• Emma.J.J

Min lärare våldtog mig...

Jag mår så sjukt dåligt och vet inte vad jag ska göra!!! ????

Jag heter Emma och går i 9an (så är igentligen 15 år bara)

I början av terminen fick min klass en ny mentor, alla tjejer i klassen tyckte om honom på alla sätt och vis, även jag också!

Men jag blev alltid så obekväm när han tittade på mig och när han nästan alltid frågade mig frågor på lektionen när det var betydligt många mer som räckte upp handen.

Han började be mig stanna kvar efter lektionen och sa att jag skulle vara med aktiv och muntlig på lektionerna, vilket aldrig skulle hände dock.... ????

Vi har honom i Engelska, matte och såklart idrott.

Varje idrottslektion så jag alltid hur han kollade "ner" på mig.

Men för 2 veckor sedan typ, så bad han mig stanna kvar efter lektionen men jag var så rädd och obekväm så jag små sprang ut till mitt skåp, men blev ändå sist Påväg ut från skolan...

Så jag träffade honom utanför mitt klassrum (där jag måste gåförbi för att kunna gå hem)

Men han stoppade mig och tyckte mig mot skåpen, han började ta på mig och ifrågasätta varför jag intonerar han på lektionen.

Han fortsatte ta på mig och drog in mig mot min vilja in i klassrummet och låste dörren... Han började ta av mig mina kläder och utforska mig... Det var så fruktansvärt jobbigt????

Sen vet ni väl vad som hände...

Jag ville inte gå dagen efter med min ovetande mamma tvingade mig.. Men inget hände han sa och gjorde inget!

Men dagen efter det hände det igen, han bad mig stanna kvar och om jag inte mötta han "utanför" skolan efter skolan så skulle han göra värre saker. ????

Så jag mötte honom och han körade oss till en avlägsen parkering dör han gjorde det igen!!

Han har gjort det på mig 5 gången nu, men jag vågar inte berätta om det.

Det går inte! ????

VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT FÅ HONOM ATT SLUTA? ????

• Svar på tråden Min lärare våldtog mig...
  • Anonym (Verkligt?)

Av berättelsen att döma låter det mer som en erotisk novell än ett faktiskt brott. Om vi säger så, en ung tjej som blivit våldtagen förklarar det INTE så som denna har gjort.
    "han utforskade mig" är ett ex. Det låter mer som att hon var med på det hela.

• AnnaPaulita
    Emma.J.J skrev 2016-10-02 03:47:47 följande:

Jag mår så sjukt dåligt och vet inte vad jag ska göra!!! ????

Jag heter Emma och går i 9an (så är igentligen 15 år bara)

I början av terminen fick min klass en ny mentor, alla tjejer i klassen tyckte om honom på alla sätt och vis, även jag också!

Men jag blev alltid så obekväm när han tittade på mig och när han nästan alltid frågade mig frågor på lektionen när det var betydligt många mer som räckte upp handen.

Han började be mig stanna kvar efter lektionen och sa att jag skulle vara med aktiv och muntlig på lektionerna, vilket aldrig skulle hände dock.... ????

Vi har honom i Engelska, matte och såklart idrott.

Varje idrottslektion så jag alltid hur han kollade "ner" på mig.

Men för 2 veckor sedan typ, så bad han mig stanna kvar efter lektionen men jag var så rädd och obekväm så jag små sprang ut till mitt skåp, men blev ändå sist Påväg ut från skolan...

Så jag träffade honom utanför mitt klassrum (där jag måste gåförbi för att kunna gå hem)

Men han stoppade mig och tyckte mig mot skåpen, han började ta på mig och ifrågasätta varför jag intonerar han på lektionen.

Han fortsatte ta på mig och drog in mig mot min vilja in i klassrummet och låste dörren... Han började ta av mig mina kläder och utforska mig... Det var så fruktansvärt jobbigt????

Sen vet ni väl vad som hände...

Jag ville inte gå dagen efter med min ovetande mamma tvingade mig.. Men inget hände han sa och gjorde inget!

Men dagen efter det hände det igen, han bad mig stanna kvar och om jag inte mötta han "utanför" skolan efter skolan så skulle han göra värre saker. ????

Så jag mötte honom och han körade oss till en avlägsen parkering dör han gjorde det igen!!

Han har gjort det på mig 5 gången nu, men jag vågar inte berätta om det.

Det går inte! ????

VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT FÅ HONOM ATT SLUTA? ????

Du måste gå till någon vuxen på skolan. NU! Eller berätta för dina föräldrar. Det han gör är olagligt och så fel på så många sätt.
  • Anonym (Sina)
    Emma.J.J skrev 2016-10-02 19:08:03 följande:

Men jag vill inte skada honom och verkligen inte få in honom till fängelset. 

I början av 2015 blev jag ihop med en kille från en fest min vän hade, och vi va ihop i ett helt år. Men efter jag presenterat honom till mina föräldrar gillade dem honom inte alls,  de sa att han var för "gammal" för mig, och att han hade dåligt inflytande och ingen framtid. Så vi förbjöds att träffa varandra Gråter
    Men han fick mig till att fortsätta träffas, vilket vi gjorde i mer än ett halv år!! 

Men det tog slut i Januari 2016 när han tackade ja till att få fortsätta sina studier utomlands. Vilket jag verkligen inte ville så det slutade väl typ i bråk. 
    Och denna killen var samma person som just nu är min lärare. Rynkar på näsan

Jag vill inte skada honom, hela hanns framtid skulle bli förstörd. 
    Och jag skulle inte heller kunna berätta om mitt gamla förhållande med honom... 
    Min pappa kan aldrig få veta om detta....

