• Anonym (Skriver av mig)

Bipolära och Borderline människor...

Förlåt men jag är så oerhört upprörd just nu, att jag bara måste skriva av mig.

Folk kommer bli så irriterade och arga på mig nu , jag ber redan nu om ursäkt men jag känner jag bara måste lätta på mina känslor.

Jag ska bara säga innan att jag verkligen inte drar alla över en kam, även om de kommer låta så.

Jag har haft flera förhållande med bipolära samt tjejer som haft borderline. Jag kommer låta så elak nu och jag menar inte alla är samma, kanske har jag bara haft extremt otur. Men hur kommer de sig så många med dom här diagnoserna är så enormt elaka när ni väl blir upprörda/ arga?

Inte nog med den elaka sidan, ni kan va extremt känslokalla för att i nästa stund va helt underbart kärleksfulla. Ni skiftar så oerhört fort och ni sårar alla som står er nära och älskar er. Man hinner inte ens med i ers känslosvängar. Så många dagar man varit på glatt humör så har ni fått en må på botten för ni har lyckats trycka ner ert dåliga humör på oss.

Ni säger elaka saker, personangrepp som ni impulsivt kläcker ur er för att ångra er nästa stund. Ni ljuger ,för många av er saknar samvete. Spelar ingen roll om de är nödlögner, vita lögner som turkosa.. En lögn är en lögn! Ni får inte dåligt samvete på samma sätt som oss andra. Utan fortsätter sen efter era kärleksfulla förlåt ljuga igen..

Två av dom här jag varit med va otrogna mot mig. Jag fick inte ens ett förlåt tillbaka. Gick bakom ryggen totalt. Ni blir sexuellt impulsiva och vissa av er kan inte styra era impulser så ni löper större risk va otrogna än oss andra. Jag vet jag är elak nu och jag ber om ursäkt för de! Är bara så satans besviken när man ger sitt allt till såna här personer som trycker ner en totalt!

Ni är självupptagna och allt handlar bara om er! Ni kan sjävklart ha era fina stunder där ni bryr er om människor. Men när ni väl har den mörka sidan då allt i er värld är vitt eller svart så blir ni dryga, elaka och slänger ur er saker för att såra oss närstående.

• Svar på tråden Bipolära och Borderline människor...

Nej jag menar båda diagnoserna.. Då de är viss del samma "tänk" på personerna..

Tack! Du säger precis de jag önskar min partner sa! tack!

Aileen Allannah skrev 2016-09-18 18:33:20 följande:

Det är jobbigt att mediciner, att hitta rätt medicin och bli stabil. Det är också tufft att ta tag i de mindre smickrande sidorna man har. Men är man mogen och ansvarsfull så inser man att ansvaret ligger hos en själv och man har ett ansvar gentemot andra, särskilt partners, att försöka och kämpa för att vara stabil och stadig. Att prata om vad som händer, att berätta hur man mår. Det är en förutsättning för att ett förhållande ska fungera, man måste vara ärlig mot sig själv, sin partner och sjukvården.

• Melissenta
    Anonym (Skriver av mig) skrev 2016-09-18 17:54:24 följande:

Förlåt men jag är så oerhört upprörd just nu, att jag bara måste skriva av mig.

Folk kommer bli så irriterade och arga på mig nu , jag ber redan nu om ursäkt men jag känner jag bara måste lätta på mina känslor.

Jag ska bara säga innan att jag verkligen inte drar alla över en kam, även om de kommer låta så.

Jag har haft flera förhållande med bipolära samt tjejer som haft borderline. Jag kommer låta så elak nu och jag menar inte alla är samma, kanske har jag bara haft extremt otur. Men hur kommer de sig så många med dom här diagnoserna är så enormt elaka när ni väl blir upprörda/ arga?

Inte nog med den elaka sidan, ni kan va extremt känslokalla för att i nästa stund va helt underbart kärleksfulla. Ni skiftar så oerhört fort och ni sårar alla som står er nära och älskar er. Man hinner inte ens med i ers känslosvängar. Så många dagar man varit på glatt humör så har ni fått en må på botten för ni har lyckats trycka ner ert dåliga humör på oss.

Ni säger elaka saker, personangrepp som ni impulsivt kläcker ur er för att ångra er nästa stund. Ni ljuger ,för många av er saknar samvete. Spelar ingen roll om de är nödlögner, vita lögner som turkosa.. En lögn är en lögn! Ni får inte dåligt samvete på samma sätt som oss andra. Utan fortsätter sen efter era kärleksfulla förlåt ljuga igen..

Två av dom här jag varit med va otrogna mot mig. Jag fick inte ens ett förlåt tillbaka. Gick bakom ryggen totalt. Ni blir sexuellt impulsiva och vissa av er kan inte styra era impulser så ni löper större risk va otrogna än oss andra. Jag vet jag är elak nu och jag ber om ursäkt för de! Är bara så satans besviken när man ger sitt allt till såna här personer som trycker ner en totalt!

