• klaraPee

BF juni 2017

citronen95 skrev 2016-10-30 11:16:52 följande:

Hej och grattis till alla plus :)

Enligt sista mensens första dag så har jag bf 24/6.

När jag läser om era symtom så känns det som att jag borde ha mer symtom än vad jag har. När jag plussade i måndags så hade jag ömma bröstvårtor o molvärk i livmodern. Nu ömmar hela brösten lite men inte mycket och sen har jag ont i ryggslutet. Känner inget illamående över huvudtaget men det kanske jag bara får vara glad över? :)

Har inte kännt av något illamående jag heller och jag är i vecka 6 :). Molvärk i magen ibland, ömma bröst och ett svajigt humör (tycker synd om min sambo haha :)).
  • klaraPee
    obi skrev 2016-10-30 10:22:44 följande:

Jag plussade idag!!! BIM+3

Wow grattis! :D
  • klaraPee
    LolloG skrev 2016-10-31 14:45:44 följande:

Hoppar ur tråden då det tyvärr var ett tidigt missfall jag fått.

Beklagar :( <3
  • klaraPee
    Aklejan skrev 2016-10-31 20:08:58 följande:

Hej allihopa!

Jag kan visst joina er nu, plussade i lördags

Enligt beräkningar är jag i v5+4 och bf 28 juni. Första barnet och första graviditeten så allt är nytt :)

Grattis! :D jag är med beräknad den 28 juni :)
  • klaraPee
    Onemore skrev 2016-11-02 10:25:22 följande:

Hej! Jag känner precis samma, också Bf 28/6 och har väldigt lite och "dova" symptom... Och inget bra tålamod..!! Haha. Vi får hålla ut ihop och hoppas på det bästa :)

Haha, exakt samma här med.. :)
  • klaraPee
    Malliball skrev 2016-11-02 22:32:50 följande:

Tog mod till mig ikväll när jag jobbade och berättade om min oro samt frågade en av våra läkare om hon möjligtvis skulle kunna kolla hur det såg ut, hehe! Hinnsäck och allt det där såg normalt ut för veckan jag är i och man kunde se en liten liten prick :) Hon tyckte inte jag behövde oroa mig och erbjöd även att att kolla igen om en vecka för att se hjärtat slå. Kändes bra att få se att allt sitter där det ska men hade ändå trott att hjärtekot skulle synas.. Men jag håller tummarna att jag får se ett hjärta slå nästa vecka istället :)

Häftigt! :)
  • klaraPee

Är det någon som vet hur hårt man kan träna i början av graviditeten? Jag tränade konditionsträning (löpning, spinning) innan jag blev gravid och gör fortfarande. Har inga problem att komma upp i höga pulser/mjölksyrenivå som tidigare. Men är det någon som vet om det inte är bra? Har letat på nätet men hittar inget vettigt svar. Min kropp har inte sagt ifrån än och jag mår sjukt bra av min träning men vill ju undvika något som eventuellt inte är bra?

• klaraPee
    The möther skrev 2016-11-03 10:03:41 följande:

Det skulle jag säga bara är positivt! Fortsätt du. Finns ju många som gymmar hela graviditeten t.o.m. Så länge kroppen inte säger ifrån skulle jag köra på. Det är ju till fördel att ha bra kondition och vara hälsosamt vältränad. Jag är motsatsen till det haha. Har inte tränat (gått på gym/konditionstränat) på mer än 10 år tror jag. Har bara en väldig tur som har bra förbränning ändå (lite för bra för jag har mestadels varit underviktig) men kondition och muskler hade ju underlättat/förbättrat livet på många sätt (känner jag personligen). Har haft ganska ont i ryggen under tidigare graviditeter tex, och det hade säkert inte blivit lika illa om ryggen hade lite muskler hehe.

Kör på :) Hör med din BM om du är orolig.

Fick hem lite övningar på hälsosamtalet på mvc, så de uppmanar en ju att röra på sig.

Tack för ditt svar! :) ska höra med barnmorskan på första mötet om en vecka :)
  • klaraPee
    Smlan skrev 2016-11-03 19:17:53 följande:

Jag har läst att träning inte är dåligt för bebisen på något sätt men att man ska känna efter som gravid då man har mer blod i omlopp och kan få lågt blodtryck. Nu vet jag inte riktigt vart jag läste det men det kändes tryggt att höra att det inte påverkade bebisen.

Jag cykelpendlar till jobbet varje dag vilket blir ca 3 mil. Så jag "tränar" ca 2*50 minuter per dag. Jag har inte frågat någon BM om det än men tänker att om jag orkar och mår bra av det så måste det ju vara bra för bebisen också.

Tack för ditt svar :) det jag funderar på mest är när man kommer upp i mjölksyrenivå/höga pulser. Läste på nätet att vissa gym rekommenderar gravida att inte överstiga 70% av sin maxpuls. men det skadar nog inte att fråga barnmorskan om detta :)
  • klaraPee
    Smlan skrev 2016-11-03 19:37:47 följande:

Jag har också läst något sånt men om det bara är en rekommendation för min egen skull så känner jag att det går att hantera. Om det däremot är pga att bebisen kan ta skada så vill jag ju undvika det till varje pris.

Jag får ganska hög puls när jag cyklar så jag ska nog också ställa den frågan till barnmorskan. Har dock inskrivning först 6/12 så det känns som evigheter dit :) Kanske att man ska ringa och höra sig för innan.

Ja, jag håller med dig :) Jag ska dit den 10/11.. Om du vill kan jag skriva här vad hon rekommenderar :)
Svar på tråden BF juni 2017