• klaraPee

BF juni 2017

Smorrisson skrev 2016-11-04 08:03:33 följande:

Hej tjejer! Ser att ni skrivit om träning. Jag tränade hela förra graviditeten fram tills födsel utan problem. Både kondition och styrketräning. Min bm sa att så länge de känns bra är det inga problem men är det något som känns obehagligt behöver man ju inte göra just den övningen :) jag dansar och hoppas kunna fortsätta med det men kommer kanske inte ta ut hoppen och så på samma sätt när man får mer mage.

Åh vad skönt!:) då verkar det lovande! :)
  • klaraPee
    Madde87 skrev 2016-11-08 10:14:39 följande:

Behöver tips på goda nyttiga saker eftersom jag behöver äta typ hela tiden för att må bra! Frukt funkar inte för tillfället. Snälla hjälp!

Bättre riskakor, knäckebröd, kvarg, morötter eller någon annan grönsak är vad jag kommer på just nu :)
  • klaraPee
    NovaElton skrev 2016-11-07 21:54:14 följande:

Jag är i vecka 7 (6+2) idag. Nu ikväll började jag må illa som fasiken, trodde jag skulle kräkas för ett tag sen men kom inget... hur mår ni andra?

Vecka 7 (6+5) här. Inget illamående för mig än. Jag mår hyfsat bra förrutom humörsvängningar (irritation/ledsen). Annars gör tuttarna ont nästan varje dag. Inget speciellt mer faktiskt.. funderar ofta på om det är något fel för jag inte känner något mer.. haha.
  • klaraPee
    klaraPee skrev 2016-11-08 16:24:51 följande:

Vecka 7 (6+5) här. Inget illamående för mig än. Jag mår hyfsat bra förrutom humörsvängningar (irritation/ledsen). Annars gör tuttarna ont nästan varje dag. Inget speciellt mer faktiskt.. funderar ofta på om det är något fel för jag inte känner något mer.. haha.

Just det, glömde ju att nämna molvärken som kommer och går ;)
  • klaraPee
    Onemore skrev 2016-11-08 20:08:14 följande:

Jag är på precis samma dag, och det känns som att vi känner ungefär lika lite :P jag funderar också på det ibland. Men har ändå börjat kunna lugna ner mig lite nu och tänka att det säkert är bra där inne trots allt. Har läst om andra med lite symptom och även barnmorskan säger att det är det kan skilja sig så mycket mellan personer och att det inte alls behöver vara tecken på att något skulle vara fel. Men man längtar ju så tills man kan se eller känna av det lilla livet så att man kan våga tro på detta mer fullt ut :)

Ja, det är säkert ingen fara där inne :) vi för vara glada att vi mår bra :) jag längtar också tills man får se det lilla livet.
  • klaraPee
    Smlan skrev 2016-11-04 07:44:25 följande:

Ja, det vore jättesnällt! Man är ju så nervös att göra fel :)

Hej igen! :) var ju på hälsosamtalet tidigare idag. Frågade ju ang att komma upp i höga pulser/mjölksyrenivå vid träning och det är inget jag bör fortsätta med menade bm eftersom att blodvolymen ökar och det blir mer jobb för hjärtat. Däremot är det ingen fara för fostret. Så det är bäst att ligga på medelpuls vid träning för min egen skull enligt henne.
  • klaraPee
    Elvi1987 skrev 2016-11-10 13:37:20 följande:

Hej! Sa hon på vilket sätt det kunde vara skadligt för dig? Jag kan ibland uppleva att jag blir mer andfådd men tycker i övrigt att det är skönt att träna. Jag vill inte tro att det är farligt att komma upp i hög puls så länge det känns bra i kroppen, men jag kanske har fel? Tack för din information!

Hon menar att hjärtat blir överbelastat, tex att man kan få hjärtstillestånd.. Men så länge det känns bra i kroppen tänker jag köra på som vanligt så jag går emot hennes rekommendation :) sunt förnuft helt enkelt :)
  • klaraPee

Går in i vecka 9 (8+0) imorgon och har fått en tid för vul imorgon förmiddag. Är jättenervös och orolig men ska bli skönt att veta om det är något där inne eller ej. Är det något speciellt man bör tänka på innan man gör ultraljudet?

• klaraPee
    Onemore skrev 2016-11-16 16:28:34 följande:

Jag förstår att din nervositet... Men vad skönt att äntligen få se! Vi verkar ju haft lite lika där med ganska få symptom (denna veckan har jag fått extrem hunger och ökad trötthet dock) och är ju i samma vecka, så jag är ju också så nyfiken (och nervös!) på att få se hur det ser ut hos mig... Vi ska på ultraljud i vecka 11 så det närmar ju sig i alla fall. Hoppas nu allt går bra! (Kan tyvärr inte svara på frågan då det blir första gången för mig också).

