• Anonym (Sårad !)

Sambo åker till strippklubb !?

Min sambo började försvinna på nätterna och hans ursäkt var att han skulle till en kompis och sova över där.

Jag började förstå att något var skumt när denna kompisen ringde upp mig och undrade vart min sambo befann sig. Jag stod i köket som ett stort frågetecken.

Igår försvann han också och enligt honom skulle han till sin kompis, IGEN!

Denna gången bestämde jag mig för att åka efter så jag lånade min väninnas bil eftersom jag inte kunde åka med min. Han hade ju känt igen mig?

Vi bor i Malmö, och gissa vart min sambo åkte nånstans? Över bron till Köpenhamn!

Mitt hjärta började bulta (hjärtklappning) men jag fortsatte att följa efter. Han åkte till centrum, parkerade bilen och gick in till ett ställe som är okänt för mig. Jag känner ju inte till Köpenhamn så bra.

Jag slår upp stället på Google och det visar sig vara en strippklubb.

Tårarna började rinna. Jag väntar i mer än en timme på honom och när jag var på väg att vända hemåt igen så kom han ut.

Det är en till kille med honom och med dom är det även 2 unga tjejer. Kanske runt 25 års åldern?

Dom sätter sig i bilen och åker iväg. Men jag har ingen ork att åka efter. Varför ska jag ens åka efter? Jag har sett tillräckligt. Så jag åker hem och sover helt ensam. Trots att jag ringt honom flera gånger så vägrar han svara. Han skickar mig bara vidare till röstmeddelade.

Han kom hem vid 9 tiden idag och säger att han ska till sin "kompis" igen ikväll. Men vi vet mycket väl vart han ska ta vägen.

Hur säger man ens till honom att jag vet vad som händer?

Så jag sa bara rakt ut " Ha det kul på strippklubben ".

Och då började tjafset gå igång. Han försvarar sig själv genom att säga att alla män brukar gå på strippklubb och att jag överreagerar väldigt mycket.

Så han sa att han även skulle åka dit ikväll igen. Och till mig sa han " suck it up ".

Jag känner mig sårad, ledsen, besviken, arg och vet inte vad jag ska ta mig till.

Att män går på strippklubb kanske är normalt? Jag kanske överreagerar som han säger?

Tycker ni också det? Vad hade ni sagt/gjort om ni var i min situation nu?

Han är 31 år och jag är 20 år ifall det spelar roll?

• Svar på tråden Sambo åker till strippklubb !?
  • Anonym (Gå)

Ts, beklagar vad du får gå igenom, det svider rejält och länge när det uppdagas att man blivit bedragen.

Ta en ordentlig funderare på hur du vill att din framtid ska se ut. Vill du leva med en man som inte behandlar dig med respekt, en man som ljuger för dig, en man som medvetet sårar dig, en man som sätter sig själv före allt annat? Är detta beteende en bra bas för att kanske en dag skaffa familj osv?

Var glad för att du lyckades genomskåda honom nu. Nu har du ett val som tycks för andra vara enkelt, men som faktiskt är väldigt svårt när man väl befinner sig i situationen.

Det är svårt, men förlåter du honom nu ger du också honom grönt kort för att få fortsätta oavsett vad ni kommer överens om muntligten. Du gett honom en heads up och på så vis gett honom försprång och en varning om att i framtiden vara mer diskret med sina äventyr.

Ngt jag lärt mig genom åren är att aldrig ta någon på orden, utan döm dem utefter deras handlingar.

• Xenia
    "Han försvarar sig själv genom att säga att alla män brukar gå på strippklubb och att jag överreagerar väldigt mycket.

Så han sa att han även skulle åka dit ikväll igen. Och till mig sa han " suck it up "."

Redan detta visar att han inte är något att ha. Att han sedan hotar med att du inte får flytta visar ju hur dominant och kontrollerande han är. Det kommer bara att bli värre. Stannar du så kommer du om tio år att få upplevt mycket värre saker och då har du kanske barn också. Misshandel - bön om förlåtelse och löfte om bot och bättring - frid och fröjd en kort tid - ny misshandel etc. Vid det laget har han isolerat dig från familj och vänner också, så du är helt utlämnad.

Att han är 11 år äldre än du betyder att han har ett övertag över dig som han utnyttjat . Du är redan van att låta honom styra och ställa och att tro att han vet bäst. Alla utomstående här ser att han är en skitstövel.
  • Anonym (Vilket as)

Jag är inte den som brukar skrika lämna i en tråd för minsta lilla men här kära TS äe de verkligen fog för att lämna!! Lämna aset. Ta hjälp av släktingar vänner el kvinnojouren. Han kommer att göra om det!

