Potträning skrev 2016-09-22 08:27:10 följande:
Du anar inte vad det känns skönt att höra ATT det är fler som upplevt. Ibland undrar man om det är oss det är fel på; att vi har dålig uppfostran och har gjort helt fel. Det jobbigare är ångesten när man inte orkar hålla tillbaka sin ilska och sänker dig till deras nivå och skriker tillbaka. Det är många gånger jag gråtit och känt mig både hjälplös och oduglig som förälder.
Jag skrev en limerick (av någon anledning jag inte minns nu), när en av mina söner kom in i den där åldern. Han hade fram till dess varit en söt liten ängel till pojke:
Det bodde en mamma i byn
Hon suckade upp emot skyn
Sa:
"En Alien bor
i vår Lillebror
Han är borta nu, mitt hjärtegryn!"
Det kändes precis så. En Alien hade kommit och flyttat in och bytt ut min snälla pojke. Ändå var han inte värst! Han ramlade av stolen, spillde ut mjölkglas och snubblade över sina fötter, han var jämt taskig mot sin lillasyster och stack i väg hemifrån utan att säga till. Jag fick leta honom jämt! Men ... hans storasyster brukade jaga småbarn och slå dem bara för att det var kul, när hon var 6 år. Hon och två jämnåriga kompisar var gatans skräck. Sedan blev det sommar, de började ettan och de var hur snälla och lugna som helst.