Ja det ska bli skönt! Ringde och bokade hos en privat bm. Hoppas att allt kommer gå bra för dig också! Har faktiskt också blivit mer hungrig på senaste och trött. Riktigt jobbigt ibland då jag jobbar sena kvällar och även nätter, men det är bara att härda ut :)
  • klaraPee

Var och gjorde ett vul tidigare idag. Enligt skärmen var fostret 2 mm långt (och därför inga hjärtljud) men ska vara 15 mm. Troligen en avstannad graviditet. Troligen kommer jag få blödningar. Troligen ett missfall. Känner mig så lurad. och tom. Nu ska jag försöka jobba. Hemska dag. Någon som varit med om liknande?

• klaraPee
    SoMe skrev 2016-11-17 12:28:19 följande:

Beklagar - du kan inte ha fel på när du blivit gravid? Jag har haft ett fördröjt missfall: upptäcktes i v 11 då jag skulle göra moderkaksprov. Embryots hjärta hade slutat slå på 7+6 (vi hade varit på VUL och sett ett tickande hjärta på 7+3...). Har sedan läst och hört att allra flest missfall sker just vid brytpunkten mellan åttonde eoch nionde veckan - då ska nämligen moderkakan börja ta över försörjningen av embryot och funkar inte det så avstannar graviditeten.

Nja, denna barnmorskan trodde inte det. Usch vad hemskt för er :( Får hoppas jag kan gå vidare med detta och att vi har tur nästa gång. ska ringa min ordinarie barnmorska strax och höra vad hon säger..
  • klaraPee
    Aklejan skrev 2016-11-17 12:38:44 följande:

Vad ledsen jag blir för din skull! Måste du vara på jobbet?

tyvärr gick det inte att få in en extra :(. jobbar som pers. assistent och har som tur väl är tillgång till ett eget rum där jag kan smita in och gråta av mig när tillfälle ges.
  • klaraPee
    Onemore skrev 2016-11-17 17:09:45 följande:

Nej! :( fy så tråkigt. Jag beklagar verkligen. Ja, det är ju en himla bergodalbana i huvudet innan man vet - man försöker vara positiv men vågar inte riktigt men så får man lite hopp ändå, och nästa stund påminner man sig själv om att något kan gå/ha gått galet... Så jag kan förstå att du känner så.. Jättetråkigt att höra :( ta hand om dig.

Tack snälla du! Nu har jag försökt smälta det någorlunda. Är väldigt glad att jag gjorde ett tidigt vul och rekommenderar er andra att göra ett tidigt också om ni får möjligheten, för att se om allt är okej. Är tacksam att jag kan bli gravid och hoppas på bättre lycka nästa gång. Och så vill jag önska er andra lycka till med allt! <3
  • klaraPee

Hej igen. Känner att jag vill dela med mig av detta. Skrev ju för någon dag sedan att jag var hos en privat bm för att göra ett vul för att jag ville veta om allt var okej. Hon konstaterade då snabbt att graviditeten avstannat pga embryot var för litet jämfört med veckan jag var i. Dagen efter fick jag en tid hos gynmottagningen på lasarettet. Där fick jag träffa en överläkare som undersökte mig och menade att det inte alls behöver betyda att graviditeten avstannat (!). Gulesäcken var kvar och allt såg fint ut, förutom det lilla embryot. Han hade också en teori om att det kunde röra sig om partiell mola. Chansen att embryot skulle fortsätta leva var ungefär 40%. Han kallade på sin kollega som också fick undersöka mig och kunde också konstatera samma sak. Jag fick göra ett HcG prov och läkaren ringde tillbaka samma dag och sa att provsvaret visade 23000 i HcG, bra enligt honom. Fick även en ny tid för undersökning nu på torsdag. Så här är jag fullt ovetandes om någonting (med alla grav. Symtom kvar...). Vill bara att det ska bli torsdag så jag får veta vad jag ska bearbeta!

• klaraPee

Beklagar alla missfall <3. Fick konstaterat idag att jag fått MA. Skrapning imorgon.

Nya tag nästa gång. Kärlek till er.

• klaraPee
    Crazy catlady skrev 2016-11-26 22:35:57 följande:

Till er som fått Ma... Jag beklagar så mycket.. men har en fråga då jag nojjar hela tiden..

Hade ni symtom trots att ni fått MA?

Jag är i vecka 11 och ska inte på rul förrens den 16 dec.. känns som en evighet tills dess.. men jag har rejäla symtom så som ömma bröst och dagliga kräkningar och illamående..

Tycker inte heller du ska oroa dig <3.

Jag hade symtom som bröstspänningar, växtvärk i magen, flytningar, humörsvängningar etc. Mådde även illa ibland. Kroppen lurade mig rejält. Tyvärr lutar det även mot druvbörd för min del :(.
Svar på tråden BF juni 2017