Jag är inte längre kär i min man
Jag lever ihop med en man jag inte längre är kär i. Från min sida har allting dött. Det finns flera orsaker att jag ändå väljer att fortsätta vara kvar i "relationen". Kan dock inte nämna alla orsaker här inne med risk att bli igenkänd. Familjeliv svämmar över av detta ämne så ensam är jag tydligen inte. Däremot kände jag att jag behövde skriva av mig, för dessa tankar har aldrig lämnat min mun. Just för att jag vet hur korkat det skulle låta ifall jag säger att jag inte vill leva med honom men ändå fortsätter göra det, sedan vill jag inte belasta någon i min närhet.
Det finns absolut saker som är bra, vi har ju liksom lärt oss att leva med varandra. Men nackdelarna är många och väger tungt. Jag svajar en del också.
Jag vill ha detta liv jag lever, men inte med honom. Jag blev tokförälskad i honom sen första gången jag såg honom och jag har egentligen inte någonsin tvivlat på mina känslor. Förrän nu.
Det som nu hänt är att jag tror mig veta att dessa svalnat. Han är en hemsk, elak och egoistisk människa i mina ögon. Han ser aldrig till någon annans behov än sina egna och är konstant sur och ser på livet otroligt negativt. Han är oberäknelig och kan inför barnen bete sig hur illa som helst, medan jag tycker att det lämpligaste vore att han bet ihop till barnen inte var närvarande. Det har helt enkelt blivit så att jag inte ens gillar honom som person. En av anledningarna till att jag inte vill lämna är att jag VET vilket helvete jag kommer få. Jag tycker ärligt synd om hans tidigare ex, allt de har fått utstå från honom och hans familj och vänner. Och jag vill absolut inte sätta mig i den positionen. Tanken av att lämna honom ger mig ångestattacker.
Vi delar inte längre sovrum sedan en tid tillbaka. Jag klarar inte av att ens sova med människan. Än mindre någon form av beröring.
Det känns som om jag sitter i en rävsax, vad än jag kommer göra nu så kommer det utlösa fruktansvärd ångest. Jag orkar inte med förändringen samtidigt som jag vet att det vore det bästa i längden. Jag längtar så efter närhet, samliv, förståelse, närvaro, sex och drömmar.
Någon som känner något liknande och vill prata? Eller någon som bara vill prata med mig?