• Hallonpaj

Börja med Syskonförsök under hösten 2016

Hej där glada mammor Solig

Nu börjar längtan riktigt sprudla efter ett syskon till vår flicka född i december 2015. Några fler som känner att det är dags och vill följas åt? Hur gamla är era förstfödda?

Trots att längtan är stor för mig så har jag två ganska avgörande hinder just nu 1. Jag har inte fått tillbaka min mens än 2. Min man är oftast bortrest i jobbet. MEN min magkänsla säger att mensen snart är på ingång och jag hoppas verkligen det {#emotions_dlg.flower} 

Kort om mig:

27 år, Glad, gift och lycklig. Gillar att stöka i köket, shoppa, umgås med vänner och omringa mig med ljuvliga ting i dova pastellfärger. Är en småstadstjej i själen men bor just nu med min man och dotter bland skyskrapor i en annan del av världen. Vem är du? Glad

• Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016
  • Hnnm
    linnis83 skrev 2016-10-11 11:18:11 följande:

Idag gör mina fogar jätteont! Om jag inte visste bättre så skulle jag nog tro att jag var gravid... :D Någon mer som haft besvär med foglossning och fortfarande har problem? Med dottern fick jag foglossning i v 9 så jag är inställd på att det kan bli lika eller värre, men känns ju sådär att ha jätteont utan att ens vara gravid....

Jag hade faktisktinte foglossning med min son så vet inte riktigt hur det känns..

Om jag får hoppas så hade jag ÄL i fredags har känt en hel del i kroppen sedan spiraluttaget (kan även tillägga att min pojkvän var och sov över en natt )... haft liten smålustig känsla i kroppen där det känns som vibrationer i området för livmodern och att nedre delen av magen känns väldigt inträngande (svårt att förklara) som att byxorna sitter för tight... men om det tar ca 14 dagar från äl till mens så borde jag ju ha bim 21/10... jag håller tummarna för att det lyckas även om det skulle vara lite för bra för att vara sant. ..min förra graviditet (som slutade med barn) så hade jag klåda och svullnade upp i ansiktet kring ögonen (+ missad mens) som första tecken (dock inget jag visste), fick missfall en gång också och då var det främst trötthet, svullnade bröst och extra känslig för lukter... men det har ju förutom klådan med sonen varit symptom som visat sig först efter bim...

Hur har era tidiga gravsymptom (före bim) känts?
  • MrsMS

Bim om 2 veckor.. visst känns den tiden som en evighet..

Jag kände inget alls med sonen före bim. Och inte direkt efter heller utan det tog flera veckor.

Min åsikt är...och halshuggen mig inte nu...att många inbillar sig sina tecken för att man hoppas sååå mycket på att man är gravid. Så man liksom letar tecken i varenda känning mam får.

Själv gör jag inte det även om jag hoppas massor...det visar ju sig ändå om ca 2v :) Även om den här väntan är skitjobbig..

Bara min tanke..

• Haiduchi
    linnis83 skrev 2016-10-11 11:18:11 följande:

Idag gör mina fogar jätteont! Om jag inte visste bättre så skulle jag nog tro att jag var gravid... :D Någon mer som haft besvär med foglossning och fortfarande har problem? Med dottern fick jag foglossning i v 9 så jag är inställd på att det kan bli lika eller värre, men känns ju sådär att ha jätteont utan att ens vara gravid....

Jag fick foglossning med dottern i v. 11. Nu är hon 5,5 år.

Hade ganska mycket besvär av det ca ett år efter födseln men när jag slutade med p piller och fick kopparspiral istället så känner jag bara av dom lite lagom vid mens och äl, men inte så jag lider av det.

Idag tog jag ut spiralen och har även äl idag! Så nu blir det mys i dagarna tre typ :D

Sjukt nöjd över hur lite det kändes att ta ut den.

Pratade med bm om min förra grav och fogarna. Tänkte själv att man kan boka tid till sjukgymnast när man skriver in sig på mvc.

Hon tyckte jag skulle ringa sjukgymnast så fort jag plussar..... Jaja, jag vet vad som väntar. Klarade mig med soffläge och kryckor förra gången, hoppas jag blir utan rullstol som jag vet en del får ha.