Ni är självupptagna och allt handlar bara om er! Ni kan sjävklart ha era fina stunder där ni bryr er om människor. Men när ni väl har den mörka sidan då allt i er värld är vitt eller svart så blir ni dryga, elaka och slänger ur er saker för att såra oss närstående.

Jup.. Welcome to the club..

Precis gått ut ur ett förhållande som du beskriver.

Det värsta är att man fortsätter att lida även när människan släppt grepet om dig..det gör så jävla ont!
  • Anonym (borderlina)

Det krävs en speciell typ av kille för att klara av en relation med en psykiskt sjuk tjej. Ofta dras vi ju till män med egna störningar och då går det åt helvete. Vad vi, eller åtminstone jag, behöver är en stabil kille. En väldigt snäll, försiktig, ansvarsfull och förlåtande kille. Någon som är direkt motsats till mig själv egentligen. Vi (åtminstone jag) är inte stabila nog att själva ta ansvar, och vi behöver någon som tar hand om oss.

Är du inte beredd att vara en sådan kille så kommer relationen bli knas. Om du är en sådan kille så kan relationen bli helt underbar.

• Melissenta
    Anonym (borderlina) skrev 2016-09-18 20:19:09 följande:

Det krävs en speciell typ av kille för att klara av en relation med en psykiskt sjuk tjej. Ofta dras vi ju till män med egna störningar och då går det åt helvete. Vad vi, eller åtminstone jag, behöver är en stabil kille. En väldigt snäll, försiktig, ansvarsfull och förlåtande kille. Någon som är direkt motsats till mig själv egentligen. Vi (åtminstone jag) är inte stabila nog att själva ta ansvar, och vi behöver någon som tar hand om oss.

Är du inte beredd att vara en sådan kille så kommer relationen bli knas. Om du är en sådan kille så kan relationen bli helt underbar.

hjälpte inte i mitt fall
    jag var kärleksfull, förlåtande, tålmodig, trogen, omhändertagande...
    min partner sög ut allt blod ur mig...
    sårade mig så mycket..gång på gång..och till slut lämnade helt tom och kraftlös..
    vet inte om jag någon gång blir hel igen..

Grejen är ju att jag själv har mina problem om jag ska va ärlig, jag är väldigt känslig o jag blir lätt ledsen, är en osäker person o jag har svårt lita på folk. Jag drar ju faktist till folk med problem för dom vet hur de är må dåligt o handskas med ångest, känner mer gemensamt med dom. Men klarar inte av att man trycker ner varandra , samt att man är rent ut sagt elak mot den andre.. Där går min gräns :(

• Aileen Allannah

Borderlina - Jag tror att det blir sjukt skevt i ett förhållande om man väntar sig att den ena parten ska ta hand om den andra. Var tog det egna ansvaret vägen? Man kanske ska börja i andra ändan, innan man som sjuk ger sig in i en relation ska man kunna ta vara på sig själv, så ens partner inte får en vårdande roll.

Jag har varjefall (även om jag svarar på de ni två pratar om) inga problem ta hand om en partner men just den elaka biten o lögner o sånt gör mig enormt ledsen..

• Aileen Allannah

Det blir automatiskt så om du blir den omhändertagande, då tar du rollen mer som förälder än som partner, och en förälder är man nästan programmerad att bråka på och med. Stötta och uppmuntra är självklart, men inte vara den som ensam ser till att tjejen får sina behov tillgodosedda. Det ska hon göra själv, och hon ska fan se till att behandla dig med respekt! Usch, jag blir så arg när folk inte kan uppföra sig och gömmer sig bakom sin diagnos och gör andra människor illa.

• Rödtjärnens Anna

Det spelar egentligen ingen roll vilken kronisk sjukdom man har, fysisk eller psykisk, då finns det en viktig sak.. sjukdomsinsikt.

Men sjukdomsinsikt vet man hur man ska tackla sina brister (både för sig själv och i relationer) och på så sätt kunna leva ett så normalt liv som möjligt i relationer, yrkeslivet och eget vardagsliv.

Sjukdomsinsikt har också med att hitta och ta rätt medicin, verktyg mm för att kunna må bra man kan.

Själv är jag bipolär, jag känner verkligen inte igen beskrivningen du ger av bipolära. Folk skulle nog beskriva mig som lugn, familje-tjej som jobbar inom vården och är omtyckt av alla. Men jag har sjukdomsinsikt och jag har bra mediciner.

Mitt tips är att välja en stabil partner om man är lite känslig själv. Många förstår känsliga personer utan att vara känsliga själva.

Svar på tråden Bipolära och Borderline människor...