• Hallonpaj

Börja med Syskonförsök under hösten 2016

Hej där glada mammor Solig

Nu börjar längtan riktigt sprudla efter ett syskon till vår flicka född i december 2015. Några fler som känner att det är dags och vill följas åt? Hur gamla är era förstfödda?

Trots att längtan är stor för mig så har jag två ganska avgörande hinder just nu 1. Jag har inte fått tillbaka min mens än 2. Min man är oftast bortrest i jobbet. MEN min magkänsla säger att mensen snart är på ingång och jag hoppas verkligen det {#emotions_dlg.flower} 

Kort om mig:

27 år, Glad, gift och lycklig. Gillar att stöka i köket, shoppa, umgås med vänner och omringa mig med ljuvliga ting i dova pastellfärger. Är en småstadstjej i själen men bor just nu med min man och dotter bland skyskrapor i en annan del av världen. Vem är du? Glad

• Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016
  • Lynxsa

Hej

Vad roligt att vi börjar bli några nu. Får se vem som plussar först ;)

Om inte mensen kommit innan nästa fredag 30/9 så testar jag. Också jag är övertygad att det tog sig denna månad. Lite illamående, lite ömma bröst, typ mensvärk och trött. Så nog finns det symtom alltid. Skulle inte bli förvånad om allt bara är inbillning. Som Ritva sa, fantastiskt vad man kan lura sig själv.

Med yngsta dottern tog jag två negativa gravtest och hade inga tecken alls. Testade för tidigt för menscykeln hade förändrats. Hon blev även tillbaka flyttad nästa två veckor på rul. Första dottern var det solklart att jag var gravid. Massor med symtom tidigt. Kul att se hur det blir denna gång.

Suveränt med släkt som kan och vill hjälpa till med flickan. Det behövs.

• Newbie84

Hej hoppar gärna in om jag får :)

31 år bor i Sthlm och har en kille född 2013. Spydde under hela graviditeten och blev inlagd på spec mvc och har därför varit osugen på att vara gravid, men nu har längtan tagit över efter en bebis. Började försöka seriöst i juli. Min förra graviditet hände oplanerat men nu får vi lite hjälp på traven med ägglossningstabletter då jag tydligen har pco. Hoppas att det inte dröjer allt för länge då det hade varit härligt med en sommarbebis :)

• Mirjam91

Åh. Kul med så många bebisar som är födda 2015. Vi startade också syskonverkstaden nu i höst. Det tog sig på direkten och jag är nu i vecka 6.

Vi har sen tidigare en son född okt 2015 och blev gravid efter första mensen. Kommer bli 1 år och 7 mån mellan barnen. Blev chockad att det tog sig på direkten då vi har ganska mkt i bagaget. Men det är kul, dock ej verkligt ännu.

Hoppad jag får hänga här med er trots att jag redan plussat.

• linnis83

Hej! Hänger gärna på här även om vi inte har börjat försöka ännu.

Har en tjej som blir 1.5 år på söndag! Hon har nyss börjat förskolan och jag har börjat om att jobba.

Jag är 33, gift och bor i en mindre stad i Norrland.

Är väldigt kluven till när jag vill börja försöken, är inte jättesugen på att ha väldigt tätt mellan barnen. Dottern tog dryga 2 år att få till med ett MA i v 14 på vägen.

Jag räknar med att det kommer ta tid även denna gång. Men OM det går fort....? Ja, klurigt är det och innerst inne inser jag ju att det inte är lönt att försöka planera, det blir som det blir ändå. :)

Har börjat äta folsyra och petar även i maken lite olika vitaminer så det blir nog verkstad senast till nyår i alla fall!

• Hallonpaj
    Lynxsa skrev 2016-09-21 21:53:05 följande:

Alltid kul när de får tänder..

Inte lätt att sluta amma tycker jag.är både smidigt och mysigt. natten till idag bet hon mig hårt. Hon har tre tänder men kan bitas bra med dem. Nu får det vara slut på nattmat! Eller på amning i huvudtaget. Hon är snart 11 månader och älskar mat och välling, Precis som syster sin. Glad att de äter bra.