Längtar efter ett syskon sååå mycket.
  • Hnnm
    MrsMS skrev 2016-10-12 07:49:58 följande:

Bim om 2 veckor.. visst känns den tiden som en evighet..

Jag kände inget alls med sonen före bim. Och inte direkt efter heller utan det tog flera veckor.

Min åsikt är...och halshuggen mig inte nu...att många inbillar sig sina tecken för att man hoppas sååå mycket på att man är gravid. Så man liksom letar tecken i varenda känning mam får.

Själv gör jag inte det även om jag hoppas massor...det visar ju sig ändå om ca 2v :) Även om den här väntan är skitjobbig..

Bara min tanke..

Jag tror ocksåatt folk inbillar sig föratt de vill så mycket :) men jag hormonkänslig så när jag hade sonen i magen så började det klia redan innan bim när kroppen släppt ifrån sig tillräckligt med hormoner för att kroppen skulle reagera... nu upptäckte jag graviditeten i april (blev befruktad i slutet av februari )...

Håller tummarna för att det ska gå vägen för oss alla i tråden
  • linnis83
    Haiduchi skrev 2016-10-12 15:43:36 följande:

Jag fick foglossning med dottern i v. 11. Nu är hon 5,5 år.

Hade ganska mycket besvär av det ca ett år efter födseln men när jag slutade med p piller och fick kopparspiral istället så känner jag bara av dom lite lagom vid mens och äl, men inte så jag lider av det.

Idag tog jag ut spiralen och har även äl idag! Så nu blir det mys i dagarna tre typ :D

Sjukt nöjd över hur lite det kändes att ta ut den.

Pratade med bm om min förra grav och fogarna. Tänkte själv att man kan boka tid till sjukgymnast när man skriver in sig på mvc.

Hon tyckte jag skulle ringa sjukgymnast så fort jag plussar..... Jaja, jag vet vad som väntar. Klarade mig med soffläge och kryckor förra gången, hoppas jag blir utan rullstol som jag vet en del får ha.

Längtar efter ett syskon sååå mycket.

Tack för svar!

Hade som tur var inte jättehemska problem, kunde jobba till 3 v innan som jag hade tänkt. Men är ju lite orolig för att det ska bli mycket värre nästa graviditet...

Ska boka tid hos en sjukgymnast rätt snart tänkte jag, var aldrig till nån under graviditeten så har inget särskilt träningsprogram, känns som att det kan vara smart.
  • detvar

Hejsan

27 år gamal älskar barn och allt som hör till , kläder inredning osv . Vi har en son som är född sommaren 14 och planerar nu syskon då längtar är jätte stor att ge vår son ett syskon . Ägglossning den veckan inne på vårt andra försök ??

• anas998

Får jag hoppa in här? Vi har precis börjat försöka få ett syskon till vår dotter som är född i april -16. Jag hade enl appen äl igår.
    Jag är en 25årig tjej lyckligt gift och bosatt i hus på landet :)
    Jag bloggar på nouw.com/v%c3%a4genmedfamilj?nsuserid=1282081&nstitle=V%C3%A4genmedfamilj om ni vill läsa, någon annan som bloggar så man kan följa? :)

• anli00

Hej, hoppar gärna med här. 32 år med sambo o en son på snart 2 år. Efter mkt velande från min sida så ska d nu bli dags med försök till syskon. Dock livrädd för o få tillbaka foglossningen sen förra graviditeten....

• Hallonkaka

Hej! Jag och min försöker också skaffa syskon. Har en son som snart blir två år. Vi är nu inne på fjärde försöket, håller tummarna att mensen inte dyker upp. BIM är någon gång nästa vecka, jag har oregelbunden mens. Håller tummarna!

• lisohl

Joinar er här. Har en son född i februari 2015 och i somras började vi försöka för ett syskon. Det blir femte försöket nu, bim 19 november. Tyvärr har mensen varit oregelbunden sedan den kom tillbaka förra året, men har börjat testa med äl-tester nu för att veta mer exakt hur jag ligger till i cykeln. Ska bli kul att följas åt!

Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016