Pergotime
Inväntar på mens ska börja med pergotime.
Någon mer som vill följas ?
Denna är 3 försöket
Inväntar på mens ska börja med pergotime.
Någon mer som vill följas ?
Denna är 3 försöket
Jippie, fick letozol utskrivet idag!
Bara att vänta in mensen och börja köra.. fast vill ju självklart inte ha mensen men.. nu har man ju en plan om mensen kommer iaf!
Jag beställde hem från nätet på loydsapotek istället för att fara runt. Bara ett tips. :)
Annabola - Jo, det finns visst en tjänst där du kan kolla själv på vilket apotek som medicinen finns hemma !
Den sidan heter www.fass.se !!!
Skriv in namnet på medicinen du vill ha och tryck på knappen lagerstatus så får du välja i vilket län och på vilken ort/stad du vill söka i.Man kan även se det ordinarie priset på medicinen där (alltså priset man betalar i början av varje ny högkostnadsperiod). Har du redan kommit upp en bit på högkostnadsstegen så blir det ju billigare.
Kolla där först så slipper du åka runt till apotek som änfå inte har medicinen hemma i lager !
Lycka till !
Vi fick inte UL förrän vi begärde det, och det var först på 3:e omgången dubbeldos Letrozol. Så har ju inte haft nån koll på hur många ägg som mognat. Men då när vi kollade med VUL så hade jag två mogna den gången.
Vi har alltid sex från mens och fram över ÄL, sen om VUL skulle visa på fler mogna så skulle vi ev inte få ta Ovtrelle för att lossa om det var mer än 2 ägg mogna sa hon.
Så ni avstår alltså sex fram till VUL? För dagarna innan ÄL är ju de viktigaste, så jag har aldrig fått rekommendationen att avstå just de.
Glömde att säga att man ser alla apotek på den valda orten, även de privata kedjornas apotek som tex Kronan, Apoteksgruppen etc Om man söker på en medicin så står det I lager, eller inte i lager eller fåtal i lager.
Vill man lösa ut flera förpackningar av en viss medicin så kan man ju ringa apoteket man vill gå till och höra hur många förpackningar de har om det står fåtal i lager på dem. Sen brukar apoteken kunna beställa hem medicinen du behöver också om du kan vänta några dagar på leverans.