Var på mitt andra besök på utredningen idag, lämnade urinprov och svarade på lite mer frågor. Hon sa att detta möte tar kort tid för jag hade svarat så bra på de digitala frågorna och att det ger dem en fingervisning på vilka som gör det och vilka som inte gör det. Direkt så känner jag mig så bedömd och som att "vad gör du här, du har ju ingen diagnos, du fixar ju att fylla i formulär". Det är verkligen uttömmande att vara i en utredning och inte veta vad som innebär vad.
Jag satt och kämpade med dessa frågor och grät och ville bara kasta ut datorn genom fönstret samtidigt som jag gillar att svara på frågor.
Känner inte igen mig i andras symtom när det gäller att inte få jobb, inte fixa min ekonomi, inte klä på mig. Men jag fixar inte tal och dotterns matte, jag fixar inte att inte bli så jäkla arg ibland, jag fixar inte att inte bli så attans uttråkad av tråkiga saker och människor som pratar detaljerat. Jag fixar inte att följa ett recept, blir så stressad och irriterad. Jag har konstant rastlöshet i kroppen och ofta att jag har lösningen och ideer i mitt huvud långt för andras. Jag avslutar folks meningar hela tiden och långsamma kollegor stör mig ngt så fruktansvärt att jag ibland måste sätta mig på mina händer för att inte ta över deras dator.
jag jobbar på en it-enhet och löser problem hela dagen och felsöker och klurar och är så jäkla bra på det, men hatar om jag ska starta ett diffust projekt eller ha åsikter i något jag inte finner ointressant! Skjuter upp allt till sista stund. Måste gå tillbaka in 2-3 ggr jämt för jag glömt saker. Glömmer att jag handlat och måste gå tillbaka till bilen och hämta kassen.
Glömmer vad ngn nyss sagt till mig och jag blir så uttråkad när de pratar. Men tycker det är grymt kul att rensa it-skräp och skruva isär datorer.
Oj vad långt...sorry ;) jag vet ju att hälften av er inte kommer orka läsa ;)