• Hallonpaj

Börja med Syskonförsök under hösten 2016

Hej där glada mammor Solig

Nu börjar längtan riktigt sprudla efter ett syskon till vår flicka född i december 2015. Några fler som känner att det är dags och vill följas åt? Hur gamla är era förstfödda?

Trots att längtan är stor för mig så har jag två ganska avgörande hinder just nu 1. Jag har inte fått tillbaka min mens än 2. Min man är oftast bortrest i jobbet. MEN min magkänsla säger att mensen snart är på ingång och jag hoppas verkligen det {#emotions_dlg.flower} 

Kort om mig:

27 år, Glad, gift och lycklig. Gillar att stöka i köket, shoppa, umgås med vänner och omringa mig med ljuvliga ting i dova pastellfärger. Är en småstadstjej i själen men bor just nu med min man och dotter bland skyskrapor i en annan del av världen. Vem är du? Glad

• Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016
  • Lynxsa

Hej

Här är det också syskon försök. Har två döttrar december 13 och oktober 15.

Har äntligen fått tillbaka mensen efter sista förlossningen så vi är inne på försök nr1. Känns spännande. Bim slutet av september, början oktober. Vet inte hur lång cykel jag har just nu. När lillasyster kom till ( andra försöket) hade jag 33 dagar mot normalt 28.

Bor i en by. Gift och är 34 år. Älskar att vara ute i skogen, springa, fixa i trädgården och vara med familjen.

• Hallonpaj

Heej vad kul att du hittade hit! och vilken spännande väntan du har framför dig Glad Hur många menser (säger man så?) har du hunnit ha sedan förlossningen? 

Jag trodde aldrig jag skulle längta efter eländet igen. Men nu vill jag inget hellre än att få stå ut med lite vidrig smärta. Så vi kan "börja försöka" på riktigt. (Vi har aldrig skyddat oss sedan dottern föddes).

• Lynxsa

Tack.

Fick första mensen 2/9, 10 månader efter förlossningen. så bara en mens . Väntade och väntade på att den skulle komma. Ammar fortfarande nån gång per dygn. Lilla hon tycker att det behövs mamman är inte lika övertygad...

Vi har inte skyddat oss heller men hel,del amning verkar fungera som skydd för mig. Var likadant med första dottern. När jag ammade nån gång per dygn kom mensen tillbaka.

Nej visst är det märkligt att man kan längta efter eländet ska börja. Och nu vill jag inte ha det igen.

• Hallonpaj

Ja det är samma för mig. Jag ammar också fortfarande, förut var det morgon, kväll, natt och nån gång ibland på dagen. Men så var hon både sjuk och fick tänder förra veckan och sedan dess har hon varit jättetuttig. Men jag överväger trappa ner nu ordentligt, så kroppen fattar hinten Drömmer

Haha åhjaa det bästa vore om man kunde få ha turen att slippa den helt mellan graviditeterna.

Håller tummarna för dig nu {#emotions_dlg.flower} 

• Lynxsa

Alltid kul när de får tänder..

Inte lätt att sluta amma tycker jag.är både smidigt och mysigt. natten till idag bet hon mig hårt. Hon har tre tänder men kan bitas bra med dem. Nu får det vara slut på nattmat! Eller på amning i huvudtaget. Hon är snart 11 månader och älskar mat och välling, Precis som syster sin. Glad att de äter bra.

Var min tanke också, att bli gravid utan att få tillbaka mensen men det bidde inte så. Hoppas att det tar sig nu. Ska tacka av en kollega 30/9 och då ska jag testa så jag vet om jag kan dricka öl eller inte. Tycker jag har massa symtom men är ju bra på att "känna" efter för mycket

• Ritva

Ops.. dumma platta. Hänger gärna på här med :)

Har försökt skaffa syskon till vår lilla tös född aug -15 sen några månader tillbaka. Just nu känns det som det mest blir en massa väntetid mellan BIM.. men första gången tog det drygt ett år innan det blev plus så förväntar mig att det kan ta ett tag nu med.

Är 30 år och är för tillfället mammaledig. Älskar att stöka runt i köket och vara i trädgården och pyssla

Nästa BIM i slutet på oktober.

• Lynxsa

Hej

Vad roligt att vi alla har tjejer födda 2015. Hoppas att tjejerna får syskon under 2017.

Ja den här väntan är jobbig. Svårt att tänka på annat än att bli gravid.( Och detta är bara första försöket denna gång.) Tycker jag borde ha lärt mig att slappna av istället för att analysera minsta möjliga tecken på graviditet. Det ger ju sig.

Jag har jobbat i tre veckor nu. Mannen är pappaledig och jag är avundsjuk. Trivs bra att gå hemma med barnen. Men tycker det är viktigt att pappan också får umgås mycket med barnen när de är små och så får han ju en annan förståelse för att man inte hinner eller kan göra allt fast man är hemma en hel dag

• Ritva

Jag tycker nästan jag hittar mer symtom denna gången än förra. Men letar nog omedvetet efter samma symtom som jag hade med lilltjejen.

Men det är otroligt hur man kan lura sig själv. Var helt hundra på att det hade tagit sig denna månaden. Får istället snällt vänta till slutet på oktober nu.

Planen här är att jag ska börja jobba två dagar i veckan efter nyår. Så är sambon hemma en dag i veckan. Han har annars lite svårt att få ihop pappaledighet med sitt jobb. Men tror det också kan bli bra :)

Alla slåss om att få passa Lilltjejen så varannan vecka kommer min syster passa henne en dag och den andra min moster. Men känns jättebra för hon trivs och känner sig verkligen trygg med dem :) Känns lite tudelat att börja jobba igen.

Har du några graviditetssymtom Lynxsa? Såg att du snart skulle testa dig? :)

• KarinIngrid

Jag är 38 år och bor utanför Stockholm. 
    Vår son är född i Mars 2015 och vi börjar med syskonförsök nu!

Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016