• Hallonpaj

Börja med Syskonförsök under hösten 2016

Hej där glada mammor Solig

Nu börjar längtan riktigt sprudla efter ett syskon till vår flicka född i december 2015. Några fler som känner att det är dags och vill följas åt? Hur gamla är era förstfödda?

Trots att längtan är stor för mig så har jag två ganska avgörande hinder just nu 1. Jag har inte fått tillbaka min mens än 2. Min man är oftast bortrest i jobbet. MEN min magkänsla säger att mensen snart är på ingång och jag hoppas verkligen det {#emotions_dlg.flower} 

Kort om mig:

27 år, Glad, gift och lycklig. Gillar att stöka i köket, shoppa, umgås med vänner och omringa mig med ljuvliga ting i dova pastellfärger. Är en småstadstjej i själen men bor just nu med min man och dotter bland skyskrapor i en annan del av världen. Vem är du? Glad

• Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016
  • jessi84

Hej.

Jag hänger gärna på här :)

Är 32 år och bor med min son född i mars 2015 och sambo i Örebro.

Jag sluta med p-piller nu 17/8 för att börja jobba på ett syskon.

Visste inte alls när jag skulle få mens men den dök upp den 12/9 så enligt womanlog jag har så ska jag ha Äl imorgon (kör inte med stickor) och Bim 10/10. Får se om man känner av Äl.

När jag skulle bli gravid sist hade jag inga symptom vid äl eller när ägget fäste.

Jag hade inga symptom att jag var gravid men tog ett test en kväll som var positivt.

Min son blev till efter 2:a försöket. Får se hur lång tid det tar nu. Detta blir 1:a försöket.

• MrsMS

Jag hoppar gärna in här :)

Vi har en son född i maj -15 och ska nu börja försöka få ett syskon. Har äl om typ 2v.. har köpt hem några äl-tester för att se om det visar något framöver..

Annars är jag 29 år, nygift sedan augusti och bor i Östergötland.

Försökte ni länge innan ni blev gravida med första barnet?

• jessi84
    MrsMS skrev 2016-09-28 10:14:06 följande:

Vi har en son född i maj -15 och ska nu börja försöka få ett syskon. Har äl om typ 2v.. har köpt hem några äl-tester för att se om det visar något framöver..

Förra gången jag skulle bli gravid så sluta jag med p-piller i mitten av april och han blev till runt midsommar, så 2 månader/2 försök tog det.
  • MrsMS

Jessi84 - då hoppas vi att det går fort den här gången oxå :)

• jessi84
    MrsMS skrev 2016-09-28 10:50:33 följande:

Jessi84 - då hoppas vi att det går fort den här gången oxå :)

Ja, får vi hoppas. På 1:a försöket nu. Bim 11/10
  • Monstermama

Hej! Jag hoppar in här! Ska precis börja försöka bli gravid med nr 3. Har 2 pojkar sedan tidigare, 7 och 3 år. Det här är första gången vi planerar att bli med barn så jag är rädd att det inte kommer ta sig... mina förra graviditeter var oplanerade och skedde mirakulöst efter 1 oskyddat samlag. Det här är första gången jag försöker lista ut när jag har äl osv, det är ju jättenervöst... kan inte tänka på annat! Nu är jag 37 år så det kanske blir problem denna gången... vi får se helt enkelt :)

• Hallonpaj
    Lynxsa skrev 2016-09-24 22:29:12 följande:

Spännande Hallonpaj! Hoppas det är ett riktigt plus och inte spök.

Ja roligt att vi blir ett gäng. Och en gravid hittills.

Just nu känner jag mig inte gravid. Men jag hoppas så klart. När är det bim för er andra? Som sagt har jag ingen bra koll på cykeln, bim runt 30 september till 2 oktober tror jag. Men test på fredag blir det. Låååång väntan..

Ja jag hade hoppats på det, tog ett till imorse och fick samma spökstreck. Tror det är testet som luras för det borde ha blivit starkare nu om det vore bebis... och jag känner mig inte gravid.

Men nu har jag illa fall bestämt mig för att sluta amma dagtid igen och hoppas att det får igång cykeln Glad 

Nu är det ju snart bim för dig!! Så spännande! Solig  Är så roligt att följas åt tycker jag. 

• Hallonpaj
    MrsMS skrev 2016-09-28 10:14:06 följande:

Vad roligt med ännu ett "syskon" född -15 och Grattis i efterskott på bröllopsdagen Hjärta

Vår flicka blev till på första försöket sist, jag hade inte riktigt koll på min äl då heller (hade slutat med p-piller precis). Ska bli spännande att se hur många försök det tar innan vi (förhoppningsvis)  får till ett syskon...

• Newbie84

Min var oplanerad och jag käkade p-piller. Nu har vi försökt 3 månader. Den här väntan alltså, jag som är en riktig planeringsmänniska har svårt för att inte veta när det blir syskon haha

Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016