. Han kan inte tolerera ett liv utan mig. Jag är hans enda och kommer alltid vara det. Och om jag ändå skulle flytta så skulle han hitta mig och dra mig hemåt igen med tvång.
    och DETTA är ju verkligen den allra viktigaste anledningen att man ska flytta! Våld i relationen är givetvis totoalt helfel och det förstår du själv också!

Om du orkar så låtsas du allt är normalt ett par dagar och sen drar du vid ett tillfälle när han inte är hemma. Ta med dig det viktigaste som du inte vill förlora, men resten av sakerna kan du strunta i, det är bara saker. Ta hjälp av någon som du känner och känner du ingen ringer du en kvinnojour eller prata med en granne eller vad som helst, bara du löser detta!
    Det allra bästa är om du har personer som du kan berätta vad han gjort för, så att du inte är ensam om sanningen för han kommer givetvis neka om det skulle komma till en polisanmälan eller liknande.
  • Anonym (D'archangel)

För att han blev vansinnig när jag sa att jag ville flytta. Han kan inte tolerera ett liv utan mig. Jag är hans enda och kommer alltid vara det. Och om jag ändå skulle flytta så skulle han hitta mig och dra mig hemåt igen med tvång.

Om han verkligen sa det där sista så gick han över en gräns till hot.
  • Anonym (SS)
    Anonym (Sårad !) skrev 2016-09-16 21:32:47 följande:

Jag gråter jätte mycket.

Han erkände att dom tog in på hotell och att dom låg med tjejerna.

Jag vill flytta men vågar inte. Han lovar att inte åka dit mera och att detta inte kommer hända igen. Han torkade mina tårar när jag grät och kramade om mig.

Men det känns inte okej. Detta kan man väl inte förlåta?????

Lilla älskade vän.. Du förtjänar att bli behandlad som den kvinna du är. En gudinna.

Att han väljer att åka på strippklubb, ljuger för dig och dessutom är otrogen mot dig, visar ju tyvärr bara hur lite han älskar dig och att du bara är en trygghet för honom, eller något annat eftersom du är så mycket yngre än honom :/

Jag vet att det är skit svårt att lämna den man tycker mycket om. Jag har själv inte klarat det men jag lovar dig att om några veckor så kommer du känna fy f*n vad jag gjorde rätt i att lämna honom.

Detta gör dig bara starkare. Alla dåliga stunder för något gott med sig.

Så upp med hakan tjejen, hitta styrkan och ge honom ett leende när du säger att du tänker lämna honom :)
  • glutten
    Du behöver definitivt flytta, så snart du bara kan. Som andra redan har sagt: ge dig av när han är borta. Ta hjälp av vänner/familj. Viktigt att du berättar allt för dem. Ring kvinnojouren i din stad om du inte har vänner/familj till hands.
  • Anonym (hm)

Det är inte mannen som blivit kränkt utan du TS. Jag tycker mig se så otrevliga tendenser i den killen att du bör ge dig av oavsett vad han säger. Hans äventyr var säkert inte första gången och helt säkert inte sista. Han äger inte dig. Likt ovan tycker jag att kvinnojouren kan ge rätt stöd till en utsatt kvinna.

Svar på tråden Sambo åker till strippklubb !?