Var min tanke också, att bli gravid utan att få tillbaka mensen men det bidde inte så. Hoppas att det tar sig nu. Ska tacka av en kollega 30/9 och då ska jag testa så jag vet om jag kan dricka öl eller inte. Tycker jag har massa symtom men är ju bra på att "känna" efter för mycket

Samma med min lilla, hon har 3 tänder (4e påväg) och kan bitas så det rinner tårar. Jag hoppas vi kan dra ner på amningen när den väl kommit upp. Min man tycker jag ska sluta helst igår, för nu har han blivit bebissjuk han också Hjärta

Jag håller tummarna för dig att du får ett plus när du testar!! Jag tog ett test igår - för jag har börjat känna mig både spänd och svullen i magen och får panikkissa om nätterna. Skymtade ett väldigt svagt grått streck (troligtvis spök) så jag misstänker uvi, men önskar bebis!!

• Hallonpaj

Vad roligt att vi blivit fler i tråden Solig Välkomna allihop!

Jag är mitt uppe i en flytt, men jag försöker hänga här så gott det går med en liten att ta hand om hela dagarna. Min man reser i jobbet så jag är för det mesta ensam med lillan. 

Vår dotter blev till på första försöket efter pillerstopp, och jag hade dålig koll på min cykel och äl-test gav aldrig utslag. Nu känns det undefär likadant - jag vet inte när mensen behagar återvända. Är så frustrerande att inte veta när äl är...

Newbie84: Vad jobbigt att du hade en så tuff förra graviditet. Hoppas du får en härligare upplevelse denna gång, håller tummarna det tar sig! <3

Mirijm91: Stort Grattis till pluset!! Måste kännas helt underbart!? {#emotions_dlg.flower} Hoppas vi blir några fler som kan följas åt till en 2017 bebis.

linnis83: Beklagar ditt MA, så tråkigt... men hoppas det får ta sig på riktigt denna gång. Tack för du påminde om folsyra - det hade jag glömt bort. Ska med börja knapra det nu :D

• JennieCH

Hej, jag hoppar in här jag med. Vi har för visso redan försökt i 6 månader men ändå skoj att följa andra som är mitt i :).
    Jag har haft problem med mellanblödningar och för kort tid mellan äl och mens så nu äter jag provera och ska köra en kur pergotime vid nästa mens så hoppas det tar sig då.

Jag är 31 år, bor i en liten stad ihop med min sambo och sonen född 2014. Har precis börjat jobba efter mammaledighet och sonen har börjat förskolan. 
    Sonen tog dryga året att få till och plusset kom 3 veckor innan vi skulle få utredning. Han var från start en tvilling men den ena blev missfall så hade en väldigt jobbig och påfrestande första graviditet på många sätt. Hoppas verkligen vi kan lyckas bli gravida igen och att det denna gång blir mindre jobbigt.

• Lynxsa

Spännande Hallonpaj! Hoppas det är ett riktigt plus och inte spök.

Ja roligt att vi blir ett gäng. Och en gravid hittills.

Just nu känner jag mig inte gravid. Men jag hoppas så klart. När är det bim för er andra? Som sagt har jag ingen bra koll på cykeln, bim runt 30 september till 2 oktober tror jag. Men test på fredag blir det. Låååång väntan..

• JennieCH
    Newbie84 skrev 2016-09-23 20:16:54 följande:

Hej hoppar gärna in om jag får :)

31 år bor i Sthlm och har en kille född 2013. Spydde under hela graviditeten och blev inlagd på spec mvc och har därför varit osugen på att vara gravid, men nu har längtan tagit över efter en bebis. Började försöka seriöst i juli. Min förra graviditet hände oplanerat men nu får vi lite hjälp på traven med ägglossningstabletter då jag tydligen har pco. Hoppas att det inte dröjer allt för länge då det hade varit härligt med en sommarbebis :)

Vad är det för tabletter du äter nu? Jag ska börja med pergotime vid nästa mens. Aldrig tagit det innan och har äl varje månad så blir spännande att se om det hjälper oss eller om det varken gör från eller till att jag kommer släppa fler ägg.
  • Newbie84
    JennieCH skrev 2016-09-25 08:11:49 följande:

Vad är det för tabletter du äter nu? Jag ska börja med pergotime vid nästa mens. Aldrig tagit det innan och har äl varje månad så blir spännande att se om det hjälper oss eller om det varken gör från eller till att jag kommer släppa fler ägg.

Hej pergotime :) tog min första tablett på min andra kur idag. Hoppas på bättre tur denna månad. Förra månaden hade jag tyvärr ingen uppföljning men nu ska jag på VUL för att se om äggen mognar och sen lite senare för att se om de släppt. Fick utslag på älstickor dock, men man ver ju aldrig...
Svar på tråden Börja med Syskonförsök under hösten 2016