• Ego Lovers

Han är 30+ och har en 20 åring hemma men knullar horor! Något står inte rätt till! Du bör bryta dig fri från honom för han kommer inte sluta med detta. Han kommer bli ännu mer försiktig eller skiter i dina känslor öht och säger var han åker för han vet att du stannar kvar. En sådan man hade aldrig någonsin fått röra mig

• molly50

TS: Jag tycker du ska ta hjälp av vänner/familj (eller kvinnojour om du inte har vänner eller familj i närheten) och lämna den här skitstöveln så fort du kan!
    Han lär åka till strippklubben igen och då kan du passa på att lämna honom medans han är borta.
    Hans beteende är inte normalt!
    Nej,alla män går inte på strippklubb och är otrogna svin!
    Långt därifrån!
    Och att hota dig om du lämnar honom är ett sjukt beteende rakt av!
    Så lämna honom nu,innan det här har hunnit gå ännu längre än det redan har gjort!
    Jag vet att det inte är lätt,men det kommer att kännas bra efteråt.
    Jag tycker också att du ska blocka hans nr så att han inte kan nå dig när du har lämnat honom.

Kram och lycka till!  {#emotions_dlg.flower}
    Och berätta gärna hur det går!

Mattias och Hannah.
  • Anonym (Kille)

Jag är kille, jag kan ta dig ifrån han... Jag är i din ålder och du kan få flytta hem till mig.

• Anonym (Ja)

Han kan dra åt helv*te rent ut sagt. Nej alla män går INTE på strippklubb. Vilket as.

• Xenia

Problemet är inte att han gått på strippklubb. Det kan alla män göra någon enstaka gång, t ex vid en svensexa. Problemet är att han går regelbundet, ljuger om det och är otrogen. Verkar sexberoende. Och att han inte bryr sig om hennes känslor utan försöker få det till att det är hon som överreagerar. Dvs det är hon som gör fel, inte han.

Och att han samtidigt vill kontrollera sin sambo och hindra henne att lämna honom (med våld om nödvändigt).

Nej, vad som än fick TS att bli kär i honom så tror jag han dolde viktiga sidor av sin personlighet som hon upptäckt först nu. Han är helt enkelt inte den (dröm)man hon kanske trodde när hon flyttade ihop med honom.

Men eftersom TS inte skrivit här på ett tag är jag rädd för att han har övertalat henne att börja om, att han ska ändra sig, att han egentligen älskar bara henne och allt blir bra igen. (Det har aldrig varit bra eftersom han har ljugit under tiden.) Och då kommer han bara att fortsätta men kanske dölja det bättre.

Tidigare beteende förutsäger kommande beteende. Finns ingen anledning för honom att sluta om TS förlåter honom. Då belönar hon i praktiken hans oacceptabla beteende.

Tror knappast han kan sluta, om han är sexberoende. Kanske om han gick i terapi. Men är han motiverad till det? Kanske om TS sätter hårt mot hårt och flyttar ifrån honom.

• Anonym (Kille)

Varför är du tillsammans med en 30 åring när du är 20 årig tjej?

• Anonym (strippa)

Stripklubb är något som vanliga män besöker på en svensexa. Inte alla, men ganska många av de som går ofta är rätt creepy. Jag jobbar inte på klubb numera utan tar bara svensexor av den anledningen.

Så går din kille ofta kan han vara ett creep.

• Anonym (Kille)
    Anonym (strippa) skrev 2016-09-18 18:00:57 följande:

Stripklubb är något som vanliga män besöker på en svensexa. Inte alla, men ganska många av de som går ofta är rätt creepy. Jag jobbar inte på klubb numera utan tar bara svensexor av den anledningen.

Så går din kille ofta kan han vara ett creep.

Man kan bara vara ett creep om man är ful.
  • Anonym (strippa)
    Anonym (Kille) skrev 2016-09-18 18:07:39 följande:
    Man kan bara vara ett creep om man är ful.
    Nej verkligen inte. Även jättesnygga män kan vara creeps det är bara att det inte syns och att man önsketänker att han är ju så snygg då kan han inte vara ett creep? Men oj vad fel man kan ha. Jag talar av erfarenhet här.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (strippa) skrev 2016-09-18 18:16:29 följande:
    Nej verkligen inte. Även jättesnygga män kan vara creeps det är bara att det inte syns och att man önsketänker att han är ju så snygg då kan han inte vara ett creep? Men oj vad fel man kan ha. Jag talar av erfarenhet här.
    Vad är ett creep för dig?
Svar på tråden Sambo åker till strippklubb !?