Men jag är även jätte rädd för han gjorde det utan skydd varje gång.. :( 

TS, missförstå mig rätt. Jag skulle vara den första som skulle rösta fram en lag i Sverige om att alla som använder sin maktposition för att våldföra sig på andra, borde kastreras. MEN, med tanke på att han är din fd (i klass 9?) och du inte vill anmäla honom för att inte förstöra hans framtid, får mig att undra om vad som verkligen hänt mellan är. Ja, han skulle inte vara den första lärare som våldtar någon tonårstjej.
    Heller inte skulle du vara den första tonårstjejen som vill hämnas på sin manliga lärare och det finns knappast något bättre än att anklaga honom för våldtäkt för att skada honom riktigt ordentligt.
    Ta dig en djup funderare ts, innan du kommer förstöra någon annans liv och framtid. Har han verkligen våldtagit dig eller hade ni sex och han berättade om för dig att ni måste sluta med det eftersom han är din lärare nu? 
    Har han våldtagit dig, borde du omedelbart prata med någon vuxen, om inte dina föräldrar då skolssk, kurator, polisen etc. 
    Vill du enbart hämnas, fundera noggrant innan du går ut med sådana påståenden. 
  • Emma.J.J

Om jag visst hur, skulle jag ta bort detta inlägg för dem flesta här miasförstod mig nog!

Jag är rädd, och vad gör ni? Tänka lita innan ni också skriver isf!??

• Tom Araya
    Emma.J.J skrev 2016-10-03 16:16:35 följande:

Om jag visst hur, skulle jag ta bort detta inlägg för dem flesta här miasförstod mig nog!

Jag är rädd, och vad gör ni? Tänka lita innan ni också skriver isf!??

Vad är det som missförståtts? Vad var det du egentligen behövde hjälp med?
  • molly50

I början av 2015 blev jag ihop med en kille från en fest min vän hade, och vi va ihop i ett helt år. Men efter jag presenterat honom till mina föräldrar gillade dem honom inte alls,  de sa att han var för "gammal" för mig, och att han hade dåligt inflytande och ingen framtid. Så vi förbjöds att träffa varandra Gråter
    Men han fick mig till att fortsätta träffas, vilket vi gjorde i mer än ett halv år!! 

Men det tog slut i Januari 2016 när han tackade ja till att få fortsätta sina studier utomlands. Vilket jag verkligen inte ville så det slutade väl typ i bråk. 

Men varför vill du skydda honom om han har våldtagit dig?
    Det enda rätta,om han har gjort det,är att prata med någon vuxen.
    Om inte dina föräldrar s någon vuxen på skolan. Kuratorn,rektorn,skolsköterskan eller någon annan lärare som du känner förtroende för.
    Om du vägrar att berätta något så måste du förstå att man börjar undra vad som egentligen har hänt mellan er.
    Har man blivit våldtagen så brukar man inte vilja skydda den som har gjort det.
    Emma.J.J skrev 2016-10-03 08:41:58 följande:

förlåt att jag inte skrev ner allt, jag ville bara skicka det så fort som möjligt, och jag ansåg det inte lika viktigt.

Men sedan ångrade jag mig!

Jag bara vet att han inte gjort så mot någon annan!!

Ingen kommer råka illa ut förrän jag bestämt mig hur jag ska göra!! ????

Men hur kan du veta att han inte har eller kommer att våldta någon annan?
    Det kanske finns fler som inte vågar berätta om det?
    Du kanske skulle prata med någon av dina vänner om det här så kan ni gå ihop flera och berätta för någon vuxen,om flera har råkat ut för det här.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vad att vänta på)

Om nu detta är en sann historia så vad väntar TS på.

Lärare får inte ha ihop det med elever som är beroendeställning till dem enl. skollagen. TS skall givetvis anmäla det till skolans rektor och se till att denne polisanmäler (för våldtäkt/sexuelllt ofredande) och stänger av "läraren" från sin tjänst.

• Anonym (fel)

Han utnyttjar dig, och du måste säga till annan vuxen. Vad du än haft för relation innan med honom, så ger det inte honom någon rätt att bestämma att ni ska ha sex. Han är dessutom äldre än dig. Förstår att det kan vara tufft, med mycket tonårskänslor blandat. Men du måste prata med t.ex. psykologen eller skolsköterskan i skolan. De hjälper dig. 

Stötta inte en man som utnyttjar dig och inte bryr sig ett dugg om dig, mer än din kropp. Det är inte värt det. Du kommer att må dåligt i slutändan. Låt det inte gå vidare.

Dessutom är det stor risk att du kan bli gravid, eller få någon könssjukdom som kan påverka dig resten av ditt liv.

Tänk på allt detta. Prata med skolsköterskan, eller skolpsykologen. De är duktiga, snälla, och hjälper dig. Säg bara sanningen, inget annat.

Jag tror på dig, du kan säga ifrån. Säg till någon av dem, inte mannen. Han förstår inte vad han gör fel.

• Anonym (fel)

kurator kanske det heter, såg jag nu när jag läste andras inlägg....

• Kirenaj68
    Anonym (Verkligt?) skrev 2016-10-02 20:30:58 följande:

Har detta verkligen hänt eller är det bara i din fantasi?

Det är med andra ord bättre att han skadar dig och din framtid, menar du?

Svar på tråden Min lärare våldtog mig...