Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Men har TS ens uppfyllt 240-dagarsvillkoret? Att bara vara hemma nu kanske stjälper hela den delen?

• Alexi
    Domesticgoddess skrev 2016-09-24 10:18:42 följande:
    Ah, bra påpekande! Jag har aldrig haft med föräldrapenning att göra och visste inte ens att det fanns ett sådant villkor..

Vad gäller hennes sgi är det ju inga problem men om det sedan finns omständigheter under vilka hon inte får sin ersättning baserad på sgi så är det ju en annan femma!
    Men alltså herregud! Hur kan du jobba på fk med sgi mm och inte känna till 240-dagarsvillkoret? Hur kan du sitta och uttala dig så tvärsäkert om vad ts kan och inte kan göra när du inte har alla detaljer om henne och inte kan hela kagstiftningen? Fattar du inte vilken ekonomisk skada du kan orsaka om ts förlitar sig på dina råd och tror du har koll?
  • Alexi
    Domesticgoddess skrev 2016-09-24 11:36:07 följande:
    Skickade av misstag. Jag arbetar med sgi, sjukpenning och förebyggande sjukpenning, dessa har jag fullständig koll på.

Ts frågeställning var huruvida hennes sgi skulle komma att bli lägre eller nollas om hon gick hemma innan förlossningen. SGI påverkas som sagt inte av detta. Eftersom jag inte arbetar med föräldrapenning uttalade jac mig inte heller, mig veterligen, om hur denna beräknas.
    Fast jag tycker att man måste ha koll på även fp om man ska uttala sig om hennes SGI, eftersom hennes fråga handlade om att få fp på bra nivå.
Svar på tråden Hjälp med SGI