• klaraPee

BF juni 2017

Bra tråd och spännande att följa er alla! Jag plussade här om dagen och bf är 28 juni (min sambos födelsedag hehe). Första graviditeten för oss båda. Idag ringde jag barnmorskemottagningen och bokade tid för inskrivning. Mår bra än så länge om man bortser från värk i magen och humörsvängningar. Tuttarna börjar ta form med hehe.

• klaraPee
    LinneaM93 skrev 2016-10-25 20:27:18 följande:

Hej igen! Måste fråga: är det NÅGON annan som är grymt törstiga HELA TIDEN? Dricker säkert 3-5 liter per dag? Och törsten går inte bort... Är i vecka 6 (5+4 vad jag vet), detta har hållt på i ca 3 dagar. Är rätt obehagligt när inget släcker törsten :(

Jag dricker nog också mer än vanligt när jag tänker efter ???????? haha
  • klaraPee
    klaraPee skrev 2016-10-25 20:50:46 följande:

Jag dricker nog också mer än vanligt när jag tänker efter haha

• klaraPee
    klaraPee skrev 2016-10-25 20:50:46 följande:

Jag dricker nog också mer än vanligt när jag tänker efter ???????? haha

Var inte meningen att alla frågetecken skulle dyka upp där ;)
  • klaraPee

Tänkte bara kolla om era symtom kommer och går? Är det vanligt? Har haft molande värk i magen men har inte kännt av det sen i förrgår. Dock gör ju brösten ont fortfarande..men kan inte låta bli att bli orolig. Någon som upplever något liknande? Gick in i vecka 6 igår.

• klaraPee
    The möther skrev 2016-10-28 11:37:04 följande:

Ja det är inget att oroa sig för :)

Molvärken beror ju på att livmodern växer, och det gör den nog i intervaller, alltså inte lika mycket hela tiden.

Alla symptom i början varierar ju väldigt mycket. Så länge man inte börjar blöda kraftigt så är det mesta normalt :)

Tack för ditt svar < 3 ska försöka att inte oroa mig :)
  • klaraPee
    LinneaM93 skrev 2016-10-28 15:58:43 följande:

Jo det är normalt :) under vecka 5 så kände jag plötsligt typ inget! Gick in i 6 o pang alla symptom kom tillbaka :)

Skönt! Tack för ditt svar :)
  • klaraPee
    SoMe skrev 2016-10-28 18:14:25 följande:

Jag tycker mig skönja ett mönster: 2 dagar i princip noll tecken på att jag är gravid. Dag 3 illamående och uppsvälld. Och så rullar det på så. I princip sen början. 8+6 idag

Hm intressant ändå :) jag har inte kännt av något illamående än.
  • klaraPee
    Ang82 skrev 2016-10-28 23:17:24 följande:

Får tyvärr lämna tråden, glädjen fick vara i några dagar bara. Nu har det gått 1v sedan jag fick mer blödningar och smärtor. Idag tog jag ett nytt test- Inte gravid :( som jag förstått men ändå hade en liten förhoppning kvar. Vänta in att kroppen hoppar igång och att det förhoppningsvis blir ett plus snart igen.

Hoppas det går bra för er andra och grattis till plusen!

Jag beklagar <3 :(
  • klaraPee
    Smlan skrev 2016-10-30 07:45:55 följande:

När berättar ni för er omgivning om graviditeten? Jag och mannen har pratat om att försöka hålla oss till vecka 12. Vi är båda nervösa över missfall. Om 2 veckor ska jag ha några tjejkompisar på besök. Jag träffar dem bara ca 2 gånger per år så jag hade planerat att berätta för dem att jag var gravid trots att det bara är i vecka 8. Mannen tycker att detta är helt orimligt och att jag borde ställa in helgen eller komma på någon bra vit lögn. Han tycker att man berättar för familj i första hand och sen vänner. Hur skulle ni resonera?

Jag har berättat för mina två närmsta vänner. Den ena är gravid i samma vecka och det är väldigt skönt att vi är i samma sits :). Min sambo har berättat för sin närmsta vän. Familj och övriga får veta senare, i vecka 12.
Svar på tråden BF juni 2017